Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
na internetu jsem si přečetl, že při úsporné jízdě se dá řadit na českých autech již tak, aby po zařazení vyššího stupně byly otáčky 1500 a že není pravda, že to autu nedělá dobře. Platí to u Felicie? Co si o tom myslíte vy? Prý je možné mít lehce nad 50km/h již pátý kvalt. Neodchází spojka či čerpadlo nebo něco jiného? Děkuji moc za odpověď a přeji příjemný víkend!
Přidám ještě jeden názor, řadit když mám optimální otáčky motoru. Zjistěte jaký má motor kroutící moment . Při těchto otáčkách řadit, viz tabulka.
max. točivý moment - motor 40 kW | 99 Nm (při 2500 ot./min) |
max. točivý moment - motor 50 kW | 106 Nm (při 2600 ot./min) |
Samozdřejmě při jízdě do kopce, musíte před řazením motor více vytočit.
Samozřejmě, že se řídím sluchem a s autem jsem dokonale sžitý. Navíc ani nemám otáčkoměr, ale ty maga analogové hodiny Tudíž bez problému jezdím bez něj. Jen mi šlo o to, že ceny benzínu rostou a přečetl jsem si něco o úsporné jízdě, tak jsem se chtěl zeptat. Takže správně řadit při 2600ot. Děkuju všem!
jestli to byly rady ve stylu vypnout radio a vyndat veci z kufru a podobne hovadiny tak se tim radsi neridte, kdy radit poznate na motoru kdy se mu to libi a kdy ne a u vetsiny aut je nejnizsi spotreba pri porusovani povolene rychlosti tak o 20 km/h , mondeo 2,0 me nejmene zralo okolo 130km/h s tim ze lepe vyuzijete sertvacnost auta (nemyslim vyrazovani to spotrebu zvysuje)
no pokud jedete bez plynu tak motory od 90 roku odpoji vstrikovani (prvni auto co to melo byla sierra) a pokud vyradite tak benzin tece dal
Souhlas! antivyřazování je tak trochu zažitý mýtus. Jsou situace, kdy je lepší opravdu vyřadit. Nejvíce asi záleží na aktuálních otáčkách a taky na to, zda auto brzdíme do nuly nebo po přibrždění hodláme znovu nabírat rychlost. je to široké téma.
Nicméně abych odpověděl tazateli:
S feldou 1,3i - 50 kW jsem jezdil asi 10 let. Můj styl řízení je spíše lehčí noha, přičemž v městském provozu jsem jezdil v dolním spektru otáček - aby to ani neřvalo a ani se to nedusilo. Moje žena, jinak dobrá řidička, má styl o malinko svižnější, ráda motor protáhne a jízdou obsáhne širší spektrum otáček než já. Kolikrát mi její jízda "rvala" uši
Pointou ovšem je, že žena jezdila s lepší spotřebou než já...
V práci jsem pak jezdil i s 1,3MPI a to už mi přišlo, že má od povahy radši vyšší otáčky.
Felda je velice přizpůsobivé auto, nechá si dlouhodobě líbit i ježdění pod otáčkami (byt je to pak na ní při servisu více vidět), ale ustálil bych se na názoru, že se ráda točí a v rozumné rovině toto pak odmění lepší spotřebou.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.