Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto po koupi nepojištěné asi půl roku

Od: pitrus* odpovědí: 2 změna:

Zdravím.Můj případ.Auto jsem si koupil s tím ,že ho budu renovovat.Odstavil jsem ho k známému do stodoly a za půl roku ,když jsem si vyjednal u klempíře volný termín ,pojistil , měsíc pojezdil a dal na opravu.Nikdo mě zatím neoslovil ani neuhání o peníze.Ale nevím jestli není lepší ,se sám naprášit s vysvětlením co a jak a s tím ,že auto nebylo skutěčne provozováno v danou dobu s čestným prohlášením atd.

 

 

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*

0x

...Přiznání je sice polehčující okolnost,ale jistý trest...Není lepší vyřešit případný problém(pokus ČKP o její spolufinancování) konstruktivně řešit v souladu s platnou legislativou(v kostce-neprovozoval jste,tudíž není nutné mít sjednanou pojistku...) a nic neoprávněně požadovaného neplatit...?!?

 

nu*

0x

Já myslím že Vás stejně časem čeká soud, tak jako všichni ostatní

doplněno 15.02.12 16:27:

určitě časem obdržíte elektronický platební příkaz...Když sleduji tu diskusi a jednotlivé případy, ČKP zatím uznala a zastavila jen kauzy, ve kterých bylo bývalými majiteli dokládáno, že auto v minulosti fyzicky zaniklo, akorát nebyl včas proveden evidenční úkon...u dalších aut, která jsou pořád vedena v registru vozidel, a občas provozována a občas neprovozována zatím jde systematicky a tvrdě za svým cílem - příspěvkem do garančního fondu...

doplněno 15.02.12 16:27:

určitě časem obdržíte elektronický platební příkaz...Když sleduji tu diskusi a jednotlivé případy, ČKP zatím uznala a zastavila jen kauzy, ve kterých bylo bývalými majiteli dokládáno, že auto v minulosti fyzicky zaniklo, akorát nebyl včas proveden evidenční úkon...u dalších aut, která jsou pořád vedena v registru vozidel, a občas provozována a občas neprovozována zatím jde systematicky a tvrdě za svým cílem - příspěvkem do garančního fondu...

doplněno 15.02.12 18:26:

Ještě doplním - ČKP vychází ze zákona č.168/1999Sb., paragrafu 24c), kde se píše že povinnost zaplatit má ten, kdo byl nebo měl být v inkriminované doba uveden v registru vozidel.

Pokud auto bylo rozebráno nebo prodáno před 1.1.2008 , tak dotyčný sice BYL zapsán v registru vozidel, ale NEMĚL tam být zapsán, byl tam zapsán jen proto, že neprovedl příslušný evidenční úkon.

Vzhledem k tomu že registr vozidel a tedy i TP má jen deklaratorní charakter, jsou podle nejvyššího soudu údaje v něm zapasané chápany jako pravdivé, pokud se neprokáze opak.

Opak se prokáže právě tím, že žadatel správnímu orgánu doloží že auto zaniko už před 1.1.2009, nebo ještě pře termínem za který ČKP požaduje poplatek, a správní orgán na základě výše uvedeného auto trvale vyřadí. Sice k datu podání žádosti, ne zpětně, ale s přiloženým vysvětlením.

Když to akceproval správní orgán, který v podstatě reperezentuje stát, měla by to akceptovat i ČKP.

Složité to bude u aut, která fyzicky existují,

doplněno 15.02.12 18:27:

opravuji poslední doplněk - před 1.1.2009

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]