Nejste přihlášen/a.
V obou zařízeních je určitá zásoba oleje. V převodovce se ozubená kola brodí v oleji a rozstřikují plej do celého prostoru převodové skříně a tím se maže jak uložení hřídelů, tak styčná plocha ozubených soukolí.
U motoru, jako složitějšího zařízení, je to nutné provést jinak, Uvnitř olejové skříně je olejové čerpadlo, které žene olej kanálky do klikového ústrojí a pod tlakem se dostává do ložisek. Dále je čerpán do hlavy motoru, hte maže vačkový hřídel se vším příslušenství,, včetně dříků ventilů. Válce a písty jsou mazány podobně jako v převodovce ostřikem způsobeným lehkým broděním klikového hřádele v olejové náplni. U turbomotorů je ještě tlskem mazáno uložení hřídelky turbodmychadla.
To je tak z toho zásadního snad všechno, jsou ovšem i odlišnosti podle konstrukce, stáří a typu motoru. Například dvoutaktní motor je mazán tzv. ztrátově přidáním oleje do paliva, a po splnění jeho úlohy je v motoru s palivem spálen.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.