Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vývoz/dovoz auta bez odhlášení v zemi původu?

Od: oldog odpovědí: 4 změna:
Zdravím, na několilka místech jsem našel odkazy podobného znění: ...podle platné evropské legislativy odhláška v zemi původu není k registraci v ČR nutná, ... Zajímalo by mne, které konkrétní předpisy tuhle situaci řeší, nikde jsem nic konkrétního nenašel. Poslal jsem dotaz i na slovenskou stránku www.euroinfo.gov.sk, pokud dostanu odpověď,poskytnu ji dál. Děkuji za případnou odpověď.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*

0x

je to jednoduché-každý soudný jedinec,firma,auto při prodeji (nejen) za hranice auto odhlásí-nikde není psáno,že si jej po přivezení zaregistrujete...Navíc systém by měl být v EU "online"(od 2013 povinně),ale jak nedávno ukázala publicistika není-vzhledem k tomu,že lze u nás(beztrestně pro úředníky-pořád nadále úřadují-tuším MěÚ Ústí n/Labem) přihlásit auta odcizená v jiných zemích EU...

oldog

S tím sice souhlasím, má otázka však směrovala k tomu, jestli je takový způsob legislativně možný, nevidím žádný rozumný důvod, proč bych měl dělat odhlášení a vyřizovat vývozní značky a pojištění, pokud chci kupříkladu prodat anebo darovat auto svému rodinnému příslušníku anebo starému známému v jiné zemi EU. To už nemluvím o tom, že v unii je při prodeji auta cizinci běžné odhlášení z evidence bez toho, aby vás nějaký úřad nutil k vývozním značkám a pojištění, když si chcete auto odvézt na přepravníku.

 

nu*

0x

Tak když nemáte čas hleat, najděte si čas prostudovat směrnici Rady 1999/37/ES ve znění směrnice Komise 2003/127/ES...

V podstatě jste si odpovědel sám...

Akorát si dovoluji připomenout, že na rozdíl od ČR, kde 40 procent občanů neřeší pojistky ani provedení předepsaných registarčníhc úkonů, občan v SRN se o odhlášení svého vozidla zajímá...Už jsem si byl pro auto u fyzické osoby v SRN, sobotu, kdy nefungují úřady, a trvalo mi to hodinu a půl přesvědčit němce že jsem čestný, že auto do 2 dnů přihlásím v ČR a že naskenovaný český techničák pošlu německému registrarčnímu místu včetně potvrzení našeho regsitračného místa o tom, že uvedené auto bylo přihlášeno v ČR...Také jsem mu misel nechat německé značky a odjel jsem na žlutých...Němci také platí silniční daně a pojistku a proto chtějí mít vše v pořádku...na rozdíl od množství spísích čechů kteří to řeší až po letech, kdy je probudí ČKP...

Ještě jednu poznámku a končím...problém nastane pokud člověk kterému v EU necháte auto i s doklady a RZ toto auto na sebe nepřihládí ale odveze auto mimo EU...

Vím o lidech kterým se to stalo, pokud autem dál někdo nekde jezdí, ale štatsný prodejce neví kdo to je a neví kde auto je, vzniká často neřešitelný problém...Proto je dobré při exportu mimo EU přiděli aurto exportní značky, při vývozu v rámci EU je rozhodující zda a kdy a kde v EU bylo auto přihlášeno...Pak se do našeho reguistru napíše že auto bylo registrováno v Dánsku, byl mu přiděleno ORV číslo a RZ číslo a tím vše končí...

Pokud kopii dánského TP předloží původní český majitel, stačí to, pokud nic nepředloží, ministerstva si v rámci EU vyměnují sestavy, obsahující údaje o přeregitrovaných vozidlech v rámci EU, na základě této indformace se dá potřebný údaj zaspat do registru vozidel ČR...Když ale v zasílaných sestavách auto není, zůstáva nadále zapsáno v českém registru...

doplněno 15.03.12 09:10:

Doplňuji, auta v SRN kupuji pro sebe, od fyzických osob v sobotu, bez předchozího odhlášení na německém registarčním místě...

doplněno 15.03.12 09:56:

Jde o to ve které zemi a na koho narazíte, vím že na Slovensku s tím mají lidé často problémy, když nemají u vozidel v ORV vytištěno své jméno, také vím o případech kdy někdo neodhlášil auto v Itálii nebo ve Francii, a po dovozu auta do ČR zjistil že auto nelze přihlusit, protože je v schengenském informačním systému uvedeno že bylo odcizeno nebo zpronevěřeno atd...může to souviset s nějakou zahraniční tahanicí o dědictví nebo úvěrový či leasingový podvod, atd, kdyby ten člověk šel s doklady na úřad odhlásit auto, přišlo by se na to už tam...Ale je věcí každého, nakolik je důvěřivý a co si koupí...včetěn následného vypořádání se s možnými problémy...

Jinak občas čtu na netu co dělají přeplacení úředníci v bruselu a letos tam nějaká komise pracuje an tom jak zjednodušit v rámci celé EU přeregistrace aut...snad se jim brzy poveden něco racionálního prosadit...

 

twitch

0x

Zdravím,

práve túto istú "tortúru"som pred pár dňami absolvoval pri registrácii, resp. pri pokuse o registráciu auta na Slovensku. Konkrétne som si chcel zaregistrovat svoje auto prevádzkované v Nemecku na slovenské značky. Vďaka vskutku iným zákonom na Slovensku som neuspel, keďže som pri sebe nemal odhlášku z nemeckého systému. Pracujem v Nemecku a na príklade dvoch českých kolegov som zamestnancom príslušného Obvodného úradu Dopravy vysvetľoval (márne), že mám bežné nemecké značky (nie prepravné) a že po zaregistrovaní na SK značky si auto odhlásim sám, keďže sa po Veľkej noci vraciam spät do DEU. Všetko márne. To že existuje legislatíva EÚ ktorá umožňuje najprv registrovat v krajine vývozu a následne odregistrovat auto v krajine pôvodu som sa dočítal v CZ časopise Svět motoru niekedy na prelome 2010/2011. Bohužiaľ nebolo tam spomenuté konkrétne číslo dokumentu. A samozrejme u úradníkov vety typu "čítal som v jednom časopise"neobstoja. Takže by som veľmi ocenil, pokiaľ by niekto mal lepšie info, resp. pokiaľ by niekto odpovedal z www.euroinfo.gov.sk

Ďakujem za akúkoľvek info.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]