Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Před 14dny jsem přivezl z polska automobil. V polsku se SPZ neodevzdávají, takže před koupí jsem vůz v čr pojistil na VIN. V polsku odhlásil a přivezl.
Nyní mi vyvstaly problémy.
a) k vozu mám veškeré doklady, ale typový štítek není původní a na vyraženém není údaj o evropské homologaci. S tím souvísí problém, kdy mi na STK odmítli vydat potvrzení o dovozové kontrole. Předpokládám, že stačí, když se obrátím na officiálního českého importéra s žádostí o vydání nového typového štíku. Je to tak? Budu potřebovat také COC?
b) vůz je stále na Polských SPZ. V polsku, je možné s odhlášným vozidlem jezdit 30dnů ( polsku je vůz v polopřevodu). Jak je to u nás? Vozidlo je pojištěné na mou osobu a má platnou STK (kupní smlouvu mám). Jsem nějak časově omezen k provozu automobilu, nebo sním mohu normálně jezdit? Dokud nevyřeším přihlášení v ČR?
Děkuji vám za vaše odpovědi.
S pozdravem
Janků
Tak ještě jednou a jinak, pokud dojde k poškození originálního výrobního štítku, má se to oficiálně řešit s výrobcem, pokud výrobce není schopen nebo ochoten z jakýchkoliv důvodů tento štítek zajistit, řeší se to s výrobcem tak že s jeho souhlasem se vozidlo opatří výrobním štítkem náhradníghio provedení...tedy neoriginálním štítkem, který asle opbsahuje údaje, odopvídající evropské a české legislativě. Pak se to ale dořeší na úřadu formou zápisu v TP, měla by tam být věta například..."vozidlo vybaveno nebo opatřeno typovým štítkem náhradního provedení"...
Nechápu, proč toto neřešil oficiálně původní majitel a proč auto prodal s neoriginálním štítkem, a proč jste to Vy koupil a nepožadoval aby to bylo zlegalizováno ještě v zemi původu. Pokud by jste přijel an STK a v polském dokaldu by toto bylo uvedeno, respektive pokud by jste doložil povrzením výrobce že vozidlo bylo opateno náhradním štítkem, měl by jste klid.
Také jde o to jaké úkony provedl technik na STK, může se stát že Vaše auto bude zadáno v informačním systému a kamkoliv přijedete, budou typový štítek zkoumat.
Je top proto, že se auta často kradou, u nás i v Polsku,i v Německu, a vozí se pak přes Polsko na Ukajinu a dál, nebo obráceně...
Často se vozí auta z Ameriky nebo z jiné nevropské země, tato auta nemají typový štítek vůebc a ražbu VIN místo 17 znaků jen posledních několik , 7 nebo 8, pak se tp aké musí řešit legálně a ne nýtovat či lepit tam cokoliv vo seženu, jinak je auto podezřelé.
Jasně že jsem strašák, ale nejsem naivní, na Vašem místě bych se nejdříve ptal a až poté bych jednal...Vím o lidech co nakoupli výhodně auta, která nidky nezlegalizují...tedy zákonnou cestou...Nezákonnou cestou jde snad vše, ale časem o to auto může štastný majitel přijít...
Na Vašem míste bych ěml obavy že s autem není nco v pořádku a pokud ybch nedostal polský TP se zápisem neoriginálním štítku, auto bych nechtěl...
stejně si dovolím trošku "dloubnout"-ze svých poměrně bohatých zkušeností (nejen)právě s řešením podobných problémů co se dovozů aut a jejich přihlašování apod.týče,jsem dospěl k závěru,že kdo se moc ptá-narazí...Vysvětlím jednoduše-bohužel úřednící samotní často nevědí co a jak je,jde a jak by mělo jít a být-z toho plyne fakt,že si začnou vymýšlet často i úplné nesmysly(i to co odporuje platné legislativě)-právě díky zkušenostem s touto problematikou už za ty roky vím co a jak,takže se neptám-předložím to a to,pokud třeba chybí typ.štítek(často jsou lepené,takže není problém,že jednoho krásného dne prostě štítek není),tak si jej nechám udělat atd...Ve chvíli,kdy příjdu na úřad a že jako chci náhr.typový(identifikační) štítek-nastane téměř neřešitelný problém-začnou vymýšlet přes ofiko zástupce v ČR až po mateřské sídlo automobilky a bla bla bla(samozřejmě vše "úřední" x tisíc až desítek tisíc)-přitom to jde za pár set a výsledek je tentýž-štítky nikdo nikdy nemůže označit za "neorigo",nemají žádné krycí a jedinečné znaky(samozřejmě pokud je zmastím na laser.tiskárně a obyč papír,tak je to jasný)...Jen podotknu,že se bavíme o legálních autech-VIN a jeho kontrola v systému je snad jasná každému před koupí i mrchy za 5 000,- do lesa...Zkrátka pokud úředník pozná,že nevíte-je v tu chvíli "na koni" a může si dělat s dotyčným v podstatě cokoli-kdo třeba řeší stavbu,změnu užívání a pod.,ví přesně o čem mluvím-bohužel jsme v čechách a čeští úřednící jsou stále zvyklý,že oni prostě mají to razítko(přes ně vlak nejede)-to razáítko potzřebujete,takže dokud "si nevšimneš zápisným",tak to razítko nedostaneš...,no a bohužel čím mají menší platy,tím je to rozšířenější-je to smutné ,ale je to tak...(neříkám,že úplně všichni,jsou světlé vyjímky,ale jen ty vyjímky)
Díky za rozsáhlou odpověď.
Měl bych poslední perličku.. byl jsem v pneuservisu a tam se pozastavil chlápek nad stále polskou SPZ a líčil mi story, kde nějaký kamarád jezdil s autem kde byly papíry v pořádku, pojištění atp.. zastavili celníci a dali 50tis pokutu.. že prý se na SPZ z cizího státu smí jezdit max měsíc.. Víte o tom něco?
Myslím že jste si koupil za výhodné peníze akorát problém.Odpověď na Vaši otázku je v polských dokladech. Čeká Vás "bezpečná identfikace vozidla kterou řeště s akrediotaným zástupcem výrobce značky, Předpokládm že to nechcete řešit s prodávajícím polákem.
Popravdě vám povím, že jsem problém nekoupil toto je jediný problém a za ty starosti mi ušetření 100tis rozhodně stálo..
Bohužel toto není odpověď na mou otázku. Nejhorší, co mě může potkat je vystavení COC (4tis) Což není problém. Problém je v dodací lhůtě.
Vážený pane pokud jste ušetřil 100 tisíc, tak blahopřeju, a když Vám to za to stojí, tak problém začněte řešit a nevyptávejte se tady...jakou odpověď čekáte? Auto s pozměněným identiofikátorem je technicky nezpůsobilé...Máte tedy auto, které je technicky nezrpůsobilé a doku d nebude provedena bezpečná identifikace, toto auto nidky nepřihlásíte...Spokojen? Oslovte tedy výrobce, co jiného chcete poradit? Nebo čekáte jinou odpověď? Nemáte tedy auto ale jen hromadu dílů...
Očekával jsem podstatně vyšší úroveň odpovědi. Vozidlo na náhradní díly je takové vozidlo, které bylo trvale vyřazeno z evidence.
kolega nu to vidí "moc úředně"-chtělo by to písnout o jaké konkrétní auto se jedná-nicméně obecně-homologační,identifikační,štítek není problém dodělat za pár set-jsou na to spec.firmy a technik na STK pozná prd-pokud nemá vedle sebe srovnatelný ze stejného modelu...Tím bych začal-předpokladem je fakt,že "původ" je legitimní-tzn.bylo-li vozidlo schváleno k provozu v jedné ze zemí EU(čili Polsko),stejně tak musí být schváleno i v kterékoli jiné zemi EU(klasika-ui nás si stále úředníci hrají na svou nepostradatelnost a nenahraditelnost-nicméně on jim to Kalousek "vysvětlí",až jich pár tisíc vyhází)...Ale k věci-kupní smlouva nemá)a nemůže)mít omezenou platnost-to je zakotveno i v mezinárodním právu(opět naštěstí "mimo dosah" našich ouředníků),s autem můžete v klidu jezdit dokud má platnou regiistraci,což má-v PL nebylo vyřazeno(může mít třeba registraci v Kambodži-opět mezinárodní- Vídenská úmluva)a uzavřenou platnou pojistku...Takže v kostce s autem v klidu můžete legálně jezdit,pojistku se vztahuje k VINu-registrace mimo ČR není omezením pro uzavření pojistky v ČR,začněte u ofiko zástupce značky v ČR s žádostí o vyjádření k možnosti provozování daného vozu v ČR-s tím papírem(sice bude stát nějaký ten tisíc-podle značky vozu) pak nemůžou na STK nic-přes to vlak nejede,alespon co se registrace týče...No a pak klasika dovozová TK a šupky hupky přihlásit na úřadě...
Moc vám děkuji za obšírnou odpověď popísující tuto problematiku.
Již jsem se obrátil na Nissan, zdarma mi vyrobí nový typový štítek k vozidlu. Jak radíte, nechám si ho odborně narazit na auto a nebudu se muset dále o nic starat..
Děkuji za informaci o možnosti legálního provozu po neomezeně dlouhou dobu. K tomuto bodu se ještě zeptám. Úřednicí v PL mi bylo sděleno, že na přepis mám jeden měsíc (opět jen v pl) nicméně, že u nás se to řídí naším právem. Z toho nejsem úplně štastný. At už se za ten měsíc stane v polsku cokoli, mohu vozidlem dále jezdit?
jakou vyšší úroveň? nevíte že 40 procent čechů je úplně blbých?
Já čekávám vyšší úroveń tazatelů, Vy máte v ruce dokalady k vozidlu, značky, vyznačenou platnost dokladů a značek, zápsi o platnosti tehnické prohlídky a neustále se přiblbe vyptáváte tady, zda s tím můžete jezdit nebo ne...Jezdit můžete s čímkoliv, co má platnou technickou prohlídku, platné doklady, značky a pojistku...
Pokud jde o výrobní typový štítek, tímto opatřuje auto výrobce, pokud najednou chybí nebo je neoriginální, ptám se, proč chybí a proč je neoriginální, kdo a proč manipulovat se štítkem? Je top skutečně půvpdní auto, nebo je to auto jiné?
Ušetřil jste 100 tisíc, ale co dkyž Vám auto po měsící zabaví policie?
Očekával bych vyšší úroveń a opatrnost při výhodných nákupech ojetých aut.
Nehrabe vam uz? Co se furt navazite do lidi, urady a urednici jsou tu pro lidi a ne naopak, vsak je platime dost krute. Uz ani nepamatuju na nejakou vasi rozumnou radu. Se z tech aut nepos... je to jen konzerva na jezdeni, nevim co z toho stale delate neco jako tezkej kulomet.
klídek Jardo
doplněno 20.03.12 20:43:O tom že je 40 procent čechů blbých napsal psycholg Hubálek, není to můj výmsl, o tom že kupní smlova platí jen 30 dnů slyším poprvé, a vůbec, tato poradna je někdy lepší čtení než Trnky-Brnky
doplněno 20.03.12 20:48:Pokud je v polském TP omezena jeho platnost na měsíc, platí jen měsíc, to je logické, pak - po měsécé neplatí ani v Polsku ani v ČR, a řidič má mít u sebe PLATNÉ osvědčení o registraci...v Polsku i v ČR...
Jste místní strašák jak vidím.. Ptal jsem se zde těch, kteří mají skutečná data a vědí.. Já hádám, neznám všechna fakta. Fakta očekávám od těch kdo tomu rozumí a od těch jsem doufal v odpověď.
Pokud nemáte nic k věci a jen čeříte vody, prosím, nevyjadřujte se.
birkove, věřte komu chcete, ale až poznáte odborné rady pana nu, poznáte že tomu opravdu rozumí. Každý se vyjadřujeme jak nám vyhovuje. Občas nesouhlasím s nu při volbě jeho slov, ale v jádru má pravdu!
Kéž by to tak bylo. Nicméně v TP nic vyznačeného není. Předpokládám, že tuto informaci mají pouze v db a slouží pro interní potřeby (jen se dohaduji) Proto operuji pouze s se slovy úřadnice cituji" doklady jsou platné po dobu jednoho měsíce v polsku, toto upravuje polský zákon, který platí v polsku, platnost dokladu v polopřevodu v ČR upravuje český zákon" a v českém zákoně nevím jak je to ošetřeno (jízda s vozem v polopřevodu) předpokládám, že to omezené není..
Šlo mi především o to, jestli mohu mít problém, když to v ČR přihlásím třeba za dva měsíce.
tak ještě jednou-platnost registrace není omezena do-a to ani v PL ani v ČR-registrace zaniká vyřazením z evidence(bud zánik,export apod.)-něco jiného je platnost TK...To,že je "v polopřevodu" nemá na samotnou registraci vliv...Pokud není cokoli(datum do...) v polském TP-není problém a v klidu můžete vyřizovat zdejší zastoupení a další a jezdit zároven...Samozřejmostí je uzavřené povinné,ale to je,takže není proč se stresovat...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.