Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak podpořit zařátí vozu + topení?

Od: moulis odpovědí: 10 změna:

Dobrý den.

Mám Fabii I 1,9 TDI 74 kw a v těchto teplotách se mi motor ohřeje na 90 stupňů za nějakých cca 10 - 15 km... Je to normální? Za jak dlouho se ohřeje vám?

Dále se chci zeptat, jak podpořit rychlejší zahřátí motoru a tím pádem i rychlejší a účinnější topení... Chybí mi tam spodní kryt motoru - je mi jasné, že spodem teplo ,,utíká" - ten hodlám tento víkend doplnit. A co dále? Dát před chladič nějakou plastovou clonu? Papírový karton moc nepomohl...

Děkuji za rady

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kdokoliv*

0x

Používal jsem pro tyto účely pěnový polystyren, který tuto věc řešil poměrně úspěšně. Měl jsem dvě části a v případě potřeby jsem jednu z nich vyndal.

doplněno 26.01.12 10:08:

V těchto dnech, kdy jsou mrazy ale i kdyby nebyly - tak po ujetí 10-15km a voda je na 90° C je určitě v pořádku.

 

nu*

0x

žádnou podporu nepotřebujete, pédéčko je účinný bytelný motor a ohřeje se skutečně až tak po 15 km jízdy, po nastartování hned odjeďte, když vypnete na prvních pár kilometrů topení motor se ohřeje rychleji...s tímto autem se jezdí na "krouták", optimální jsou otáčky 1700 - 2000, je jasné se že proto ohřeje později...

Plastový kryt motoru sice stojí tisícovku, ale na vrakáči seženete za pár stokorun

des*

U nových aut nemá ochraný kryt před chladič význam,akorát zvyšuje v případě "zápalu boje" s ostatními řidiči,nebezpečí přehřátí.Nic tam nedávejte,akorát to chce víc přišlápnout plyn na menší rychlost,pak je zase větší spotřeba,ničení studeného motoru a přemýšlet,proč dělat něco co už výrobce vyřešil.

 


0x

Dovoluji si zde přiložit také svoji otázku. Mám FORD Mondeo Mark III, rok výroby 2001, který ma plastový vrchní kryt motoru. Zespodu byl na tom krytu přilepen takový speciální (asi nehořlavý) molitan. Ten ovšem už byl značně potrhaný a nakonec se nějak odlepil a tak jsem ho celý strhnul a nic tam nyní není. Tím pádem není motor seshora uteplen. Poraďte prosím, co by se tam dalo svépomocí dát alespoň nyní na zimu. Nový kryt s tím molitanem stojí přes 2000,- Kč a to dát nechci)

blackflamesiczi*

je to zbytecny ja ho tam taky nemam na tdci a zadnej rozdil jestli tam je ci neni, nez teplotni ochranu to ma tlumit hluk

 


0x

Pokud funguje správně termostatm, nepotřebujete "dečku" před chladič, jako se používalo dříve. I když bude mráz -20°C, nebude tam termostat, těžko ohřejete motor i s krabicí. (jen malinko se to zlepší)

Pokud je termostat OK, tak nepustí do chladiče vodu, dokud se neohřeje na správnou teplotu.

 

gumidek*

0x

Topení (ventilátor) pouštějte, až se motor ohřeje. U studeného motoru funguje topení jako chladič (proudící vzduch radiátorem topení je z venku ledový a radiátor ochlazuje - vlažnou vodu zase schladí). Tím se prodlouží doba ohřátí motoru.

 

solenza*

0x

Dobrý den. Bohužel takto pomalé ohřívání dieselových motorů je normální. Jde urychlit jen nepouštěním topení, já také nepouším topení, pokud je motor málo zahřátý. Co se týká krabic před chladičem, mám zkušenosti, že se motor zahřívá rychleji, ale jen o málo. Je to dáno tím, že chladičem na motor proniká studený vzduch a teplo tak motor předává do okolí i přes blok. Motor je přes chladič ofukovám studeným vzduchem. Takže je jedno, zda se dá krabice před chladič, nebo za chadič na stranu k motoru, na rychlost ohřívání to nemá vliv, ale s krabicí se motor ohřeje rychleji. Krabici jsem dával před chladič jen v místě, kde nezasahoval ventilátor, jinak by mohl nastat problém třeba v koloně. Co se týká krytu motoru zespodu, tak to také pomáhá zvyšovat trochu teplotu. Když jsem jezdil polouce v kaluži a voda byla až po olejovou vanu, motor se vůbec nedokázal ohřát. Takže spodem také mizí teplo, ale při kontaktu vany se vzduchem méně než s vodou. Dále je také dobré, pokud nemáte na kapotě zespodu nalepený takový stříbrný jakoby alobal, nebo hnědý lisovaný filc dává se tam kvůli odhlučnění, ale také pomáhá udržovat teplo u motoru, hlavě pak při stání nedochází k tak rychlému chladnutí motoru.

 

moulis

0x

Chci se zeptat, jestli rychlost ohřívání motoru / topení bude totožné i Š. Octavie I Combi 1,9 TDI 81 kw - zkrátká jestli v porovnání s mojí nynější fábkou bude nějaký rozdíl nebo ne ( uvažuji o koupi Okty )

erikch*

hodně inspirativní v tomhle směru jsou severské země(Švédsko,Finsko,Norsko)-u nich je zima jednak podstatně delší a i chladnější,takže mají vcelku hodně zkušeností jak auto jednak nastartovat třeba v -40 a i ohřát,aby topilo co nejdříve...Bohužel konstrukčně diesel se prostě neohřeje nějak "rychle" jako benzín a nějaké dečky apod.problém nevyřeší-je zapotřebí si uvědomit,že proudění vzduchu při jízdě je tak velké,že i když máte zespoda,zeshora zaplastováno(ono plastování je hlavně protihlukové a zespoda mechanická ochrana),tak je motor stále natolik "nahý",že teplo,které s námahou(ted v mrazech) vytvoří jde prostě do pryč...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]