Nejste přihlášen/a.
Zdravim,uvazuji koupit nejaky skutr do 50cm. Mam v merku asi tohle- peugeot.scooters.cz/...
Ted nevim ,jestli je dobre koupit vzduchem chlazeny a nebo vodou?.
Pripadne poradite neco jineho? Samozrejme nejakou splehlivou znacku-Yamaha,Aprilia,Honda. Zadne Yuki,Kenway atd.
Diky za radu a preji hezky den.
některé modely Hondy mají také původ například v Thajsku, slavnou značku VOLVO ( mimo jiné další světoznámé značky) vlastní číňané,akorát naše laická veřejnost si myslí si že se původně švédská auta montují ve stockholmu a původně americká v Detroitu...
Přesně tak. A ne jen v Číně. Znám činskou firmu která má fabriku v Jižní Americe a vyrábí v ni mimo jiné skútry pod značkou Piaggio. Je to firma která dělá v Číně i pro armádu a kosmonautiku. Před časem jsem prodával jejich motorky, k mé lítosti ale importér skončil, protože jeho technici byli neschopní ošetřovat prodejní sít a majitel firmy zúžil činnosti a věnuje se jen strojařině. Prodávám motorky od více výrobců a před časem jsem třeba skončil se šrotem z Jawy. Jediné do měli dobré, byly motory z Rakouska a Číny.
Jak píše nu, ta Yamaha není rozhodně špatná, navíc je prvotřídně zajištěna možnost dílů (ukrutně drahých). Stejně tak jsou výborné skutry od firmy Piaggio. Ty jsem viděl zase já v půjčovnách třeba v Řecku a také na nich tam i jezdil. Je ovšem loterie a to velká, koupit v takovém stavu aby nebyly nutné investice a sloužil pár let bez nich.
Osobně bych si klidně ale koupil i nového Číňana. Jsou zde třeba na trhu montované v Maďarsku, je to značka Motowell, ale i další. Když jsem s tím před pár lety začínal, dost jsem se děsíl reklamací a kupodivu problému minimum. Jde o to, vybrat si dovozce. Ti zkušení, kteří fungtují dlouho, se naučili nakupovat a kvalita jejich dodavatelů se také lepší. Znám i jednoho, který spolupracuje s fabrikou a nacpal je i do vylepšování.
Sám mám několik motorek a jedna z nejoblíběnějších je malá padesátka z Indie. Licenční motor Honda funguje skvěle a motorka jezdí do 1,5 lt na stovku spotřeby a je prakticky bezúdržbová. Jednou za čas vyměním oleju a foukám gumy. Prodal jsem jich hejna a když skončily dovozy, v inzerátech se prakticky nenajdou. Nikdo se jich nezbavuje. Bohužel, výrobce v Indii začal dělat auta a výroba prdítek skončila.
no to bude nějaký hero ankurindický nezmar...já teď sháním Hondu Innova, jezdí na tom celá asie, jen se to jmenuje jinak u yamahy nebo u asijských firem...Také z Thajska, ale jede to jako prase a spotřeba po 2 litry...
Mám Gizmo. Je to skutečně nezmar. Co vydrží v Indii, vydrží všude. To co sháníte ma prakticky stejný motor který vychází z legendární Hondy Monkey. Dělá se to v obsazích 50-125. Di pitbiků dávají i 140 ccm. V Asii to jezdí nejvíce v obsahu 110, to je tuším i ta Innova. Stejně tak tuším, že je dělaná také v Číně. Dal bych za to i ruku do ohně. Dováží to sem i několik dovozců pod jinými značkami. Jeden dokonce i ty s obsahem 110. Pár jsem jich prodal a naprostá spokojenost. Převážně to byli lidé kteří byli v Thajsku na dovolené a tam ji měli půjčenou. Mně osobně nevyhovuje ten poloautomat, mám raději manuální řazení s klasickou spojkou. Ostatně, jednu takovou mám i doma a dávám tam motor a normálním řazením. Na ten poloautomat se dá samozřejmě zvyknout. Mě to ale nevyhovuje v městském provozu. S normální spojkou odlítnu z křižovatek vždy první, s automatickou spojkou je to o něco lenivější.
Souhlasím, měl jsme asi rok a půl TMQC Betku, to je také kopie hondy monkey, motor super, na 50 ccm solidní krouták i spotřeba, ale ty pechy papírové, kontakt v zadním světle se teplem kroutil a každou chvilku jsem to musel přihnout aby to svítilo, chrom také katastrofa, plasty nelícují, čínskou baterku jsem musel vyhodit a koupit novou, asi také čínskou ale pod jinou značkou, žárovky vyměnit za značkové, svíčku také, a když jsem utahoval nějaký šroub tak jsme pokaždé strhnul závit, tak jsem jí raději prodal, než seženu innovu , zrenovuji starou babetu 207, bude mít válec se 4 propouštěcími kanálky, karburátor dell orto, těžší převod aby to jelo 45-50 a abych musel při rozjezdu hodně šlapat, protože pohyb je zdravý...ale při 50-km rychlosti bych potřeboval nahradit pryžové uložení kyvky nejakým jehličkovám ložiskem, aby se to v zatáčkách v té rychlosti nekroutilo
Betky se za pár let co jsou dovážený postupně vylepšily, mají litá kola, robustnější nosič, sytič na říditkách, nevšiml jsem si, že by něco upadávalo. A jak píšete, motor nezmar. navíc se dá tůnovat. Celkem za pakatel se dá dát kit 80 ccm a pak jezdí 80.
Babetty jsem dělal kdysi velkobchodně, nezažil jsem ta 207, ty byly dělané ovšem v Povážských strojírnách. Ale až modely 210 z Kolárova a to byly pěkné šroty. Na to nakonec zanikli, tedy včetně vytunelování od papalášů kteří se starali o rozparcelování fabriky a ne o kvalitu. Jezdil jsem tam osobně a konstrukrukter je můj známý. Jen Cagiva od nich tenkrát dostala 9 milionu za fiktivní úpravu spalovacího prostoru. Italové to chtěli vytunelovat, jak se jim podařila Čezeta. Nakonec si to Slováci vytunelovali sami. Lidé v Kolárově neměli vůbec i nic zájem. I to obyčejně zajimaly papriky a melouny a ne nějaká kolbenka. Když na ty leta vzpomínám, byl to děs a hrůza. Před krachem cca v roce 2005 se prodávaly Babetty na litých kolech za cca 26000 Kč a to byly koruny za které se dalo koupit více. Nyní se Betka prodává za cca 19000 Kč (Krachovek českých). S perfektním úsporným motorem s neskutečnou životnosti který jezdí za pár kapek benzinu. A dvoumístná.
Slováci začali dělat v Povážských strojírnách také mopedy Korado Manet. Ty byly dobré. Také jsem je prodával a prakticky nebyly potřeba žádné náhradní díly. Jezdí dodnes a pokud jsou v dobré stavu, jsou i dobře prodejné za slušné peníze. Výroba ale také zanikla.
bral bych starší model Yamahy Neos, ale jedině 2-takt, novinka od Neosu je 4-taktní ale nejede tak dobře jako 2-takt, Neos je nezničitelný a proto je oblíbenou značkou v zahraničních půjčovnách skůtrů, v SRN se dá sehnat pod 1000eur, viděl jsem tam i za 700-800, s tímto modelem a značkou neprohloupíte a budete určitě spokojen, je to ale malý stroj a pokud měříte 2 metry tak si vyberte něco většího, občas je izerován i u nás za cenu kokem 25-28 tisíc, ale SRN trh je vělký a dá se tam pořídit skůtr-krasavec
Peugeot nemusí být špatný al nová je dost drahý a proč vyhazovat peníze když stejně dobře poslouží i ojetý Neos
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.