Nejste přihlášen/a.
Ten Fridex nebo jiná protizámrzová kapalina označená na př:Antifreeze-
se do náplně chladiče,či zásobní nádržky leje v určitém zředění.Než přidáš nemrznoucí kapalinu,tak musíš část náplně odpustit.Ale nejprve změř hustotu vody v chladiči,abys tam už neměl nemrznoucí směs.Hustoměr lze koupit v každé prodejně auto-moto nebo u benzinové pumpy.Abys měl provozuschopný automobil i v zimě,musíš mít směs aspoň na -10 st.CNa nádobě je postup naředění.
JABRAKA
Jak se z otázky, nebo žertu stane špatná rada. Jardo, jestliže se v České republice vyskytne mráz -15-18°C, je to maximálně asi 3-8 dní. Přesto vozidla musí jezdit. Rychlostí vozidla a větru se mráz zvětší. Alespoň nás to učili ve škole. Proto já si dávám nemrznoucí směs na -25°C. Pak se směji těm, co při -10-12°C vaří.
Je jich stéle méně, protože neposlouchají každou radu.
Kdyz vari, je to jeste dobre.
Horsi je, kdyz zjisti, ze jim zmrzla kapalina roztrhla hlavu nebo blok motoru kvuli spatne mrazove pojistce...
Milane,není pravda co říkáš.Věř chemikovi.Směs fridexu,i když je namíchána na -10 st. nezamrzne.Zůstane tekutá i když obsahuje drobné jehličky vody.U většiny aut po nastartování během 5 minut roztaje.I při -25 nehrozí roztržení bloku motoru.Těch,kdo musí jezdit i při tak extrémních teplot mnoho není,a ti s tím musí počítat.Ale sv tom mém příspěvku šlo také o to,aby ten člověk nemusel vypouštět celou soustavu chlazení.Někdy je to dost problém.
Je to šetření na nepravém místě. Zásadně se u nás doporučuje aspoň na -20 stupňů. Navíc stárnutím směsi se bod použitelnosti posouvá směrem k vyšším teplotám. Takže raději nějakou rezervu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.