Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nízké (kolísavé)otáčky motoru Felicia 1.6

Od: redroker® odpovědí: 44 změna:

Včera jsesi vyzvedl auto v servisu, mimo jiné se řešily otáčky motoru. Asi 3 roky mám otáčky po zahřátí mezi 400-500,minulý rok jsem koupil novou,po výměně se nic nedělo,stejný.Mezi tím mi v servisu nechali tu původní klapku opravit/vyčistit,převčírem tedy opět výměna.Včera jsem to byl projet,po zahřátí vyhodím kvalt otáčky kolísají mezi 400-800 během 1-2 vteřin,někdy se chvíli zastaví třeba na 5-10 vteřin na hodnotě 800,ale pak během mžiku spadnou i na 200 a pak 400 a tam drží! Takže při neutrálu cca 30 vteřin jak na houpačce a pak se ustálí na těch 400-500ot.

 

 

44 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*

0x

Spíš se vyznám v BMM a karburátorech, ale nevynechávají vstřiky (jdou/nejdou). Co těsnění vstřiku (gufera - přisávání falešného vzduchu)

doplněno 26.01.12 19:11:

oprava ... (jdou/nejdou)? Pokles otáček udělá falešný vzduch (chudá směs) nebo vynechávající válec.

doplněno 27.01.12 02:36:

Ještě mě napadá těsnění mezi hlavou a sáním (svody). Kolik má najeto?


Nevím,ale pokud by vynechával válec,nedělalo by to furt. Za studena 1000ot,po zahř. 500,teď tedy navíc problém,že ty otáčky při neutrálu lítaj.

 


0x

no pokud vyčistili klapku a nepomohlo to posléze dali novou klapku a nepomohlo to bude to nekde přisávat vzduch typuju špatný těsnění pod sacím potrubím,ještě otázka bylo VAGEM úprovedeno základní nastavení klapky?


Najeto má felda 143000,dnes jsem jel z práce,před křižovatkou jsem vyhodil kvalt abych dojel na brzdy,otáčky z nějakých 3000 se zhouply na 200,probliklo mazání,vystřelilo to na 1000 a pak se to ustálilo na běžných 500.

erikch*

a co krokový motorek-mrknul na něj někdo...?


Vyměněno těsnění na sání,žádná změna

doplněno 08.02.12 09:17:

Na jednom foru,zabívající se tímto problémem,se někdo zmínil,že je dobré jednou za čas protočit motor do maxima,prý se profoukne kat a vyčistí se lambda. Mám tomu rozumět tak,že bych měl např. při zařazeném 3 stupni (abych nepřesáhl povolenou rychlost)chvíli vytočit motor k červenému poli?Ptám se tady,protože na zmíněném fóru je odpovězeno tak min. za měsíc.

Tohle určitě není od věci udělat, taky to jednou za čas (týden) pěkně na dvojku vytočím až tak do 5500 otáček.

 

frzak

0x

Tak mnel sem ten samej problem ale uplne.A vyresiloto jedna jedina vec.A to je to!vymnenily mi napajeci kabel od alternatoru k baterce.Byl tak oxidovanej a tvrdej ze alternator my daval 13.89 ale do baterky slo jen 12.23.A tim padem veci nemneli dobijeni jak by mneli mit.Hlavne civka a a ridici jednotka.A jinak jeste vimnena svicek a kabelu a to vse udelano po vimnene klapky tu sem mnel K.o.

 

blackflamesiczi*

0x

nekeca ti cidlo teploty na vyvodu pro RJ?

edge*

U starší felicie pomohlo provrtání klapky tenkým, tušim že průměr 6, vrtáčkem. Momentálně s "novější" mám znovu stejný problém. Mazání problíkává až někdy svítí z důvodu nedostatečnýho pohonu čerpadla, když otážky klesnou pod 500 otáček. Myslím, že záleží hodně na teplotě protože přes zimu mě to nezlobilo až teď začlo.

blackflamesiczi*

nic proti ale pak maji nejak auta vypadat kdyz nekdo navrta klapku vrtackou , vzdy se odstranuje zavada a ne vytvari dalsi problem , kdyz to nedokazou opravit tam kam jezdite tak jedte jinam a k nekomu kdo diagnostiku umi pouzivat a ne jen cist pamet zavad

edge*

Navrtání způsobí zvýšení otáček což je žádaný, když z neznámých důvodů klesají. Nechápu co za problémy by to mělo způsobovat. A navíc, když se nepředpokládá, žeby sloužila nějakou další uctihodnou dobu.. Každopádně měla najeto téměř 200 000 a bohužel v listopadu loňského roku mi nejmenovaný rapl vjel před zatáčkou do protisměru. Momenálně mám další felicii stejné barvy stejného motoru stejného ročníku a motorově je o kus lepší a shodou okolností při nehodě již měla 200 000 a tato "nová" měla také čerstvých 200 000.

Každopádně nebudee tady vyprávět nějaký příběhy. Prostě s ohledem na všechny okolnosti stavu vozu nevidím žádnej problém klapku provrtat. S důrazňuji s ohledem na všechny okolnosti stavu!

Ale co bych se osobně chtěl zeptat, při pokusu klapku demontovat na vyčištění jsem narazil na strhnutou hlavičku imbusu. Máte nějaký tip, jak ohleduplně šroub povolit? Vyčistil jsem klapku nasazenou, ale moc dlouho v pořátku nevydržela.

Nevim jak bych to líp nazval než strhnutá. Prostě ze šestihranu je už spíše kruhový výkroj. Ale chtěl bych říct, že v takovým stavu byla hlavička už od majitele. Od listopadu co ji mám jsem na klapku nemusel šáhnout, takže jsem to zjistil až teď.

blackflamesiczi*

a cetl jste co panovy rekly v servisu? Diagnostiku maji nejspise pro paradu a umi tak max precist pamet zavad a tm to pro ne hasne , takze budu nejdrive hledat zavadu (podle me teplota, netesnost nebo lambda ktera uz po 5 letech provozu ukazuje nic moc) .

Jinak klapka se bezne cisti za behu motoru sprejem a ucinost cisteni sprejem za behu a pri vyndani je uplne stejna

edge*

Opravdu? Takže motor na volnoběh a prostříknout sprejem? A lze použít i sprej na čištění brzd, nebo jen sprej na čištění škrtících klapek? Vždy jsem raději klapku vyndal aby se sprej nedostal tam kam nemá totiž a čistil jsem sprejem na čištění brzd. Řek bych že mezi nima nějaký výraznější rozdíl nebude.

doplněno 12.04.12 22:20:

Ještě když felicii vlastnil otec zajel jednou do servisu, kde klapku na diagnostice nastavili a dali tam klapku bez dírky. Ale stejně po čase se vše vrátilo. Ale když jsem nazkoušku tam vrátil klapku s dírkou tak bylo zle. Ale prostě oni to nějak nastaví, ale po delší době nastanou jiný problémy. Při zapnutí klimatizace to kradlo strašně moc výkonu na volnoběh až to mělo tendenci chcípat. A taky, že bylo skoro pravidlem náročné rozjíždění na semaforu nebo křižovatce a chcípání.

blackflamesiczi*

sprej na cisteni klapky nic jineho pokud nechcete aby vam to slehlo zpatky do obliceje, sprej na cisteni brzd je na urovni startovaciho spreje . Jinak pokud mel klimu tak pri zapnuti spojky se zvednou otacky o cca 100-200 zalezi na motoru (pokud to neni velkej motor 3,0 a vys)


Než se motor prohřeje,tak jsou ot na 600-800,po startu dokonce až na 1200.Jakmile dosáhne provozní teploty,tak je to různě,vyhodím kvalt a 800,podruhé 400-600,pak někdy se zhoupnou až k 200,problikne mazání a musím rychle pošimrat pedál plynu,aby motor nezhasl.Připomínám, že tam mám původní,opravenou klapku a nové těsnění na sání.

blackflamesiczi*

a data v RJ , na ne nekdo koukal napeti lamby a teplota motoru?


Tak to netuším, auto bylo kvůli (mimo jiné)tomuto problému asi 2x v (1)servisu a vždy mi řekli, že škr. klapka hlásí zákl.nastavení a to je vše.Pak jen nakonec řekli, že bude v háji určitě ŘJ.

blackflamesiczi*

tak at si zjisti neco o diagnostice aut zivejch datech a podobne a pak neco rikaji, a jak na to prisly ze je v haji ridici jednotka to to vestily k koule

 


Stále řeším problém s otáčkami,zkusím další možnost a to vyměnit zapalovací kabely. Je to práce pro odborníka,nebo to zvládne i laik?

gumidek*

I laik, ale né úplné kopyto. Hlavně za kabel netahat, jen za koncovky. Víčko u 1.6ky drží klasicky dvě pérové sponky a palec se stáhne rukou prostým vytažením s hřídelky a pak nasunutím až nadoraz. Píši to proto, protože bych se na palec a víčko kouknul taky a případně očistil benzínovým čističem,lihem nebo tech benzínem od prachu a nečistot a kouknul, jestli ty měděné plošky nejsou opálené nebo zaoxidované.


Díky a nebylo by lepší koupit raději nové víčko rozdělovače s palcem?

gumidek*

Samozdřejmě bylo, ale jen kvalitní díl a to je na Favority a Felicie firma z moravy Hanhart Morkovice CZ.

Na dílech zapalování mají znak ve tvaru písmen HM (hanhart morkovice). Jiné stojí za prd a nevydrží.

Zapalovací kabely doporučuji Tesla Blatná, stále se u nás dělají.

doplněno 10.07.12 22:24:

Co palivový systém? Palivové čerpadlo dává malý tlak (čerpadlo,netěsnosti a přisávání vzduchu ze spojů hadice a trubka) nebo přicpaný palivový filtr na nádrži? Jednotlivé vstřiky tedy OK dle servisu (vytahují je a dávají na tester, nebo je testují na motoru?). Svíčky jsou tam správné pro tento motor? Jak jsou na tom s opalem (cihlový izolátor je OK, černá je někde chyba).

Co ten Hallův snímač na převodovce? Nepomohlo by ho jen vyšroubovat a vyčistit jeho dno, jestli na něm nejsou zespodu nějaké úsady maziva (když setrvák rotuje a někde je únik maziva, tak ho ostříká.

doplněno 10.07.12 22:27:

Konektory od čidel mají čisté kontakty? Preventivně je prostříknout kontakt sprejem a zase zapojit, aby se třením při zapojení dobře vodivě spojili. Motor se při běhu třepe a špatný kontakt tak může být nestabilním chodem nějakého čidla, který VAG nehlásí.

Připadá mi, že v servisech jen nahodí na VAG a pak dají ruce do klína a neví a tak zkouší měnit díly.

doplněno 11.07.12 16:23:

Třeba při zvýšených otáčkách stoupne v sacím potrubí tlsak a pomáhá lépe strrhávat palivo (pomáhá čerpadlu). Na volnoběh tam moc tlaku není.

Vlastně ten tlak využívá posilovač brzd a pokud je prasklá membrána v něm, tak chudí směs. Vyskoušej, jak se to chová na volnoběh při zmáčkutém pedálu brzdy a jeho přerušovaném mačkání. To by mohlo být ono. Každopádně to zkus!

doplněno 11.07.12 17:15:

Vyzkoušej tohle. Odpoj tu hadičku od sacího potrubý, co vede k posilovači brzd a tu díru v sání (ten nátrubek ucpi třeba elektrikářskou izolačkou a projeď to opatrně. Je potřeba silněji sešlapovat pedál brzdy a drž si od aut rozestup, at si zvykneš. Teď brzda na otáčky nebude mít vliv a dej vědět, jestli ti to pomohlo. Pak by to znamenalo buď novou hadičku s ventilem k posilovači, nebo celý posilovač.

doplněno 11.07.12 17:41:

vpoho, tak si počkej, něco najdu a dokreslím

doplněno 11.07.12 17:45:

Když to odpojíš a zaslepíš,tak za zkoušku nic nedáš. Každopádně při vyžších otáčkách je tam i vyžší tlak a při nižším tlaku to už je nestabilní a projeví se kdejaká skulinka, kterou to profukuje a ochuzuje směs, pokud to bude ono

doplněno 11.07.12 17:50:

Takže obrázek:

Ten žlutý oblouk ukazuje ten ufo talíř a to je podtlakový posilovač brzd. Ta červená šipka ukazuje vstup, kde si bere podtlak a to zelené je hadička podtlaku na jejímž konci směrem k motoru je zpětný ventil a u motoru (sání ji odpoj a to sání ucpi, at tam nejde vzduch (bylo by to pak ještě horší) a neukázalo by se tak nic.

doplněno 11.07.12 17:52:

Tedy odpoj u sácích svodů u motoru, ne u posilovače a to sání u motoru ucpi po té hadičce ten náustek

doplněno 11.07.12 18:13:

Ano, hadičku odpojit u motoru a zaslepit náustek. Hadička nemusí být zaslepená, ale je to lepší, aby tam zase nevnikly nečistoty. Tedy rozpojit u motoru a zalepit obě strany

doplněno 12.07.12 14:46:

Razantní brždění a brání podtlaku se tímto mělo vyloučit, když bylo odpojeno, proto to nemělo vliv na chod. Ale pokud tedy závada zůstala, tak to tím nebylo. Zatím mě nic nového nenapadá, ale jak mě něco napadne, tak dám vědět


Ještě mě napadlo, kdyby to bylo kabelama, nebylo by jim jedno, když jde o studený,nebo zahřátý motor? Totiž,když je motor studený, mám otáčky v neutr. mezi 800-1000,postupným zahříváním jdou dolu na kritickou mez! Ale zkusím to, mám na zítra zamluvený Teslácký kabely,tak dám vědět!

gumidekneprihlasen

Ty otáčky u teplého a studeného motoru zvedá řídící jednotka dle okolní teploty. Simuluje funkci sytiče, který pracoval u karburátorů a tam to byl mechanický bimetal.

U MPi felicie 1.3 ŘJ dělá to samé a v zimě je to více poznat na otáčkoměru, že tam něco dělá.


Tak jsem vyměnil jak kabely, tak víčko a palec rozd., ale beze změny. Teď to vypadá opravdu na tu ŘJ.

doplněno 16.06.12 14:59:

...anebo ještě vyměnit lambdu


Tyhle příznaky, nedělalo by to stále? Tedy při studeném-zahř. motoru? Je tam něco špatně, co reaguje na teplotu.Čidlo chl.kap. nové,lambda nová, myslím si, že to bude ŘJ.


Ano, dost často otáčky reagují na sešlápnutí brzdy,kolikrát musím rázněji zabrzdit a otáčky se zhoupnou,nebo motor zdechne!


Nebyl by možný podrob. popis,abych nešáhl jinam,třeba jestli je možný obrázek, moc dík


A nedělalo by to i při studeném motoru? Tam mám při volnoběhu otáčky kolem 1000 a drží stabilně,postupným zahřívání jdou dolů a začínají lítat.


Takže ještě jednou pro blbce. Odpojím u motoru a konec hadičky plus náustek u motoru zaslepit?


Tak ani teď se zázrak nekonal.Vše jsem udělal podle návodu,s autem jsem ale raději nikam nejek,protože brzd. pedál byl jak kámen,měl jsem co dělat abych zastavil i na parkovišti z cca 10kmh rychlosti. Motor běžel asi 20 minut,ze začátku to vypadalo nadějně,otáčky se při prošlápnutí plynu zastavily na 400-500 a držely,pak jak když střelí, hup k 800 a zpátky,pak znovu a pak na 0 (K.O.) .Když jsem pak dal vše do původního stavu,zkusil jsem razantněji několikrát při volnoběhu brzdit,ale na ot. to nemělo vliv.

 

marek161*

0x

"ti zkušenejší" jedna plný, 2 plný ... brzda ... a znovu :D pročistíš trošku kat a hned to bude jinná


Stačí se podívat výše,konkrétně na příspěvek z 8.2.,to už jsem zkoušel:D

 


V pátek jedu na výměnu lambdy, ještě bych měl jeden dotaz.Pokud je špatná sonda,projeví se to (předpokládám) na zvýšené spotřebě?

 


Tak všechno nakonec jinak, byl jsem v jiném servisu na výměnu lambdy a tam mi auto raději ještě napíchly na PC,motor byl zahřátý podle budíku na palubce asi na 30-40 stupňů, ale v PC byla hodnota 80 stupňů,odpojily napájení čidla teploty a otáčky se zvýšily.

Koupil jsem čidlo,vyměnil,ale zlepšení je malé, otáčky 400-500,motor nestabilní. Dnes ráno jsem jel z N, u baráku vyhodím kvalt,jako že tak dojedu na park.místo,ale ouha,ani jsem pořádně nezaparkoval,motor se zaklepal a chcípl,tak už nevim. V servise jim to v PC nic jiného, než nesrovnalost s tepl. čidlem nehlásilo.Že by nakonec další pokus-omyl a vyměnit tu lamdu?

 


Dnes auto znovu na diagnostice,žádný problém nenalezen,lambda taky dává prý správná čísla,ale otáčky lítaj stále jak na horský dráze. Doporučil mi jen, aby ta lambda byla prověřená,abych zajel na emise.Takže počkám do srpna,protože mám technickou,takže to ještě odložím.Když ani pak se nic nenajde,zkusím ještě zajet do nějakého servisu škodovky.

 


Tak výměna lambdy taky nic neřeší.Nejvíc mě štve, že jsem během měsíce vyhodil do větráku 4-5 tisíc (materiál,servis),aniž by se něco změnilo k lepšímu.Servisy se napakovaly,hlavně škodovka.Tam jsem vytasil 1400kč za diag.,prověření vstřiků a práci,s výsledkem,že klapka je OK a že to bude tou sondou,protože dává špatné hodnoty.Teď už opravdu zbývá jen ta ŘJ,ale teď jsem momentálně finančně na dně. Cožpak o to, ŘJ by se sehnat dala,na netu bazar mezi 500-1000kč,když to nebude ono, dala by se zas udat,ale dělá se mi už teď šoufl,když si představím, že zas nasypu několik set servisu!
Když se ještě vrátím k té škodovce,nevím co si o nich mám myslet,servisák mi nejdřív na můj dotaz,jestli to motoru nějak škodí odvětil, že ne,že to je dobrej motor a on si s tím poradí.Při test. jízdě,když motor chcípnul,zas hodil verzi: "no,vidíte, to je špatný, zbytečně se namáhají řemeny,spojka (při nastartování )"Tak si vyberte.
Taky se klidně může stát,že bych nemusel projít STK,která mě čeká příští měsíc,nechal jsem si před 2 týdny udělat emise a u CO2 mám hodnotu 14,1 podle škodovky je to špatný,tady má prý být rozmezí 8-10,dále u lambdy je 1,051 a má být cca 1,031.

radimklus

Nechci nějak remcat ale občas mě dost pobaví odpovědi některých \techniků\. Sám pracuju na živnostenský list už 7 let, prošli mě rukama kupy aut a ptát se na dálku, jak opravit to nebo to je nesmysl. Pak do auta sypete prachy na radu rádobytechniků a patlalů...

gumidekneprihlasen

Nikoho nenutím, pokud to je na mě a co se mě týče, tak jsem auto zrepasoval celé sám

 


Jenže já objel 2 servisy,kde každý měl svou verzi, tohle a tohle vyměnit, tedy pokus-omyl a pak zaplat a problém nevyřešen,nakonec 3 servis škodovácký,kde auto bylo 5 dní,rovněž nic,jen testování a 1400kč ve větráku.Já si myslím, že by to mělo fungovat tak, že přistavím auto, mám ten a ten problém a zaplatím za práci a vyměněný díl a ne že se postupně vymění: škr. klapka,těsnění na sání,svíčky,zap. kabely, čidlo chl.kapaliny,lambda a bez výsledku a vše zaplatit, celkem mě to přišlo i se servisem na cca 5000kč.

 


Problém vyřešen!V poledne jsem dorazil ze Sukorad (CIMBU),p.Janda připojil k diag.,otáčky se zhouply a hned určil diagnózu.Vůle v rozdělovači.Nahrál do ŘJ nový soft,zaplatil jsem 4tis. a za půl hodiny jsem vyrazil (150km) zpět domů.Otáčky drží stabilně při volnoběhu na 800ot.A mimochodem,víte čím p.Janda jezdí? FELICIÍ!Jiné a hlavně nové by nechtěl.

gumidek*

SUPER!

Nejlepší auta...

 


Po cca kolika km se sama nastaví škrtící klapka po odpojení baterky?


doplněno 16.10.15 13:52:

Netřeba odpovídat,srovnali se po cca 100km.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]