Nejste přihlášen/a.
Ahoj, obracím se na vás, odborníky
rád bych si koupil auto, r.v. 2007 cenove tak max 550.000, chtel bych SUV nebo Off_road, doporucijete? nebo radsi koupit treba passata ci mondeo a nebo superba? jde mi o to, ze ty SUV jsou bezpecny a hlavne se v nich nemackame, ted mame octavku 1.9TDi, nerikam, ze je spatna, ale proste kdyz jedeme 4 tak je to male.. chapete, ze?
prosim kdo se vyzna v servisech jake auta jsou dobra a jaky jsou propadaky, pak s tou spotrebou, nechci neco co zere pres 10l, a poruchy, treba ktery model konkretne ne, ( obcas se naky rok nedari vsem a i audi má svoje chyby. )
mam zajem o tyto vozy: - VW Touareg, M. Pajero, H. Santa Fe, Volvo XC90, Range Rover ( ten se mi sakra líbí a je to moje auto snů, ale asi bych to neuzivil a servis bych se asi nedopaltil, ze?) máte zkusenosti s temito auty?
díky moc za vaše rady, každou ocením.
Kuba
Nu - to je rada nad zlato,
jezdíš Yarisem a radíš Landcruiser.
Nemůžeš slučovat pojem odolnost a servisní nenáročnost,samozřejmě Land odolný je,vše je dimenzováno na dlouhá léta,ale když se něco pokazí,čeká mechaniky tvrdá práce
každých deset tisíc se mění nejen 11 litrů oleje,ale i mazivo v předních ložiskách,6 mazacích míst u dvou kardanů,seřizuje se vůle 24 ventilů - diesel,což není práce pro laika,
když mechanikrutinní servis neošídí,stráví na něm celý den ,( lempl i 3 dny ),značkový servis si naúčtuje 15 000 kč - když bude vše v pořádku,jinak daleko více
Landcruiser - Přední desky - 4400,přední kotouč 4800,přední tlumič 4700,
tlakový zásobník 23 000,tlumič tl.zás. 8200,přední rameno 9900,zadní tlumič výfuku 11 000,rozvodová sada 9 000,vše v korunách bez ceny práce
Vy chcete platit 4,5 tisíce za jednu pneumatiku a 6 tisíc za jeden tlumič? Kupte si tedy Tuarega 5.0 TDi, jde tam snad víc jak 12 litrů syntetického oleje, za servis za 2-3 roky zaplatíte tolik že si za to koupíte další oktávku
Desetiválec padl díky emisním normám, dnes už jen osmiválec, i když výkonnější a lehčí, živit bych ho nechtěl. A dvoulitry od koncernu vw/škoda jsou v servisech hodně známé. S omezeným rozpočtem tak drahá ojetina?l, protože se nevyplatí na servis. To už raděj novou za 1,5melounu a doplácet leasing, vyjde to levněji.
Touareg - přední brzd.desky - 6860,
přední brzd. kotouč - 5400,
zadní tlumič výfuku - 22 000 ,
zadní tlumič perování - 30 500,
celkem se dost krade,splněný sen za 500 000 se změní v noční můru po zjištění,že oprava porouchaného auta představuje obdobnou cenu,a že je sakra co aby se na ojetém Touaregu pokazilo,bez patřičné finanční rezervy o tomto voze ani neuvažujte,např.
ABS - ESP -jednotka dodávajíci stlačený vzduch se skládá - elektromotor,kompresor,vysoušeč,elektromagnetický a pneumatický ventil,snímač teploty,solenoidový ventil,dva tlakové zásobníky,pružící tlumiče 4x (vzducový měch a tlumič kmitů ),vedení vzduchu,9x snímač,
suma sumárum je Touareg složitý jak raketoplán
sám jezdím v Santa-fé, benzín 2,4 - bezproblémový vůz,servis cenově na úrovni Octavie
pokud chcete často řádit v terénu-je Land Rover nepřekonatelný-jenže něco za něco(onu průchodnost si zaplatíte v servise a dílech)...Pokud jde hlavně o velikost prostoru,pas.bezpečnost apod.volil bych japonce(ne nadarmo jsou japončíci na prvních příčkách spolehlivosti) nebo korejce(současný model Kia Sportage je fakt krasavec...). Velkým vodítkem dnes je nabízená a poskytovaná záruka-na 7letou od Kii a 5letou na třeba Hyundai a další má své opodstatnění a o něčem vypovídá...Pokud si je automobilka jistá svou produkcí,může si dovolit takovou záruku poskytnout(poněvadž ví,že za pár let neklekne na servise a dílech...)-proč koncern VW nabízí pouhé 2 roky-když jsou jeho výrobky tak kvalitní,jak propaguje...?! Osobně bych se tímhle hlediskem prioritně řídil-jak je tu již naznačeno ve "výtahu" cen dílů na Tuarega-když vám něco klekne třeba u Sportage-jste v záruce,tudíž ušetříte až x desítek tisíc,nemluvě třeba o mnohem lepší prodejnosti něčeho sice použitého,ale stále v záruce...Myslím si,že češi už taky trošku začínají uvažovat dál než do příštího měsíce a než si koupit za nadsazenou cenu "Das Auto" a modlit se,aby tam někde něco nekleklo,raději za cenu o něco nižší pořídí právě třeba Kiáče(byt ne s pověstí kvality "lidového vozu"),ale stále v záruce a v klidu mohou drandit,aníž by nabourali nejen měsíční rozpočet rodiny za případný servis a díly...
blacku-naštěstí dne se už nechá u velmi šikovných kluků z pneuservisu řešit oprava jakéhokoli měchu-za rozumné kačky(dardy v Roveru,VW atd. jsou "z jiného světa")-a drží to ,i třeba z praxe známého s autem taxi(Mercdedes E),denně v provozu a měch drží...Kdysi jsem se toho taky bál-s Ren. Safranem,řešilo se to nahrazením klasiky tlumičů a pružin a vyrušením řídící jednotky podvozku(v Renaultu chtěli tenkrát asi 40 000,- za jeden),ale dnes už fakt tohle není problém-za pár stovek a ty auta jezdí dál a měchy drží...
to je fakt, ja uvazuji o pridavnejch mechach dozadu kvuly podvalu ale zase nevim co to bude delat v terenu, mel jsem dam dochukovaci tlumice ale stoji raketu na postovnem z ameriky a monroe je v cr neprodava tak jsem tam dal normalni za desetinovou cenu a mam klid nez zapojim podval a pak je trochu padlej na prdel
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.