Nejste přihlášen/a.
zdravím, chtěl bych koupit ojeté auto, a všichni radí že se řemen musí vyměnit, popravdě nevim, uplně mě zblbli, jeden kamarád říká, že se vymění pouze ten kožený řemen, aby nepraskl, a nedošlo k poškození motoru, druhej kamarád co dělá v servisu zase radí že se s řemenem musí udělat i celý rozvody, tak teď ani nevim co to už je? je tu někdo schopný kdo mi může poradit? děkuji
co jste koupil, kozenej remen byl na predvalecnych autech ale nevim pred kterou valkou( asi prvni) jinak rozvodyovy remen se meni automaticky a slovo rozvody znamena remen a 1-2 kladky a nekdy vodni pumpu ktera ale nahrazuje jednu kladku
mě zajímá, jestli mám teda nechat vyměnit rozvodový řemen, nebo i rozvody, nevím jestli to už bylo měněné, ani nevím zda-li se to má dělat společně, nebo stačí vyměnit jen ten řemen
Jak chcete poradit, když neuvádíte o jaké auto a s jakým typem motoru se jedná? Třeba ani nemá řemen nebo jiné díly, které by se mohli měnit.
omlouvám se,.. fiat brava 1.6 16v benzíňák od kamaráda, on neví kdy se to naposled měnilo, má najeto 120 000
Každopádně zkontroluj na denním světle (nebo silné světlo) rozvodový řemen (zespodu ozubený), odklop plastové kryty a hledej trhlinky, prasklinky, odřeniny na bocích řemenu, trčící "vlásky" z rozvoďáku na boku, spuchřeliny a nejdůležitější -ve vnitřní straně řemenu co jsou "zuby" je opotřebení řemenu nejviditelnější a tedy lze posoudit nejlíp , jak dlouho ještě vydrží). Jakmile najdeš něco z těchto vad , bez rozmyslu ten ozubený rozvodový řemen vyměň nebo nech vyměnit! Jinak se doporučuje měnit po 90 000 km a když praskne, tak ti může zohýbat ojnice, co drží písty na klikové hřídeli, ventily se můžou zohýbat a poškodit se vedení pro tyto ventily a dokonce jsem slyšel i část ventilu že byla zabodlá v pístu, ale to nevím. Jde o to, že se ventily v době prasknutí řemene můžou nastavit jako zavřené a co jsou obrovské tlaky ve válci schopné udělat s jednotlivými částmi motoru je víc než destruktivní. Novější dieselmotory aut už jsou stavěna tak, že při přetržení řemene k tomuto jevu nedojde. Já mám dieselFeldu, najeto 225 000 km a kontroluji popraskání nebo jakékoli poškození řemene a když se objeví trhlinky, prasklinky tak budu měnit řemen každopádně za nový i když stojí okolo 800,- Kč což je dost peněz, ale lepší než kupovat ojnice, zničený píst, zohýbané ventily+ jejich vodící drážky na přebroušení...
u fiata to vetsinou odserou ventily a voditka ventilu a ty jsou dost drahy a jednou jsem mel i stiplou hlavu, jinak vady nemusi bejt videt ja sundaval z mondea remen po 180 000km (nebyl cas ho vymenit) a byl bez vady jen o par cisel delsi menil jsem ho az pote co me odeslo tesneni pod hlavou
PŘÍDAVEK: jestli měnit i napínací kolečko případně vodící kolečko rozvoďáku je podle opotřebení (kuličkového) ložiska uvnitř napínacího kolečka nebo unavenosti pružiny u tohoto vodícího či napínacího kolečka. Stačí odmáčknout napínací či vodící kolečko od rozvodového řemenu nějakým majzlíkem, větším šroubovákem nebo silnější železnou pásovinou vhodně vytvarovanou a opřít o část motoru a nějaký výstupek či díru. Potom stačí kolečkem pokývat vlevo-vpravo, nahoru-dolů jestli není již slabá pružina (ale to už jde poznat při startování při otevřené kapotě, krásně drnčivý plechovitý zvuk z místa u rozvodů) nebo jestli není příliš velká vůle v ložisku uvnitř napínacího nebo vodícího kolečka. Ty kolečka jsou velké okolo 5 cm + - . Nepatrná vůle v ložisku tam být musí a to už u nového výrobku. Když zkoušíš ložiskovou vůli v napínacím kolečku, tak NOVÉ má výkyv 0,3 milimetru na 5-ti centimetrech velikosti kolečka a to ložisko je kvalitní od výrobce SKF! Na motoru v autě odtlačíš rozvoďák od vodícího či napínacího kolečka, zajistíš řemen proti vrácení nebo úrazu a ukazováčkem a palcem ruky zakýveš kolečkem směrem od motoru a k motoru. Tím zjistíš výkyv (vůli) ložisek, pokud to tedy již neznáš.Při tomto postupu musíš mít odkrytované plastovoželezné kryty-většinou dva. No co se týká přístupu ke kolečkům či samotným rozvodům, tak je to práce na hov.. Nejlíp je ten motor vyrvat ven a skouknout to celé, případně umýt vapkou nebo tak něco...
olin(at už jsi kdokoli)-nedá mi nereagovat-každému trochu znalému problematiky je jasné,že při výměně rozvodů se mění ideálně komplet celá rozvodová sada(tzn.včetně vodících a napínacích kladek,případně vod.pumpy atd.dle typu motoru)-nějaký špekulování zda ta či ona kladka je ještě o.k. není v tomhle případě na místě-není nikde dáno(a nikdo objektivně nezaručí),že zrovna tahle kladka vydrží další interval výměny(třeba 90 000 km)...Mimoto celé sady na běžné motory (např.průměr INA)stojí cca.okolo 3000,-kaček za materiál(čili kladka je hodnota pár stokorun) ...Takže ušetřených pár set může mít fatální následky v podobě potkaného motoru(v tom případě už je stejně lepší sehnat jiný-nepotkaný) za x tisíc,až desítek tisíc...
pokud koupím ojetý vůz kde nevím co a jak na něm bylo děláno tak neváhám a v první řadě měním rozvody a to komplet -řemen kladky vodní pumpa dale pak olej a filtry-palivový vzduchový a olejový.pokud to neuděláš riskuješ vážná poškození motoru oprava posléze může převíšit mnohdy i samotnou cenu vozu já tvrdim že pokud se kupuje ojetý vůz je dobré mít stranou tak 10000kč na prvotní investice a vzhledem k tomu že deš do fiata tak si těch financí připrav víc
děkuji za názory, už jsem o něco chytřejší, pečlivě zkontroluju opotřebení a popř. necham vyměnit
upřímně-Fiat- Pežot-Citroen-Dacia-Chevrolet a Hyundai nebývají dobrá auta ohledně poruchovosti.Ale najdou se i dobré kusy. Němci a japonci mají poměrně slušná auta na výdrž, ale ceny náhr. dílů jsou až dvakrát- třikrát dražší...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.