Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia nebo Felicie - stejná cena

Od: evina* odpovědí: 56 změna:

Dobrý den,

který auto mám koupit, rozmýšlím se mezi

Fabií, R.V. 2002, najeto přes 200tis. používaná v autoškola, autorizovaný servis...

nebo

Felicia XLI, R.V. 1999, najeto 80tis.

obě stojí 30tis.

Děkuji za radu.

 

 

56 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*

2x

Pokud je Fábie HTP 1.2, tak nebrat ani za nic. Jinak bych jí bral. Felicii jen pěknou bez koroze (lemy, blatníky, 5-té dveře,prahy,nápravy) a s čistým motorem.

des*

Nebrat žádnou ,obě jsou hrob na peníze,to autoškolové,nikdy!Stačí si představit co lemplů v tom jezdilo.Propocené smradlavé,zničené.

evina*

Manžel ji potřebuje jen na ježdění do práce + dovoz dětí do školky...cca 6km za den a aby aspoň zase 5 roků vydržela...

Jinak máme druhé auto normální...novější

doplněno 01.03.12 13:53:

Prostě chceme něco levného...manžel je myslivec, takže do lesa a na dodělání baráku, takže něco co nám nebude líto v tom převážet cement apod. :D

des*

Potom tedy tu feldu,pokud tedy odpovídají ty kilometry.

Na takove veci by jsem fram radeji Felicii, jestli ji muzete mit z dobreho zdroje, hlavne pozor na rez u 5. dveri. felicia je prostorove unvnitr vetsi, tj odvezete v ni vic veci nez ve Fabii. Take by jsem se obaval autoskoly, umite si prestavit, jak v ni kdo jezdil? navic prvni motory 3. valce byly des

 

b3art*

0x

Osobně bych šel do té FABIE. I když má najeto hodně, ale z hlediska bezpečnosti bych bral fábii. A hlavně je novější a máte garanci, že není bouraná.

 


0x

Fabie je modernější, bezpečnější a lépe jezdící auto (ovšem záleží na typu motoru). Felicia je držák, s kterým bych se nebál ani do lesa, konstrukčně jednoduchá a v dnešní době snadno a levně udržovatelná. Fabia s 200 tis km, po autoškolské minulosti, bude nejspíš na údržbu dražší než Felicia.

Pro Vaše účely bych volil spíše Felicii, ovšem je-li už nyní očividně napadená rzí, vydrží Vám 5 let jen horko těžko. Ale za tyto peníze by měla mít předpoklad být v relativně dobrém stavu.

evina*

Tak fabia je 1,2 junior

Neni Junior ta nejvic ocesana verze Fabie? Nevim. Ja jezdim Felicii, kterou jsme si nechai prave kvuli stavbe a neresim skabanecek. Projede tam, kde by se fabia nechytla a servis je levny.

gumidek*

1.2 bude tuším právě to HTP (3 válce). Často tam odcház těsnění pod hlavou motoru.

mux

Rozhodně Felicii. Fabia 1,2 je jen HTP a ve verzi Junior bude víc očesaná jak Felicie. A auto po autoškole bych nechtěl ani zadarmo . Felda s 80 tkm jestli je pravda, tak vydrží dalších 200 tkm. Nezničitelný motor oproti HTP(hovno to jede), A naložený plný kufr cementu ve Fabii by byla její smrt.

Tak pokud je to skutečně 1,2 junior, tak nebrat! Motor je slabý a celkově stojí za prd, nemá to opsilovač řízení a katastrofálně malý rejd. Do autoškoly budiž, pro praktický život nepoužitelné.

 


0x

Opravdu bych šel radši do Felicie, i kdyby to byla třeba 40kW verze. Pokud je to s 1.6 motorem, vůbec bych nad tím nepřemýšlel. Za 30 tisíc by měla být ve velmi pěkném stavu.

Fabii 1.2 Junior bych nebral v žádném případě, ani novou bych ji nechtěl. Výbava žádná, motor šílený "Honím Tři Písty". Navíc po autoškole? Když si vezmu jak někteří jezdí, chudák motor, chudák auto, chudák spojka. Asi mají nějaký důvod proč ji prodat - myslím že by za chvíli stejně odešla. Jsem rozhodně pro FELDU

erikch*

jen tak do diskuse-není lepší za oněch 30 000,-pořídit už něco v kombíku(případně větší sedan)-pokud s tím chcete tahat materiál na stavbu-jak pro Feldu tak pro Fabii to bude smrt(už to pak neprodáte)...Na aukru jste v sekci auta s 30 000,- "králi" a můžete si vybírat až až-navíc máte záruku i od samotného aukra(takže reálnou-ne jako marketing třeba v AAA)-a budete mít auto,které něco vydrží... 1.2 koncern motor se evidentně nepovedl-nestíhá se chladit,trošku papá atd-tomu se obloukem vyhněte...

pokud je ta felda pěkná šel bych do feldy už jen pro levné ND a proto že si na tom člověk udělá téměř vše

erikch*

konstrukčně(jako třeba podvozek,poloosy,diferák,uložení výfuku a spousty dalšího) je na tom stejně jak Felda tak třeba P 206...Takže pokud zvládnu u Feldy vyměnit světlo a blatník,kotouč atd-tak to zrovna tak zvládnu udělat třeba i u té 206ky...To je prostě takový argument neargument...A cenově-přesně dogma pro lidi,kteří ty díly nenakupují a nemají srovnání-pak totiž (bohužel až s hrůzou) zjistíte,že domácí automobilka nemá levnější díly-a leskdy spíš naopak...

olinlitomericko

...mám krátkou Feldu v dieslu, 1998, spotřeba 5,8 / při 80-90km/h -najeto 225 000 - do kopců je to drak,- reznou zadní podběhy a páté vyklápěcí dveře. Jinak jsem taky tahal sběr železa, multibat, cement, cihly, dlažbu a musim říct, že to je držák (jako byl Trabant, akorát Trabi trošku víc papal). Upřímně-osobně bych do Pažouta 206 nešel, automechanici na něj nadávaj, kudy chodí. Ale jsou prýi sem-tam dobré kusy, bez větších závad. V TOP GEARu v televizi se moderátoři pochvalně o Pažoutech taky dobře nevyjadřují. Jinak souhlas s "autoškoláckým autem"bude skrytě vylágrovaný. Na Fabii jsem někde viděl recenzi- moje.auto.cz/... nebo auto.cz/...

dobrak*

Další typická rodinka co by pro značku ŠKOTA dokázala umřít ,obě jsou auta ze 20tého století bez výbavy a komfortu ,ale hlavně prý jsou na to levné díly ...to poslouchám už 30let

no za 30 litrů nemůžeš chtít zázraky a pokud chceš jezdit a ne jen do toho rvát prachy tak se ta felda jevý jako rozumná volba i když za ty prachy by měla bejt v bezva stavu

rek

A co Feldě do výbavy chybí?

erikch*

rek-vzhledem k faktu,že Felda nabíhala s výrobou koncem roku 94-byla už tehdy konstrukčně pozadu...,no a co se výbavy týče-jen pro ilustraci-proč na domácím trhu nebylo možné zakoupit Feldu třeba s el.stahováním oken-to se dávalo pouze na export(krom třeba klima,kož.paketu,zatmavených skel,centrál DO,el.zrcátek atd.)...?! Prostě koncern(v tu dobu už 3 roky majitel Škodovky) rozhodl,že Felda se nebude prodávat za dumpingové ceny(aby byla vůbec konkurenceschopná),takže se to "nahradilo" výbavou-proč ale tuzemská automobilka šidila svůj domácí trh?! To si jiná ani francouzská,ani německá(natož japonská nebo americká) prostě nedovolí-protože domácí trh je prioritní a váží si "svých" zákazníků...Tohle Škodovka prostě nedělá(a nedělala) porotože ví moc dobře,že češi jsou ovce a stačí dobrá reklama...A to ještě nezminuju cenové rozdíly domácího trhu a jinýcjh evropských-v roce 96-když začala Oktávka s 1.6 motorem -u nás stál základ od nějakých 450 000 a ve Švýcarsku billborad totéž nějakých lehce přes 18 000 CHF(to byl frank asi 23 kaček),což mne docela zarazilo...Proč měli švýcaři mmožnost mnohem levněji koupit-byly snad chudší než češi...-to asi ne,že?!

dobrak*

Posilovač,abs,klimatizace,vyhřívaná sedadla,vyhřívané čelní okna a zrcátka ,pěkný vzhled a dalších 1000 věcí )

dobrak*

Na ty okna na kliku jak z krále klacka jsem zapoměl.

gumidek*

To vše přece Felicie má, ale jen akční model Excellent. Nebo si to poskládat porůznu s jiných modelů Felicií a udělat si vlastní unikát :D. Vyhřívané sedačky v kůži má zase tuším model Laurin a Klement.

Ale ano, většina má obyčejnou výbavu s klikami na stahování oken jak za krále klacka

evina*

Vy jste opravdu ,,dobrák ,, :D, to jste mi poradil...každý nemá prachy na auto za 200tis...jestli víte o něčem lepším do max. 30tis. tak mi to napište a nerozebírejte tady co jsem za rodinku apod.!

gumidek*

U Felicie to 30 000,-Kč končit nebude. Po koupi je potřeba udělat výměnu náplní (olej, chladící kapalina, brzdová kapalina), aby Vám dlouho sloužila a počítejte dobudoucna s výměnou výfuků,tlumičů,čepů,řízení (prostě dle stavu vozu). Pokud je to kombík, tak je potřeba mít funkční naklápění světel (na STK jsou u kobíků a Van Plusů na tohle alergický). Pro lepší spotřebu se mění preventivně i vzduchový filtr. Časem se přidají i brzdy na kompletní generálku (hadice, destičky,prasátka,kotouče,repase třmenů,...). Ty by se pro bezpečí měli u takového auta dle stavu dělat co nejdříve. Pokud budete zanedbávat nějakou výměnu, tak se s toho stane nebezpečná popelnice. Třeba stará brzdová kapalina zničí brzdový válec a třmeny (proto se mění co 2 roky).

Takže jako rodinné auto dobrý, ale je potřeba větší údržba (nemyslím základní věci jako kontrolu hladiny oleje,tlak pneu,stav kapalin,...), ale případné opravy v domácím prostředí (nejlepší, aby byl v rodině nějaký technik, který tomu bude trochu rozumět), jinak budete furt jezdit po servisech.

Pozor taky na přelakované díly. Pokud budou nekvalitně opravené, tak to po zimě vyleze a už to nebude takové pěkné auto, jako při koupi. Pak zase zaplatíte karosáře a lakírníka. Nebo to necháte a rozleze se to po celém autě a auto vezete na vrakáč.

Ale tím Vás nechci odrazovat od koupě. Auto je potřeba a tu Fábii 1.2 htp si rozhodně nekupujte. Kdyžtak Fábii 1.4 mpi (ta je mnohem lepší).

dobrak*

Radit ti nebudu ,mohl bych tady plácnou minimálně 10značek a 100 aut co bych našel do hodiny tady na internetu a byly by lepší .Já jsem vlastně docela rád že VY vlastenci(s Německou značkou) si kupujete tyto žebráky .Aspon na ty nesazažené komunismem a strachem ,zůstávají ty jako auta se strašně drahýma dílema co se nedají sehnat

 

olaf71*

0x

nevím, proč tu někteří tak napadají Fabii 1,2 HTP. Měli jsem jí jako služební. Najezdili jsme na ní 180 tis. km za necelé tři roky a jediný problém byl praskající žárovka v levém světlometu. (jedna za měsíc) a malinko víc žrala, ale střidali jsme se na ní tři řidiči a dva jí dávali plnej kotel.

vyjímka potvrzuje pravidlo

dobrak*

Kolik to je dávat plný kotel u této HaTaPatky ...120-140 km? Z 0-na -100 20vteřin?

olaf71*

plnej kotel je vždy plnej kotel, at je velkej, nebo malej. pro někoho nepochopitelné.

No jo, ono nejen že ta Fóbie je třícilindr, takže se to na volnoběh klepe jako prase, ona 1.6 felda ve výbavě by jí dala na frak ve všech ohledech. Navíc tahle konkrétní Fóbie je po autoškole, takže do toho bych nešel ani náhodou. A ABS, Servo, Airbagy, el. okna, vyhřívaný zrcátka a klíma, 1.6 motor a pěknej stav není u Feldy za 30 000 žádnej problém. Zato co z toho má už dávno vyběhaná Fabia Junior? Výkon žádnej, výbava na prd.

olaf71*

Já jsem jen napsal svou zkušenost s Fabií HTP. S Felicií nemám zkušenosti, proto na ní nedávám žádnou recenzi.

jimmyfloyd*

dobrák je zřejmě chytrák, s hatapkou jsem jel i 180 a plně naloženej nebylo problém s ní mazat 160..

taky jsem jí honil jak to šlo jo vzala si tech 13 ... ale z mého to nešlo.

dobrak*

Co to hulíš za matroš ,četl tě tady taky kolega co jí má a koupil by větší množství To jsi se musel probudit celý spocený né?

olaf71*

zřejmě si va Fabii nikdy nejel. nemusíš to kupovat přes kolegu, budeš to mít levnější

dobrak*

Jel ,ale DÍKY BOHU (nejsem věřící ) jen jako spolujezec.Kolega je Socka tak jsem to laciné svezení neřešil ,bylo to na úrovni mastné tyče v Tramvaji ,ale bez zastávek Samozřejmě že pod průměrného čecha jízda snů ...

olaf71*

zase kolega

dobrak*

Tak jako, že ty jsi jí měl jako služební? Nebo si v ní honíš cvrčka do ted?

olaf71*

dosti vyzývavá otázka

jimmyfloyd*

dobrák je chytrák a ještě k tomu ubohej, a o cvrčcích se bavěj pubertáci nebo uchyláci. služební byla. já mám jiné auto, pro mě to je malé

 

 

blackflamesiczi*

0x

nevim motor ale kamaradovy jsem sehnal fabku v kombi najeto hodne pres 200 000 servisovana a jezdi porad menilo se jen bezne opotrebeni bzdy lozisko atd

doplněno 01.03.12 20:42:

1,4 mpi

jimmyfloyd*

nebudu to všechno číst ale auto z autoškoly? nikdy

Junior byl litr s 37kw

a za 30 tis se dá koupit auto a ne felicie která schnije pod rukama...

evina*

Tak jaké mám vybírat, koukali jsme ještě na forda...ale finance se smrskly na polovinu takže něco do max. 18tis.

Tyto dvě škody co jsem zmiňovala prodávají známí, neupřednostňuji vyloženě auto ,,Škoda,,...

blackflamesiczi*

tak si kupte nejakou fiestu a je to, jinak kamarad me nabizel MB A nevim rok ani motor ale cena okolo 20-25 000,- a mozna i mene akorat ma trochu obouchane plasty beznym provozem

solenza*

A co třeba Suzuki Swift, nebo větší Baleno. Oproti Felici tam nebude problém s korozí. Navíc se za 30tis. dají sehnat celkem pěkné i s klimatizací. Třeba nějaké podobné, jako je tady.
sauto.cz/...

nebo kombi

sauto.cz/...

jimmyfloyd*

nona to suzuki bych se v...

podotýkám že za tyto peníze se nedá čekat nějaký zázrak

ale fiestu,saxo,106,clio

pokud něco většího tak xsaru,focus,306,megane

nebo mondeo,406,laguna

fiata bych nedoporučoval

ale počítejte u modelů co mají euro2 3 litry navíc

evina*

Sehnali jsme pěkného favorita bez koroze, málo najeto a ještě použijem gumy z našeho starého za 16tis. včetně eko daně...

5let nám vydrží a nic jiného jsme nechtěli...

díky za rady

jimmyfloyd*
to @gumidek bude mít radost
olinb

...upřímě: jste udělali nejlíp. Sice už některé drobnosti do interiéru na něj nejdou sehnat a pod tíhou neoriginálních i gumových dílů se pod autem budete válet furt (mě teče každoročně z převodovky olej) ale mám Favo taky r.v.1989 136L karburátor , 125 000 najeto a opravy si provádím sám, páč na silnici si ho vopravíte pomocí šroubováku, kleští a 13, 14, 17, 19 klíč a svíčák. Snad jen opravy částí v motoru na tý silnici...

gumidek*

Pořád se dají sehnat díly originální a české. Jen je potřeba více hledat a nekoukat na cenu. Snad neudělám reklamu, ale jinak to nejde. Takže silentbloky GUMOKOV, elektrika (startéry,alternátory) a zapalování Magneton a Hanhart Morkovice, brzdy Fragokov SK, TRW, ložiska SKF, světla HELLA mohelnice nebo AutoPal Nový jičín a další drobné díly s vrakovišt. Dost toho má i pán na www.amd-autodily.cz. Max spokojenost. Hlavně nekupovat AQ,VIKA a podobnou čínu. Dobré jsou i vodní pumpy HEPA, dlouho vydrží a mají český silentblok. Tlumiče zase ATE české nebo SACHS německé.

doplněno 04.03.12 19:46:

zapalovací kabely TESLA stále v prodeji (modré).

doplněno 05.03.12 06:51:

klínové nebo ploché řemeny Rubena (ve znaku mají hrošíka),těsnění pod hlavu Vikor Reinz,svíčky Champion nebo Brisk jednoelektrodové.

jimmyfloyd*
nic proti tobě nemam jenomže jsem měl taky fáčko a nedám na něj dopustit... Ale poslední dobou už na cestě potkávám jenom vraky schnilý , takže potkat zravé a nepožkozené je už docela raritadoplněno 04.03.12 20:35: for @gumidek
blackflamesiczi*

takove jsem vydel v posledni dobe 3 kamaradi si koupily 2 ulozenky snad okolo 30 000km a jsou do nich odvareny a jedno na pumpe a to byla vonafka to vypadalo jako kdyby sjelo z pasu pred 5 minutama a to myslim vazne

gumidek*

Taky už potkávám spíš vraky. Teď jsem potkal Van PLUS se zedníky a ten teda vypadal, no... Ale o víkendech jezdí většinou důchodci ve voňavkách. Ty originální díly, jsou právě pro ty, co to ještě chtějí zachránit. Druhovýrobní dovozové díly, jsou na zapalování apod jen na škodu (jako na hov...) a na brzdách je to o strach někde jet, ale jsou levné a většinou se s nimi nějaké to Fávo opraví a hned prodá. Na nic jiného se nehodí. To platí i pro Felicie.

Raritní to je, ale jsou k vidění spíše ve větších městech, jako je Praha,Brno,Ostrava,Olomouc,... a některé přilehlé menší obce.

Nehledě na to, že je pořád spousta nadšenců (viz youtube.com) , ale my to máme více jako koníček.

doplněno 04.03.12 21:07:

Pořád je k mání voňavka Favorita jak s pásu:

http://auto.bazos.cz/inzerat/14620185/SKODA-FAVORIT.php

blackflamesiczi*

poradny auta prestaly delat v roce 1980 a auto uplne prestaly delat 31,12,2000 pak zacaly delat kasicky na penize takze pres rok 2000 uz nikdy svoje auto

Je tu sice hooodně odpovědí,nicméně i když jsem spíše odpůrcem škodovek,tak spíše bych si vzal tu feldu!Je prostornější a o hodně než fábie,Jezdil jsem služební feldou (1,3 základ) do arbajtu-5 lidí až na jednoho samí pořízci cca 100kg a ve trojce na zadních stísněnjší ale na 30km v poho,v kufru (kombajn) řetězovky,atd,tesřskej cajk) a v pohodě zraychlovala do stovky,vic mi nedovolili-báli se .Letos v ve čtyřech ve fóbii 1,4i16V,jízdní vlastnost OK,ale pohodlí ,či spíše nepohodlí,sedáky tvrdé, málo místavzadu bychom se ve trojce nevešli.Další plus je ve feldě v jednoduchosti a levnějších ND a plných vrakáčích .Takže lepší dobrá felda než sice mladší a "taky dobrá" fábie!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]