Nejste přihlášen/a.
Všechny zdravím, potřeboval bych vědět, co udělá chladící kapalina, když venkovní teplota o pár stupňů překročí teplotu chladící kapaliny (její mrazuvzdornost). Teď jsem kapalinu domíchal, aby ustála -25°C.
Příklad: Teď mám v autě kapalinu na -25°C a venku bude -30°C. Může se k ránu roztrhnout chladič nebo blok (má naštěstí mrazové zátky)? Skoušel jsem to v ledničce (mícháno na -15°C) a jak se teplota blížila k -15°C, tak kapalina houstla a pak se tvořila ledová tříšt.
Může ta ledová tříšt roztrhnout chladič,radiátor topení nebo blok? Kapalina je pár měsíců nová Fridex G48 (pro celohliník) a jedná se o vůz Škoda Favorit 135LS karb.,hustoměr mám český výrobek a teploměr laboratorní rtutový. A poradí si s tou tříští pumpa?
Předem dík, je to moje první arktická zima s tímto autem
Přesně tak, kapalina zrosolovatí, prasknou by nic nemělo. Akorát si ráno přivstaňte a nastartujte vůz a nechte běžet do té doby dokud z topení nezačne foukat teplý vzduch. To už bude motor dostatečně zahřátý a vodní soustava dostatečně průchozí. V opačném případě pokud by opravdu zamrzla teplota bude vzrůstat a topení topit nebude.
Pokud se v těchto mrazech vůbec ráno do auta dostanete.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.