Nejste přihlášen/a.
Zdravím. S autem jsem jel naposled, když ještě nebyly tak silné mrazy. Teď, když začaly silné (u nás -21°C), jsem se chtěl rozjet, ale zmrzla ručka - už jsem poučen. Jediné, co pomohlo, bylo přeštípnutí lanovodů, protože to zmrzlo někde v bovdenu. Lanovody jsem natáhl nové, ale bubny skoro nebrzdí :/ Když zadupnu pedál až na podlahu, předek už stojí, ale zadní se stále otáčejí, místama se seknou, poté se zase točí, až když je jó pedál na podlaze, tak se taky trhnou. Jinak pedál brzdy po sešlápnutí ztvrdne, ruční brzdu mám jakštakš dotaženou. Když jsem sundal bubny, promazal jsem samostav, a nahnul ho směrem do středu bubnu. Nasadil jsem bubny a šel jsem prošlapat pedály, ale cvakání jsem bohužel žádné neslyšel. proto jsem vše udělal na novo a sešlápl pedál bez bubnů a to cvakání slyšet bylo. Tak jsem to opět udělal s nasazenými bubny. Obložení má zhruba 4mm, buben nemá moc velikou hranu, cca 1mm, buben jde nasadit celkem pěkně, i když místama o paknu zadrhnu. V čem by tedy mohl být problém? Brzdovka je plná, válečky netečou. Jinak je to fáčko z 90., tudíž samostav je ozubenej segment. Díky za rady.
ve chvíli,kdy jde buben(oba) dolů z náboje-automaticky se odvzdušnuje-a když se jedná o zadek,je dobrý s tím zároven spojit obměnu kapaliny(určitě tam už nějaký ten pátek bude,že?!)...Ono občas zabrzdí(sekne se),občas ne je přesně důsledkem zavzdušnění(úniku) kapaliny...
aha. Je možné provést odvzsušnění sám? Nemám nikoho, kdo by mi s tím momentálně pomohl. byl by někdo ochoten napsat podrobnější postup? díky
sám bohužel(bez kompresoru a pumpy) nee...Jeden musí šlapat a druhý vždy(pod tlakem kapaliny)povolí odvzdušnovací šroub...
Akrotá mi neleze do hlavy, jakou spojistost má buben s odvzušněním Kdyby to byly kotouče, to bych pochopil.
Můžete to odvzdušňovat i sám. Já mám taky 90. Stačilo mi vyrobit ze starého víčka brzdové kapalini víčko s ventilkem na pumpičku. Normálně jsem obstřihl ventilek ze staré duše jízdního kola s autoventilkem a s víčka kapaliny vybrakoval plovák. Sbylo mi víčko s velkou dírou a ventilek s límečkem ze staré duše. Zalepil jsem to do té díry a zajistil v díře maticí M12. Teď stačí 3x pumpnout a povolit odvzdušňovák a teče to samo. Jen se musí hlídat hladina.
Při brždění mohou problém dělat samostavy (dlouhý chod pedálu nebo omezovače zadních brzd (dva 6 hrané válečky na hlavním brzdovém válci). Odvzdušnění je základ. Jo a brzdové hadice na zadní nápravě se taky sypou (zevnitř se drolí a dělají ucpávku).
doplněno 31.01.12 19:21:Moje výroba přípravku na odvzdušňování brzd v jedné osobě
Samostav musí být čistý a kluzné plochy na čepech namazané (nepřemazat, at mazivo neskápne na vnitřní stranu bubnu - pak pakna klouže a kola nebrzdí). Nastaví se na počáteční stav (jako pro nové pakny a nasadí se buben). Pak se několikrát zarve ruční brzda a pedálem pořádně zabrzdí (napřed odvzdušnit brzdy po celém autě nejlépe). Kapaliny se míchat můžou a nejlepší je mít DOT4. Samostavy cvaknou a přestaví se samy. Pak pedál nemá dlouhý chod a v zadu to brzdí.
Dobrý den,
přečetl jsem si vlákno na poradte a chci Vás poprosit o radu. Vyměnil jsem na škoda Favorit na HBV všechy gumičky z Rubeny na Tand. hlavní válec průměr 22 mm. Po instalaci do posilavače a napojení brz. potrubí nejsem schopný z HBV při našlapání dostat vzduch a tím zajistit odvzdušnění. Již jsem válec 2x vyndal, vyklepal gumičky, zkontroloval a přesto mi na odvzdušňovácích jen tak trochu vyteklo brz. kapaliny a pedál prošlápnu až na podlahu a vůbec hydraulika nebrzdí. Kapalina v trubkách zůstala, měnil jsem jen HBV (respektive gumičky viz. výše).
Děkuji za odpověď
ZJ
tak nakonec to vypadá na nechodící brzd. váleček. Jak se váleček vymění? Nevím, jak je tam zakomponována brzdová hadice. Díky
Brzdové hadice jsou u zadní nápravy (u nádrže uprostřed nápravy). Od nich vedou brzdové trubky na samostatně každá pro levé a pravé zadní kolo. Takže povolíte u válečku trubku. Napřed sundáte buben, pak odšroubujete odvzdušńovák od válečku k vůli místu a pak samotnou trubku. Je na to speciální holendrový klíč (otevřené očko 11). Dá se to i normální 11kou, ale sežvejkáte si hrany matice. Prasata to dělají siko kleštěmi (jedinná pomoc při sežvejkané matici). Když zuby kleští obalíte pořádně hadrou, tak by to mělo slušně jít i tak. Já jsem si k vůli tomu kupoval ten klíč a vám to doporučuji také. Pak už samotný váleček drží na dvou šroubech M6 (zezadu válečku jako u díry pro trubku). Na konec odmontované trubky dáte čistý plastikový sáček a stáhnete ho gumičkou nebo páskem, at tam nepadá bordel. Válečky rozlišujeme dva. Do r.v. 92 a od něj do konce výroby. Doporučuji TRW. Ostatní je šmejd. Hlavně nekupovat VIKU,AQ,...
Pokud jste měnil obě prasátka (válečky), tak je přicpaná hadice (stářím nabobtná zevnitř a udělá chlopeň) nebo je v háji omezovač na to nefunkční kolo (je na HBV). Jak to na tom nebrzdícím kole jde odvzdušnit? Jak to teče oproti druhému kolu? Teď tam klídně může být zmrzlá voda. Povolte na tom špatném kole trochu odvzdušňovák (až se začne pomalu tvořit kapalina v té dutince odvzdušňováku a pořádně sešlápněte pedál brzdy a tlačte (pedál nesmíte nechat sjet až na podlahu - raději napumpujte - pedál celý čas pracuje jen v omezené dráze a při odvzdušnění projede dále, kde se časem válec poškodí rzí a zničí těsnění, tak bacha). Pak odvzdušňovák zase utáhněte a zkuste znovu odvzdušňovat.
Jak je stará kapalina,válec HBV,trubky,hadice,prasátka nová,že? Kapalina se naposled měnila kdy? Doporučuji generálku brzd, jde o čuňu (trubky,hadice).
Takže jsem Vám tu dal schéma a vyznačil červeně hadice a modře omezovače a kola, která brzdí, jak jsem pochopil. Je to tak správně? Jak jste kola testoval? Dané kolo se vyheveruje a pomocník sešlapuje brzdu a vy otáčite daným kolem. Dělal jste to tak? Ruční brzda brzdí obě kola? A stejně?
doplněno 01.02.12 20:00:obr
Dobrá, děkuji. válečky jsem neměnil, ten na nebrzdícím kole pracuje v pořádku, na druhém kole jde trochu tíž, na jaře ho vyměním. Na ruční brzdu to je právě naopak, nebrzdí pravé kolo a levé brzdí. Ještě nejsou tedy brzdy odvzdušněny a nejsou nastaveny samostavy.
Kapalina je vytlačována stejným tlakem do všech míst (obecná teorie fyziky). Na zadní nápravu je bráněno průchodu kapalinou omezovači, aby při lechčím přibrždění brzdila více přední náprava. Tím nedochází ke smyku a gumování zadních kol. Pokud je u některého vývodu ke kolu vzduch (bublinky v kapalině), tak se v tom místě kapalina stlačí - ty bublinky vzduchu samozdřejmě (tím se absorbuje síla a nestlačí se váleček). U ostatních kol je odvzdušněno a kapalina je tak nestlačitelná (proto se síla přenese na válečky a pístky kol.
Takže problém bude buď odvzdušnění, nebo zacpaný omezovač k tomu kolu nabo přidřené prasátko. Pokud sundáte u toho nefunkčního kola buben a stlačíte pedál, hýbou se pístky u prasátka? (to by pak znamenalo nepřestavený samostav - pakny se hýbou, ale nedosáhnou až na buben). Přes zacpaný omezovač zas nejde kolo odvzdušnit - neteče kapalina. Omezovače mají spíše závadu, že se naplno otevřou a brzdí pak zadní kolo stejně jako přední kotoučové brzdy (gumuje,smyk). Ucpanou hadicí také nebude proudit kapalina (spíše se udělá chlopeň a kolo nejde odbrzdit).
Musíte to vylučovat postupně a ve finále budete brzdit.
Na to nemám dostatek zkušeností Asi takhle. Váleček je v pořádku, po sešlápnutí brzd. pedálu je slyšet cvakání z bubnu (tedy jen po uvolnění samostavu). Čelisti jsem měl dnes dole, jdou šnad v pořádku, akorát to rameno od samostavu, tomu musím pomoci ručně, aby se ostalo až k pakně, po uvolnění samostavu se sice posune k pakně, ale nedotkne se pakny. Včera jsem měl povolený odvzdušňovací šroub a po sešlápnutí brzdy kapalina vystříkla. Takže to tedy vypadá asi na to odvzdušnění, že?
Právě díky omezovačům je lepší odvzdušňovat ve dvou nebo odsávačkou v servisu. Samostav může cvakat, ale špatný taky (cvakne při prvním sešlápnutí a pak se vrátí zpět). Dá se to i ověřit lehce zataženou ruční brzdou (i pedál pak nechodí až na zem, pokud je odvzdušněno).Funkční musí cvaknout jednou a pak zůstat v této poloze. Pokud by cvakal při každém sešlápnutí, je vadný. Jinak tedy to odvzdušnění.
Většinou jde pedál sešlápnout moc dolů a u spodku pruží (zavzdušněný okruh). Taky je to nejlepší odvzdušňovat našlapání ve dvou s nastartovaným motorem (funguje posilovač brzd). Pak se to povede a pedál je tvrdý jak kameň.
doplněno 02.02.12 15:04:Je ten systém samostavu nasazen správně (jako u druhého bubnu)?
Ne nastaveny, ale namontovány :D. Jestli třeba něco nechybí,nebo si mechanismus nezavazí. Jen hloupý dotaz
Takže udělám závěr :D Sice to pořád nebrzdi na nožní, ale na ruční brzdí obě, kapalina do válečku jde také a váleček se zdá být v pořádku. Takže akorát to odvzdušnění?
Ještě bych měl jeden problém. Když jsem asi po 3 dnech auto nastartoval, zvuk to mělo jak traktor, burácelo v tom, přijde mi, že jede jen na 3 válce. Je možný, že tím mrazem něco odchází? Nebo co by mohlo ten burácející zvuk způsobovat? Motor se i celkem chvěje, je slyšet, jak vržou silentbloky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.