Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli mi hrozí nějaká pokuta, když jsem před lety koupil automobil, který je na mě odhlášený ale já jsem si ho ještě na sebe nepřihlásil (polopřevod, odhláška na moje jméno)? Případně jakého přestupku jsem se dopustil. Nikde jsem nenašel povinnost na sebe auto přepsat. Děkuji Standa
Nic Vám nehrozí,V žádném zákoně neni uveden termín do kdy je povinnost vozidlo doregistrovat.
teoreticky ano za předpokladu, když se vám povede jedna věc ...že jste hodlal provozovat § 6 56/2001, ...neprovozoval jste...nepřihlásil...ale pak nastupuje 168, která mluví o tom, že je třeba řešit ve stanovené lhůtě...dočasné vyřazení "depozit"...
..a pokud je auto pojištěné byl to krok správným směrem...ČKP na vás nemůže..v opačném případě očekávejte zásilku...
Pokud je vozidlo ve stavu,,odlášeno" tak nelze provést depozito,a zaregistrování není nijak časově omezeno.
při četnosti vašich příspěvků bych očekával přehled v této oblasti...tak ještě jednou...
když si koupím auto...původní ho na mě odhlásí...tak pokud hodlám provozovat (§ 6) musím jej přihlásit... nebo RZ a ORV uložit do depozitu...a to se zdá, že ani jedno neudělal...a nepředpokládám, že když se takto zachoval, že by měl sjednán POV
Právě že četnost příspěvků...ale to je jedno
myslíte asi toto:
Každý, kdo hodlá provozovat na území České republiky silničnímotorové vozidlo a přípojné vozidlo, je povinen tato vozidla přihlásit
k registraci na předepsaném tiskopisu u příslušného obecního úřadu obce
s rozšířenou působností, s výjimkou osob, jejichž pobyt na území České
republiky netrvá déle než 185 dnů v příslušném kalendářním roce, (dále
jen "žadatel").
Pokud ano, tak Vás upozorním, že toto je pro nové vozidlo, nebo nově dovezené. páč se musí dostata do registru. pokud již koupíte vozidlo provozované v ČR, tak to je již dávno zapsano ve registru a §6 je splněn. Viz zápis v techničáku...úprvní registrace..
Ale to se zde řešilo mnohokrát ... dokonce jsme si to vyjasnili i po skype s ...(ale to není důležité s kým)
no právě ... řešilo mnohokrát... ale § 6 platí pro každé přihlášení každého vlastníka(provozovatele) do registru ...ne jen pro toho prvního...proto každý kdo koupí i ojeté auto, které původní vlastník odhlásí...tak ten nový jej zase přihlašuje...mimo jiné na formulářii "přihláška k registraci" (243)...ale dokážu si předstvit, že si to vysvětlujete jako mnoho z vás odlišně...po svém...tedy jak vám to vyhovuje...ale nevadí...já dokážu přijmout myšlenku, že někdo jiný má jiný názor na stejnou věc než já...
Pro WE-Pokud si pořádně nastudujete celé zákony o kterých mluvite,zjistíte že nemáte pravdu.Milan to popsal úplně přesně a zcela podle zákona.
pro pepis : ...když je to tak jasný jak říká Milan...tak proč si každý přihlašuje ojeté auto od předchozího vlastníka, který ho měl regisztrované.. (které je podle vás v registru) na formuláři "přihláška k registraci" za 800 Kč viz správní poplatek (634) a současně řeší zelenou kartu potřebnou k přihlášení?...předpokládám, že to všichni dělaj špatně...
Nedělají to špatně,jde o to na co se dotazující ptal.Termín do kdy mám zaregisrtovat odlášené auto v žádném zákoně neni.Takže ho můžu zaregistrovat druhý den po odhlášení za rok a nebo taky nikdy.Jediný postih může být pouze za to že při policejní kontrole nebudete mít malý tp,ten většinou při odhlášce znehodnotí.
doplněno 22.02.12 22:58:Nic Vám nebrání provozovat vozidlo v odhlášce,pokud máte platnou TK a pov.ručení.
doplněno 22.02.12 23:00:Toto měl Milan na mysli.
Myslím že je to o hodně složitější, dokud nebude v zákoně jasně definováno, co je to registrace vozidla, co je to registrace provozovatele a do kdy musí být tento úkon proveden, budeme se tady jen dohadovat...
Paragraf 6 lze vztahovat klidně jen na tu 1. registraci auta, pak je auto registrováno, má značky a doklady. Má v registru a v TP uvedeny údaje o provozovateli a majiteli.
Můžeme se dohadovat, zda se na zapsání dalšího - aktuálního provozovateel vztahují paragrafy §11 a 12. nebo jen §6, prostě zákon je napsán tak aby sev něm nikdo nevyznal.
Kdo četl na stránkách MDCR poznámky z předposledního připomínkového řízení v souvuislosti s chystanou novelou zákona č-56/2001Sb., , musel nabýt dojmu, že tento stá se z nepochpitelných důvodů BOJÍ uložit provozovatelům vozdidel konkrétní časově vymezenou povinnost...
Když začnu rozvíjet úvahy napříkald ve stylu...Kopím si auto v polopřevodu ale na druhý den odjíždím na půl roku do arabských emirátů, balím se a proto nestihnu auto přihlásit ani dát nikomu plnou moc aby to udělal...Pak jsme ale jako stát totálně v prdeli, buď je celospolečenským zájmem mít přehlednou a přesnou evidenci aut a jejich provozovatelů, bez ohledu na to kdo kdy kam odjíždí na rekreaci, nebo je celospolečenským zájmem jen celá léta polemizovat o tom, zda tím že stanovím jasná pravidla náhodou někoho neomezím v jeho jiných právech...
Nikomu neberu jeho právo nakoupit si stovky nebo tisíce aut v polopřevodu a mít je doma na dvorku, to je jeho lidské právo, pokud na to má, ale v momentu kdy s autem vyjede na veřejně přístupnou komunikaci, mělo by být auto i jeho provozovatel identifikovatelné. Opakuji, IDENTIFIKOVATELNÉ, a to hned, a ne za cenu několikaletého policejního a úředního vyšetřování a pátrání.
Aby to bylo možné, musí být k tomu i příslušná legislativa. A také mediální kampaň, kd ebude celý národ na změny upozorněn, kterou MDCR po novele zákona slibuje.
To je ale vsechno taky tim, ze je registrace narocna a vazana na ev. kontrolu, ekovypalne a i jinak pomerne vysoky poplatek. Kdyby to stacilo internetem, treba s el. podpisem a samozrejme by to melo byt zadarmo, kdyz to je ukon, ktery je statem vyzadovan, myslim, ze by bylo vse OK.
Zadarmo dnes neudělá nikdo nic, a je věcí státu, zda dokáže zákony schválit tak, aby v nich něbyl rozpor, vzhledem k tomu že většina zákonů je dnes na první pohled formulována pro některé zájmové skupiny, a ne pro obyčejné lidi, a dokonce jsou formulace takové že jejich výjklad jde proti zájmům samotného STÁTU, stát přicházi o ekolvýpalné, o poplatky za registraci, a ti šikovní na tom vydělávají...
řešení je ejdnoduché, vše jasně zakotvit do zákona, včetně sankcí, ketré musí být větší než poplatek za registaci a ekovýpalné, a zákon musí být napsán tak, aby jeho vymahatelnost byla jednoduchá a rychlá, myslím tím především procesně...Myslíte, že je něco podobného v ČR reálné? Asi ej to jen Utopie...
Pokud jde o EK, tak já bych u dovozů byl i pro kontrolu originality, aby se omezil import různých vyhořelých svařenců slepenců, ale na to je už dost pozdě
nu, už aby byl duben, začínám jezdit po vlasti a těším se na kafořízek a pokec s Vámi. Musím Vám osobně poděkovat za skvělé rady.
Milan
Rady jsou k ničemu, pokud nefungují v praxi, ale zda to funguje si teď ověříme na postupu (jihočeského?) správního orgánu, který chce chudáka pokutovat za 4 měsíce nepřihlášené auto...V pondělí si přečtee co mu přestupklář píše an jeho argumenty, a pak se budeme případně odovolávat, ale pak to může trvat celý rok...Ale jsem za, oslavit pak vítězství
Dobrý den, mám Trabanta a chtěl bych ho prodat stylem polopřevod. Jak mám vše provést jaké smlouvy a doklady vyplnit aby mně nehonila PČR potažmo Obecní úřad. Děkuji (Prosím polopaticky:o) Mirek D.
Dobrý den,
mám podobný problém, koupil jsem vozidlo s SPZ v depozitu, vozidlo bylo odhlášeno na mě a já sem si ho nepřihlásil. Ve velkém TP je napsáno SPZ a ORV skartováno. Vozidlo mám v garáži bez značek. hrozí mi nějaká pokuta a jak mám dále postupovat když vozidlo přihlásit nechci a rád bych ho prodal. Děkuji
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.