Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozvodový řemen

Od: senator* odpovědí: 15 změna:

zdravím, chtěl bych koupit ojeté auto, a všichni radí že se řemen musí vyměnit, popravdě nevim, uplně mě zblbli, jeden kamarád říká, že se vymění pouze ten kožený řemen, aby nepraskl, a nedošlo k poškození motoru, druhej kamarád co dělá v servisu zase radí že se s řemenem musí udělat i celý rozvody, tak teď ani nevim co to už je? je tu někdo schopný kdo mi může poradit? děkuji

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

blackflamesiczi*

0x

co jste koupil, kozenej remen byl na predvalecnych autech ale nevim pred kterou valkou( asi prvni) jinak rozvodyovy remen se meni automaticky a slovo rozvody znamena remen a 1-2 kladky a nekdy vodni pumpu ktera ale nahrazuje jednu kladku

senator*

mě zajímá, jestli mám teda nechat vyměnit rozvodový řemen, nebo i rozvody, nevím jestli to už bylo měněné, ani nevím zda-li se to má dělat společně, nebo stačí vyměnit jen ten řemen

cyril*

Jak chcete poradit, když neuvádíte o jaké auto a s jakým typem motoru se jedná? Třeba ani nemá řemen nebo jiné díly, které by se mohli měnit.

senator*

omlouvám se,.. fiat brava 1.6 16v benzíňák od kamaráda, on neví kdy se to naposled měnilo, má najeto 120 000

cyril*

Když nikdo neví kdy, či zda vůbec byla výměna rozvodů prováděna, je lepší pro klid duše nechat výměnu provést a to servisu nebo mechanikovi, který se v tom dostatečně vyzná a je schopen poskytnout na opravu záruku. Ten, kdo se "vyzná" již sám bude nejlépe vědět co vše je třeba vyměnit.

blackflamesiczi*

dela se to soucasne rozvodovy remen i kladky kord u fiata

 

olin*

0x

Každopádně zkontroluj na denním světle (nebo silné světlo) rozvodový řemen (zespodu ozubený), odklop plastové kryty a hledej trhlinky, prasklinky, odřeniny na bocích řemenu, trčící "vlásky" z rozvoďáku na boku, spuchřeliny a nejdůležitější -ve vnitřní straně řemenu co jsou "zuby" je opotřebení řemenu nejviditelnější a tedy lze posoudit nejlíp , jak dlouho ještě vydrží). Jakmile najdeš něco z těchto vad , bez rozmyslu ten ozubený rozvodový řemen vyměň nebo nech vyměnit! Jinak se doporučuje měnit po 90 000 km a když praskne, tak ti může zohýbat ojnice, co drží písty na klikové hřídeli, ventily se můžou zohýbat a poškodit se vedení pro tyto ventily a dokonce jsem slyšel i část ventilu že byla zabodlá v pístu, ale to nevím. Jde o to, že se ventily v době prasknutí řemene můžou nastavit jako zavřené a co jsou obrovské tlaky ve válci schopné udělat s jednotlivými částmi motoru je víc než destruktivní. Novější dieselmotory aut už jsou stavěna tak, že při přetržení řemene k tomuto jevu nedojde. Já mám dieselFeldu, najeto 225 000 km a kontroluji popraskání nebo jakékoli poškození řemene a když se objeví trhlinky, prasklinky tak budu měnit řemen každopádně za nový i když stojí okolo 800,- Kč což je dost peněz, ale lepší než kupovat ojnice, zničený píst, zohýbané ventily+ jejich vodící drážky na přebroušení...

blackflamesiczi*

u fiata to vetsinou odserou ventily a voditka ventilu a ty jsou dost drahy a jednou jsem mel i stiplou hlavu, jinak vady nemusi bejt videt ja sundaval z mondea remen po 180 000km (nebyl cas ho vymenit) a byl bez vady jen o par cisel delsi menil jsem ho az pote co me odeslo tesneni pod hlavou

olin*

PŘÍDAVEK: jestli měnit i napínací kolečko případně vodící kolečko rozvoďáku je podle opotřebení (kuličkového) ložiska uvnitř napínacího kolečka nebo unavenosti pružiny u tohoto vodícího či napínacího kolečka. Stačí odmáčknout napínací či vodící kolečko od rozvodového řemenu nějakým majzlíkem, větším šroubovákem nebo silnější železnou pásovinou vhodně vytvarovanou a opřít o část motoru a nějaký výstupek či díru. Potom stačí kolečkem pokývat vlevo-vpravo, nahoru-dolů jestli není již slabá pružina (ale to už jde poznat při startování při otevřené kapotě, krásně drnčivý plechovitý zvuk z místa u rozvodů) nebo jestli není příliš velká vůle v ložisku uvnitř napínacího nebo vodícího kolečka. Ty kolečka jsou velké okolo 5 cm + - . Nepatrná vůle v ložisku tam být musí a to už u nového výrobku. Když zkoušíš ložiskovou vůli v napínacím kolečku, tak NOVÉ má výkyv 0,3 milimetru na 5-ti centimetrech velikosti kolečka a to ložisko je kvalitní od výrobce SKF! Na motoru v autě odtlačíš rozvoďák od vodícího či napínacího kolečka, zajistíš řemen proti vrácení nebo úrazu a ukazováčkem a palcem ruky zakýveš kolečkem směrem od motoru a k motoru. Tím zjistíš výkyv (vůli) ložisek, pokud to tedy již neznáš.Při tomto postupu musíš mít odkrytované plastovoželezné kryty-většinou dva. No co se týká přístupu ke kolečkům či samotným rozvodům, tak je to práce na hov.. Nejlíp je ten motor vyrvat ven a skouknout to celé, případně umýt vapkou nebo tak něco...

erikch*

olin(at už jsi kdokoli)-nedá mi nereagovat-každému trochu znalému problematiky je jasné,že při výměně rozvodů se mění ideálně komplet celá rozvodová sada(tzn.včetně vodících a napínacích kladek,případně vod.pumpy atd.dle typu motoru)-nějaký špekulování zda ta či ona kladka je ještě o.k. není v tomhle případě na místě-není nikde dáno(a nikdo objektivně nezaručí),že zrovna tahle kladka vydrží další interval výměny(třeba 90 000 km)...Mimoto celé sady na běžné motory (např.průměr INA)stojí cca.okolo 3000,-kaček za materiál(čili kladka je hodnota pár stokorun) ...Takže ušetřených pár set může mít fatální následky v podobě potkaného motoru(v tom případě už je stejně lepší sehnat jiný-nepotkaný) za x tisíc,až desítek tisíc...

 


0x

pokud koupím ojetý vůz kde nevím co a jak na něm bylo děláno tak neváhám a v první řadě měním rozvody a to komplet -řemen kladky vodní pumpa dale pak olej a filtry-palivový vzduchový a olejový.pokud to neuděláš riskuješ vážná poškození motoru oprava posléze může převíšit mnohdy i samotnou cenu vozu já tvrdim že pokud se kupuje ojetý vůz je dobré mít stranou tak 10000kč na prvotní investice a vzhledem k tomu že deš do fiata tak si těch financí připrav víc

 

senator*

děkuji za názory, už jsem o něco chytřejší, pečlivě zkontroluju opotřebení a popř. necham vyměnit

olin*

upřímně-Fiat- Pežot-Citroen-Dacia-Chevrolet a Hyundai nebývají dobrá auta ohledně poruchovosti.Ale najdou se i dobré kusy. Němci a japonci mají poměrně slušná auta na výdrž, ale ceny náhr. dílů jsou až dvakrát- třikrát dražší...

blackflamesiczi*

nejak porad nevim co chcete kontrolovat? nevidel jsem nikdy zpuchrelej rozvodak co prasknul, jedina sance neco poznat je ten rozvodak sundat a otocit naruby a ohnout pak neco uvidite ale to teto kontrole bych uz ho tam zpatky nedaval protoze bude narusenej

 

nick*

0x

při koupi auta je výměna rozvodů a oleje první co jsem nechal udělat raději mít jistotu než pak litovat

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]