Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jezdit na hydraulický olej?

Od: patricius* odpovědí: 19 změna:

Mám starý turbodiesel a možnost hydraulického oleje.Co říkáte na to jezdit,třeba 50% nafty a 50% hyd.oleje.

Zajímá mě jestli by to čerpadlo vydrželo,nebo co jiného by mohlo odejít.

Díky za zkušenosti a názory.

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

des*

0x

Mnoho dieselů jezdí na vyčistěný fritovací olej.Původní diesely byly na olej přímo stavěny.Nezbývá než to vyzkoušet.Jeden čas jsme jezdili na topný olej téměř všichni,než se to profláklo.Nebyl od nafty vůbec poznat.

patricius*

Mě zajímá jestli je možno jezdit na hydraulický olej.

blackflamesiczi*

muzete ho rovnou najit do nadrze, kamarad na nej lezdi z nejakym starym fiatem (asi tempra) a motor luxusne tichy a jede stejne jako na naftu, jen prelit pres sitko preventivne

doplněno 04.03.12 20:31:

primo na cistej zadna nafta

patricius*

Pro blackflamesiczi: Chlape vy si zasloužíte větší odměnu než jsou bodíky za super odpovědi.

Napište mi na patricius45@seznam.cz Vaší adresu a já Vám pošlu nějakou lahvinku dle Vašeho gusta.

Ušetřil jste mi tolik peněz za dobré rady,že prostě dík nestačí.Díky Vám mám opravené a seštelované auto a ještě budu jezdit zadarmo.

Supeeeerrr...

blackflamesiczi*

kouknete na offroadforum.cz je tam sekce upravy a ropaci tam porad resi na co vse se necha jezdit, a jestli bude oleje málo tak zkuste se normalne zeptat v servisech bagru a jine techniky ja ho tam kupuji porad a bez problemu ale ja ho palim v kamnech v dilne

Záleží jak je hustý,pokud je hustší než RO (fritovací,nevhodný je ale slunečnicový ,prý) tak naředit,pokud ne tak vyzkoušej a uvidíš.Lepší by ale bylo počkat na teploty nad +10°C. (Tot moje zkušenost s 1,9D v P405!) Mimo LTO je prý nejlepší transformátorvý oil!

blackflamesiczi*

rostliny olej muzete ale musite do nadrze dat vyhrivani, zaguglete a delaji ne na nej normalne prestavby a stoji okolo 25 korun na pumpe ale je jich málo vim asi o 4 v cr

des*

Však to zkuste,začal bych s příhodnějším poměrem,třeba 75na 25,asi to nikoho nenapadlo.

jirkamatapat*

Desi,na topný olej by jsi neujel ani metr.Na lehký topný olej(LTO) by jsi jezdit mohl,ale od roku 1994 bylo do něj přidáváno červené barvivo a jen slepý by nepoznal jestli jde o naftu nebo LTO.

blackflamesiczi*

noc proti ale z nemecka se u nas vozi porad , nedavno udelaly celnaci razii ve vimperku v jedne velke firme a kazde auto jezdilo na lto, jinak v cr to nikdo u soukromeho auta neresi , auta na to jedou normalne jen tdi pd a nove comonraily s tim maji problem nechteji tahnout . A barva v nadrzi nikomu nevadi. Kluci do delaly v nemecku si u nafty pridaly akorat falesny filtr aby nebyla cervena videt a jezdily pres hranice bez problemu

des*

Jirko,nebuď zase tak akurátní,samozřejmě jsem myslel LTO, a jezdím na něj stále,koupil jsem ho sud,dokud byl za ca20kč,mám ho do traktoru,ani jsem netušil,že má mít nějakou extra barvu.Já se dívám jen aby to co do něj leju,nesmrdělo jako benzin.Jezdí na to úplně stejně,jak na naftuOK?

blackflamesiczi*

pred lety kdyz jsem pro nej do nemecka jezdil tak tu pumpu z lto (prodavaly tam jen lto) zavazela ta sama cisterna omw ktera doplnovala pumpu kde jsem tankoval benzin a jen tam typek nalil barvivo. Vse fungovalo v klidu nez tam zacaly jezdit prazaci a vezly treba cele auto kanistriku od glacidetu (4l) a to uz se nemcum na hranicich prestalo libit a delaly zbytecne dusno. KOusek za straznym jen nevim jak se nazev pise tak se nebudu ztrapnovat

jirkamatapat*

Ber to jen jako poznámku na okraj.

ftomek

Prosím o vysvětlení

mám Transit 2,0D (ani turbo ani comonrail) z roku 2000, Praga S5T (něco jako vejtřeska), Bagr Ostrowek (motor zetor 69), Supr 50

Do toho všeho leju použitou hydrauliku s troškou petroleje a 25%nafty - pokud nemrzne tak ranní start je vždy trošku delší. malinko bíle kouří, má to jiný smrad - to je vše. Výkon stejný, teplota motoru dobrá, spotřeba stejná

Všichni mechanici mi říkají že zničím motor.

Otázka: Co přesně zničím a kdy? Už jsem najel tisíce kolomentrů a hodin. Jak poznám že se blíží poškození? Kolik bude stát oprava? Jde mi o to jestli se mi vyplatí zaplatit opravu motoru oproti úspoře za naftu. Nejsem automechanik ale blbej taky nejsem - přece slyším ten normální zvuk i chování motoru, normální stratování. Hydraulický olej se přece používá k čištění motoru před naplněním novým motorovým olejem - tak snad spíš čistí než zanáší? Fakt je že na podobných fórech se to jen hemží špatnými zkušenostmi již po první nádrži

blackflamesiczi*

starej typ motoru , max vstriky ale oprava cca 2000,- takze zadnej stres, a prinejhorsim pujdou blbe ven , kouknete na offroadforum.cz v sekci upravy je tam o tom na co vse jezdi a motory v offech dostavaji cocku porad a nic se nestalo

 

To Ftomek PS5T je v podstatě civilní varianta PV3S a asi hlavní rozdíl bude,že snad všechny vejdy měli vícepalivové motory

 

byker

0x

zdar, pracuju v lomu a chlapy co jezděj s tatrama mi řikaly že na použitý přefiltrovaný hydraulický olej jezděj, tak sem to zkusil taky, mám BMW 1,8TDS a už asi rok bez problémů jezdim na novej čistej, dokonce to líp jede, přez léto v pohodě 100%, je lepší když to tam leješ nechat ho klapat na volnoběh aby se pomalu natáhl palivovej filtr, přece jen je hustčí než nafta, na zimu hidrauliku a 50% eko dislu a 5l. benzínu na nádrž, jede to dobře a i chytá.

 

patricius*

Zdravím všechny.

Po 4 měsících ježdění na hydraulickej olej asi 1500 km bez broblémů.Jen mi začalo kapat čerpadlo,ale nedávám vinu oleji.Prostě netěsnost.

Motor si přede,starty ok a to mám dvě žhavičky ko.Výkon stejný,ale teplota motoru trochu vyšší,spíše se rychleji zahřeje.

Pokud odejdou vstřiky tak je mám v regálu připravený a hlavně dávno zaplacený.

erikch*

už jsem zde párkrát zminoval zkušenost známého-před asi rokem a půl kupoval novou Kiu Sportage s 2.0 CRDi a leje do toho všechno možný co kde zrovna sežene (max.10,-kč/litr),takže hydraulika z Technických služeb,transformátorový olej apod. no a Kiouš jede jak z praku(tohle mně prakticky přesvědčilo o opravdové kvalitě dnešních korejců-udělat tohle s autem koncernu VW,už by kleklo),a to i v těch mrazech jak byly v lednu zcela bez problémů(jen častěji mění pal.filtr-finančně otázka ani ne jedné nádrže)...Fakt se toho není třeba obávat-ono když se člověk trošku ponoří do chemie a zjistí z jakých řetězců těžších uhlovodíků se skládá nafta,hydr.olej a další podobné látky-zjistí,že to jsou téměř "jednovaječná" dvojčata...Akorát se liší daň.zatížením-o ničem jiném to není...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]