Nejste přihlášen/a.
Mám ŘP sk. B, ale potřebuji jet s vlekem za autem, který má 2nápravy, na což potřebuji B+E. Co když mě chytnou? Bude pokuta? Nebo ne? Nemám v tomto tak úplně jasno. Díky za odpovědi.
No já nevím, ale já mám informace, že s ŘP sk. B lze mít za autem příves klidně i nad 750kg. Jen se nesmí přesáhnout hmotnost jízdní soupravy tedy auta a přívěsu 3500 kg. Takže pokud má auto do 2t, tak za ním mohu táhnout brzděný přívěs klidně 1,5t, pokud to výrobce auta povoluje, což najdete v TP v kolonce hmotnosti přívěsu.
doplněno 07.03.12 18:40:Takže abych to ještě vysvětlil. Bčko mi umožňuje řídit jízdní soupravy, které nepřevyšují 3500 kg. Pokud se tedy do této hodnoty vejdou hmotnosti jak auta, tak i přívěsu, stačí mi B. Dále jsou tady další 2 podmínky a to. 1) Hmotnost přívesu musí výrobce auta povolit v dokumentaci k autu. 2) Hmotnost přívesu nebude větší, než hmotnost auta. Pokud ale jízdní souprava (auto+vozík) překročí 3500 kg, je potřeba B + E. Pokud nepřekročí, stačí B.
no já bych řekl že B opravňuje k řízení vopziodlůa do 3,5 tuny a k němu může být připojeno přípojné vozidlo kategorie O1, tedy do 750 kg, pak má souprava nejvyšší přípustnou hmotnost 3500 + 750kg, což je v součtu 4250kg, a je to přesně v souladu se zákonem
doplněno 07.03.12 19:03:Pak dále platí že s B-čkem lze řídit vozidlo kategorie M1 nebo N1 , ve spojení s přípojným vozidlem kategprie O1 nebo O2, tažné vozidlo přitom může být lejčí než 3,5 tuny, tedy baopříklda 2 tuny, ale souprava nesmí být těžší než 3,8 tuny a přitom platí:
a) okamžitá hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie 01 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,
b) okamžitá hmotnost přívěsu kategorie 02 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G.
Pokud v tom nemáte pořád jasno, potřebujete si vytisknout ze zákona č.361 paragraf 81, dále vyhlášku MDCR č.341/2002Sb. paragraf 14, a před sebe položit oba technické průkazy, myslím velké, k autu a k vozíku, a začněte studovat...
Okiamžitá hmotnost , tím je myšlena hmotnsot v daném momentu, u prázdného vozíku je to v podstatě provozní hmotnsot, u tažného vozidla je to hmotnost nenaloženího cozidla s řidičem...A pak počítejte...
A až se příště na něco zeptáte, tak sem laskavě také napiště jakou provozní hmotnost má tažné vozidlo, jakou provozní hmotnsot má přípojné vozidlo, jaké jsou to kategorie vozidel a co by jste chgtěk an tom přípojníém votisdle převážet...a jaké hodnoty v kolonce O1 a O2 jsou uvedeny u tažného vozidla...
To bylo k B-čku...
B+E je poředpokládám všem jasné
doplněno 07.03.12 19:04:opravuji překlep u soupravy s B-čkem - 3,5 tuny
vetsinou si toho ani nevsimnou kdyz se nebudete hadat, me nikdy nic nerekly a prestaly me stavet hned kdyz jsem si udelal komplet papiry
Myslíte německé nabo rakouské policisty? pro ty jsou přetížení české soupravy bonbonkem který si vychutnají
ne ceske do nemecka jsem ridil az z papirama ale v cr jsem z podvalem platil pokud si dobre pamatuji 5x pokutu za rychlost 3x na jednom a tom samym miste vzdy o 5km/h a papiry na podval jsem nemel a nikdy nic
doplněno 07.03.12 20:27:nepocitam ze by nekdo byl tak silenej a chtel do nemecka ci rakouska jet bez papiru
tak na to namam odvahu ani ja a to jsem docela odvaznej. Pokud vas drapnou tak jizda bez ridicskeho opravneni v nemecku bude poradna raketa
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.