Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Skůtr nestartuje za studena

Od: marrk* odpovědí: 8 změna:

Mám skútra yamahu CR 50, starý 20 let se dvoudobým motorem a z ničeho nic mi nastal problém, že mi nechce chytit za studena. Musím to řešit tak, že vymontuju svíčku, stříknu tam trochu benzínu pod píst a chytne okamžite. Zahřátý chytne taky v pohodě, ale jakmile schladne, můžu točit jako blázen a nechytne. Koupil jsem tam novou svíčku brisk 15c, vyčistil palivové vedení a pořád stejný problém. V sání mám sice jen obyčejný molitan ale ten tam byl i předtím když startoval normálně. Molitan se nedrolí. Prosím, kdo by věděl, nebo kdo s tím má zkušennosti, poraďte, jsem už zoufalý, před každou jízdou vymontovávat svíčku, Díky

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

akr*

0x

Nemůže být špatný sytič?

marrk*

Sytič tam nikde není, pro jistotu jsem se šel podívat a opravdu ani pod sedátkem jsem žádné táhlo na sytič nenašel. Mám ještě motorku a tam sytič je, hned pod rukojetí je táhlo, ale když jej nevytáhnu tak za studena to nenastartuju nikdy, tady ten skůtr startoval a sytič sem nepoužíval. Tato možnost mě taky napadla, chová se to totiž úplně stejně jako motorka s nevytaženým sytičem, ale když tam není, těžko říct, jak to je řešené při startech za studena.

 

moto*

0x

S největší pravděpodobnosti bych předpokládal "zarostlou" volnoběžnou trysku. Má na to i vliv mizerný benzin s biosložkami a delší odstavení motorky. Benzin v karburátoru se rozkládá a vytváří v komoře plovákové komory i na tryskách nános, někdy i korosi.

Malinká tryska volnoběhu se dá vyčistit vláknem z ocelového kartáče nebo malou jehlou do injekční střikačky, používám titěrné jehličky které používají cukrovkáři na insulin.

Důležité je samozřejmě i seřízení volnoběžného šroubku. Stejně tak i dorazového šroubku šoupátka karburátoru. Nevím sice z hlavy jaký přesně karnurátor na zmíněné motorce je, v podstatě bývají hodně podobné, skoro na jedno brdo.

marrk*

Tý jo, to zní docela jako realita, protože když se zahřeje, volnoběh nedrží. To sice dělal celou dobu, ale s volnoběhem to je tak, že za studena to valí normálně až moc, pak se zahřeje a pomali chcípe. Někdy volnoběh drží někdy ne, spíš drží a pak najednou se něco stane a chcípne, tzn. že to drží třeba 5 minut vtahu nebo jen 20 sekund.

Karburátor je tam ten ten co mají včichni, koukal jsem se na skůtry dvou kamarádů a jak říkáte, je to na jedno brdo. Já ho právě chtěl jednou oddělat a vyčistit, ale vypadalo to dost složitě, tak sem to nakonec nedělal. Ten volnoběhový šroub mám nadoraz, ale kde je tryska, to neím, mohl byste mě nějak navést?

 

bus*

0x

Problém bude nejspíše v automatickék sytiči. Není třeba hledat nějaké páčky či táhla, kterými se sytič zapíná. Žádné nejsou. Zapíná se sám, automaticky. Dočasně lze první startování vyřešit tak, že se při startu přiškrtí přístup vzduchu do karburátoru. Např. tak, že se zmáčkne hadice přivádějící vzduch od vzduchového filtru do karbecu. Snížením přístupu vzduchu se obohatí směs a defakto zapůsobí jako sytič. Sytič tam ale určitě je. To ti řeknou v kterémkoli servisu.

marrk*

Aha tak tohle vůbec nevím, ani by mě to nenapadlo, když je to tak starý skůtr. Tak díky, já to zítra vyzkouším. Mimochodem jak ten automatický sytič funguje? Na základě teploty se zatáhne sám a jak se zahřeje tak se zase otevře?

moto*

Nevím konkretně jak je to u této Yamahy, skútřky mívají ale primárně sytič otevřený a po určité době se sytič zavře. Taková jehla která reguluje přívod vzduch k volnoběžné trysce vyleze ven a přiškrtí tento vzduch. V sytiči bývá nějaký odporový drát který se po nastartování ohřívá a funguje to podobně jako termostat u auta. Začněte vyčištěním plovákovky a trysek.

marrk*

Vzhledem k tomu, že ta jehla reaguje na volnoběžnou trysku jak říkáš, 100% to bude ten sytič, asi má dost, protože ten skútr sám o sobě hrozně čmudí a bere tak 5-6l/100 km, volnoběh nedrží a tak, bude po smrti. Já bych to rád vyčistil, ale ten karburátor drží na nějaké gumě čí co - mele se, je pružný, je tam špatný přístup a celkově ani nevím jak se to oddělává. Na to jsem malý pán. Věřím, že by to nejelo vůbec nebo bych to tam už zpátky nedal. Pokud to startování půjde vyřešit zmáčknutím té gumy nebo ucpáním nějakým předměten přísun vzduchu, já tam něco vymyslím a to bude stačit, hlavně že to zase pojede a nebudu muset s sebou nosit stříkačku benzínu a pořád montovat svíčku. Jinak díky, jsem rád že jsem se poučil, je to ale zajímavý, že motorka, která je vyrobená 2008 má ten sytič na páčku a skůtr z toku 1991 to má automaticky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]