Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna karoserie

Od: vozy* odpovědí: 12 změna:

Zdravím, chtěl jsem se poptat, jestli už má někdo zkušenosti s výměnou karoserie a co je všechno potřeba k výměně karoserie (jaký doklady , kam zajít jako první atd... ), a další dotaz je proč nelze použít karoserii z trvale vyřazeného auta? Už to zde kdosi psal a nevím jestli bylo to trvale zrušeno myšleno jako ekologicky zlikvidované ( je mi jasný že ze zešrotovanýho auta to asi nepředělá nikdo ale když tam máte někoho známýho tak mu stačí donýst spz ky a auto máte doma) nebo odhlášeno a ponecháno pro domácí účely třeba kurník nebo tak něco.. Předem díky za rady

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nu*

0x

jaká karoserie? Z jeřábu?

 

nu*

0x

Doba výměny karoserií už skončila, dnešní auta jsou tak složitá že to výrobce nepovoluje, a když to povolí, tak ve značkovém servisu co se nevyplatí

vozy*

Jasný že karoserie auta, jinak by jsme byli v jiné sekci... Mám r. 96 a auto za výměnu karoserie stojí, samotný preražení je za cca 800 kč, ale na tom úřadu co a jak nevím.

jarda3*

Tak vymente karoserii v primerenem rozsahu s pouzitim dilu z jine, pokud neni shnila nebo zborena v okoli VINu

vozy*

Nemáte přehled +- kolik se platí za nějaký to potvrzení výrobce zda se jedná o zaměnitelnou karoserii?

 

standa1*

0x

V první řadě si uvědomte finanční náročnoost...troufám si tvrdit že kromě veteránů a malosériově vyráběných automobilů se to nevyplatí.

doplněno 25.02.12 01:06:

Samozřejmě tím myslím dražší vozy,u Felicie nebo Octavie se spíše vyplatí koupit jiný vůz než ho zbytečně draze opravovat

erikch*

párkrát už jsem přestavbu(výměna karoserie) absolovoval-poslední loni-a není to až zas tak složité,jak se tu snaží ostatní nastínit...Podmínkou úspěchu je shodnost prvních 9 znaků VINu-pak oficiální zástupce značky v ČR vydá souhlasné stanovisko,že karoserii lze zaměnit-ale toto potvrzení stojí ode 2000,- tak do 3500,-(podle značky)...Bez tohoto papíru nelze postoupit dál a úřad se tím nebude ani zabývat...,prostě na tomhle papíru( souhlasné potvrzení zástupce značky) to celé stojí...Jinak samotná změna VINu nestojí nic-lze si provést i sám,a to dle vydaného usnesení příslušným MěÚ ,odbor dopravy-přesně v mezích tam uvedených(tzn.příslušná velikost raznic,od 0.7 až po tuším 1.5,a samozřejmě místo-většinou klobouk podběhu,torpédo atd.)-pak to pouze zkoukne technik a dá souhlasné vyjádření pro úřad,že fyzicky změna odpovídá usnesení a úřad pak zapíše změnu do registru,TP a vydá nové ORV s pozn.o VINu náhradní technologií...Celé to trvá tak min.měsíc,správní poplatky jsou asi 300,-dohromady+cena za to vyjádření ofiko zástupce značky...

A jen tak mimochodem-o jakou značku a model se jedná?

doplněno 25.02.12 11:29:

ještě doplním-v reakci jak píše nu-absolovoval jsem francouze,němce a japončíky-a nikdy nebylo schválení ofic.zástupce dané značky v ČR (prodloužená ruka výrobce) podmíněno samotnou výměnou ve zn.servisu...V podstatě je jim to i jedno-nemusí se vždy jednat o výměnu karoserie jako takové,a i tak je to podstatně menší zásah do konstrukce samotného auta,než třeba po bouračce "tahat" nosníky,zavařovat nosné části apod.-to že si zpřeházím třeba z bourané,shnilé kastle zdravé věci na kastli stejně tak zdravou...A ještě-STK musíte absolovovat-je lepší ještě před samotnou akcí na úřadě(závadu tam budete mít "nesouhlasný VIN"),ale už s potvrzením od ofiko zástupce značky-do 30 dnů máte opakovačku někde za 20 až 50,- kaček a stejně tak má úřad 30 dnů na vydání usnesení...O poplatku 1000,- nevím-nikdy ho po mne ani nechtěli-platil jsem pouze asi 300,-,a to ještě jako dva poplatky dohromady, nevím přesně už za co(definice poplatku)...VIN si může člověk vyrazit sám(pokud má čím) nebo za 500,- přímo na STK(ale je to vyhozené péto...Kdyžtak písni o jaké jde konkrétně auto-pak se nechá řešit konkrétní postup...

kubis
Chci se zeptat jestli potřebují k objema kastlím techničák nebo stačí k jedné díky

 

nu*

0x

Rozhodující je vyjádření akreditovaného zástupce výrobce, pokud potvrdí že jde jen o výměnu náhradního dílu, o čemž silně pochybuji, na úřadu by to stálo jen 50,- Kč

Výrobce, pokud s výměnou souhlasí, uvede, že se jedná o přestavbu vozidla podle zákona, pak je poplatek na úřadu 1.000,- Kč za schváení přestavby a 50,- Kč za zapsání následných změn v registru a TP, na STK se pak musí absolvovat technická prohlídka v plném rozsahu + technická kontrola, a předtím ještě vyražení VIN náhrandí technologií.

Protože tazalel sem nenapsal konkrétní VIN a model auta, tvrdím, že akreditovaný zástupce výrobce svůj písemný souhlas podmíní provedením výměny karoserie v autorizovaném servisu dané značky. To bude stát majlant,. plus DPH.

A to se VYPLATÍ

Jinak si Vás dovoluji upozornit, že postupy při výměně náhradního dílu a při přestavbě jsou popsány v platné české a evropské legislativě, pokud nikdo nenašel v české vyhlášce jasně napsanou větu, že držitelem HOMOLOGACE je výrobce, a že s každým zásahem to těchto jeho práv ( i povinností) musí souhlasit, tak studujte dál naše a evropské právo.

onklkarl

Řešil jsem teď výměnu karoserie u Škody Felicie. Mám Feldu se špatnou karosérií, dobrým motorem a možnost koupit Feldu s dobrou kastlí a špatným motorem. Ale jak legislativně správně ze dvou aut udělat jedno? Začal jsem zjištovat potřebné informace na odboru dopravy. První zpráva byla pozitivní - Škodovka povoluje výměnu karoserie, pokud souhlasí prvních 8 znaků VIN kódu, obě auta byla shodně s nebo bez klimatizace a souhlasí tvar přední části vozu. Přehodit dobrý motor do dobré karoserie, ten špatný šrot odvézt do firmy,která zajištuje ekolikvidaci, je minimální problém. Ale zde se objevil neřešitelný problém. Naši chytří poslanci změnili zákon a od září 2013 není možné podepsat čestné prohlášení při vyřazování auta z evidence. Touto úpravou zákona, bez jakékoliv návaznosti na ostatní prováděcí zákony a předpisy výměnu karoserie (s poplatkem 50,-Kč na odboru dopravy a cca 500 - 800,-Kč za provedení ražby VIN kódu tzv. náhradní technologií na STK) vás totiž dostali do legislativní pasti. Pokud uděláte tímtto způsobem ze dvou "nemocných"aut jedno "zdravé, zůstane vám to druhé i s doklady na krku a budete stát před Nerudovskou otázkou Kam s ním? ! Firma na ekolikvidaci vám ho nevezme, protože VIN kód, který odevzdávané auto má je shodné a tím, které vám bylo vyraženo "náhradní technologií" a pokud by to udělali, tak vaše "zdravé" vozidlo přestane existovat a vy budete jezdit protizákonně s vyřazeným vozidlem. Na doklady od vozidla, ze kterého jste použili karosérii vám to též nevyřadí, protože musí provést fotodokumentaci celého vozu vč. VIN kódu. Doklady a registrační značky z auta s dobrou karosérií sice můžete uložit do depozitu za cca 100,-Kč za rok, ale tím jen problém oddálíte. Čekat, že někdo nahoře dostane rozum a upraví tento legislativní bordel do smysluplé podoby je z oblasti sci-fi literatury. Pro mne tím zbyla jediná (nejdražší) možnost - přehodit motory, svoje auto vyřadit a koupené přihlásit za 800,-Kč, eko poplatkem 3.000,-Kč + poplatek za STK.

Pletet sem jablka a hrušky a hledáte problém kde není ! Mám-li dvě stejná auta,jedno dobré ale špatný motor,druhé špatné ale motor OK,tak prohodím motory a nic se nemusí zapisovat dokladovat .měnit VIN atd,a to špatné s nyní již špatným motorem nechám ekolikvidovat! Jediné podmínka tam je,ty motory musí být vždy stejný typ! Takže pkd je to fileta např. 1,9D typ motoru AEF a druhá má typ motoru taky AEF tak není problém

zuna63

Karoserie vyřazeného vozidla může být tak shnilá nebo bouraná,že z ní VIN nikdo nepřečte.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]