Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kompatibilita ALU disků

Od: xdosx* odpovědí: 18 změna:

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat někoho znalého, jestli mi budou pasovat kola, která nesou označení 6Jx14H2 Et17 4x108? V technickém půrkazu mám předepsány tato: 5,5J 4x108, ET24.

Děkeji mnohokrát za případné odpověďi.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Pasovat by to mělo, jde hlavně o ty díry na šrouby (4x108), vnitřní díru na disku a kolik palců má (14´´označen váš disk, v TP nevím). Pokud souhlasí, tak dál bych to neřešil. To 5.5 udává šířku disku-bude o malinko širší, ani nepoznáte. A to ET-je to hloubka disku. Buď bude kolo víc trčet nebo bude víc zastrčené pod blatníkem.

xdosx*

Díky moc za radu. Ano, předepsány jsou 14" a to se s nabízenými koly shoduje. Takže zítra pro ně jedu

stirecek*

Kolo bude o 1,34cm víc vystrčené. ET se na stk nekontroluje, není jak to zkontrolvat, ale pokud trčí přes blatníky, je to jasné

nu*

ET je zapsáno v TP a značení vyraženo na disku , stačí to porovnat

stirecek*

Já ti věřím, ale nvěřím, že někdo bude na stk sundávat kola. Na litých je to vyražené zevnitř, jen na plecháčích je to vidět zvenku. U nás na stk nechtějí vidět ani povinnou výbavu, prý to není v jejich pravomoci, je to věc policie. Pokud ty kola budou okatě trčet ven, nikdo to řešit nebude. Sám mám v tp ET 52,5 a disky mají 40. šířka disku je stejná, kola jsou zarovnané s blatníky, ale klidně by snesly i 35, aby to nikdo neřešil.

 

nu*

0x

Na STK to bude hodnoceno jako vážná závada a TP dostanete jen na měsíc, nekupujte ani nemontujte to co není schváleno výrobcem, dnes není problém sehnat ten správný rozměr kol na Vaše auto...

Nemáte pravdu, tento malý rozdíl v ET ani šířku disku kontrolovat nikdo nebude (muselo by se demontovat kolo a podívat se na vyražené ET na vnitřku disku). Rozhodující na STK je hlavně ten rozměr 14´´, výška vzorku, potom až rozměr na pneu 165,175...ale to tazatel neřeší.

nu*

Nesmysl, pokud je disk širší nebo užší o půl palce a technik STK to pozná, vykáže to jako vážnou závadu...Přečtěte si legislativu a platné pokyny pro STK včetně nového seznamu závad...

Chystá se nová vyhláška kde bude stávající počet kontrolních úkonů omezen, činnost STK bude o to přísnější...

Já sem mohu psát co chci, neprovozuji vrakoviště a neprodávám ani staré disky, které patří na úplně jiné auto...Tazatel je nezkušený, proto se ho pokouším poučit, že za své peníze si může vybírat, dnes není problém disky koupit, ale PRODAT...

Já bych jiné disky nechtěl ani zadarmo...ale vy prodejci vraků a ojetých aut na to máte jiný názor protože je to pro vás kšeft...

 

xdosx*

0x

Díky všem za odpovědi.

Co se týče samotných pneumatik - jsou to letňáky 175/64 R14 a ty mám předepsané v TP, což je dobré. Vzorek mají ještě 4 mm, takže jednu sezónu odjezdí v pohodě Dále pak, že celá sada i s pneu přijde pouze na 1500 a jakožto student bych si nic moc více dovolit ani nemohl. Vím, že to není úplně ideální dávat tam odlišné disky, ale podle mě to přece nemůže být taková tragédie, ne? Liší se minimálně...rozměr disku sedí a rozměr pneu taky. Akorát to ta šířka...

Zítra bych si pro ně měl jet a teď jsem dosti na vážkách...

Na STK musím letos v září a pokud by technik na to ET přišel, tak bych musel obout zimáky. A co policajti? Nebudou mi dělat nějaké problémy?

Věřím, že to s vaší pomocí nějak rozlousknu...

nu*

Ne, s naší pomocí to nerozlousknete, píšete nesmysl, když je v TP uveden rozměr ráfku, a na disku je vyražen jiný rozměr, technik na STK to pozná, když se na to podívá...V září už bude platit nová vyhláška o STK, auto bude přistaveno umyté a bez poklic kol, právě proto aby mohl technik rychle zkontrolovat stav a rozměry disků...okem postřehnutelná deformace či jiné poškození /trhliny/ je kvalifikována jako nebezpečná závada a řidič přijde okamžitě o červenou kontrolní známku...jinak řečeno bude z STK vyhozen...pak si technik vleze pod auto, posvítí si na vnitřní stranu disku a podívá se na vyražené hodnoty rozměrů ráfků...TP dostanete na měsíc, pak si na mě vzpometene...Je na Vás , zda to budete hodnotit jako tragédii, nebo ne...Vyplatí se to?

doplněno 25.01.12 19:19:

Napiště i o jaké auto jde, já Vám, snad ty správé disky seženu

xdosx*

Přinejhorším tam nazuju zimáky na klasických discích

Je to Citroen ZX - ty kola prodává člověk ze stejného auta, které je rozebraný po dílech. Jde mi taky i o tu cenu...myslim, že nic lepšího neseženu...Vy ano?

nu*

ne, ale napíšu Vám jaký alternativní rozměr tam lze namontovat, potřebuji typ motoru a výkon a objem

xdosx*

Tak to by bylo skvělé - děkuju moc. Jsem v autech poněkud neznalej

Je to Citroen ZX, 1992, 1,6i, 65kW, typ motoru: BDY

stirecek*

Pokud je to ze stejného auta, tak bych to neřešil. To auto taky jezdilo na stk nebo ne? Pokud vemu v potaz o půl palce větší šířku disku a ET nižší o 7mm, bude kolo víc vystrčené o těch 13mm, jak jsem psal výše. Pokud ted máte kola zasunuté za rovinu blatníku, tak není problém, jen se bude více špinit.

 

erikch*

příteli nu-ALU kola mají jen některá vyražená ET(samozřejmě se bavím o homologovaných-ona homologace je tam vyražena vždy,pokud jsou kola homologována)-takže technik si může svítit jak chce,zkoumat co chce,ale jediné co zjistí(a to z obutých pneu) je průměr pneu a jejich šíře...to jestli mám v TP zapsáno ET 36 z plecháčů a na autě ALU s ET 40(a není to i na homologovaných vyraženo-což je tak polovina z celku) nezjistí a nemá jak...Nemluvě o tom,že ani technik STK není oprávněn,resp.akreditován fundovaně měřit zális kola(což je ono ET)...Takže pokud souhlasí(a je menší) rozměr a šíře pneu+vzorek se zápisy v TP,není co řešit a proč strašit...

cyril*

S oprávněním techniků STK jste nedostatečně nebo mylně informován.

blackflamesiczi*

a jak to bude kdyz tam je necitelnej udaj? A ty zbytky co tam jsou nevim co znamenaji, rozmery to na 90% jsou ale nejake divne jen pismena a to jsou spravne disky na kterych to bylo prihlaseno

 

nu*

0x

V blízké budoucnosti to bude asi tak, že Vás policista zastaví a při podezření že s autem není něco v pořádku Vám ze zákona nařídí technickou prohlídku, kterou bude platit policie. Silně pochybuji o tom, že si v uvedeném případu dovolí technik na STK něco přehlédnout, všechny předepsané kontroly řádně provede a výsledkem bud eprotokol. TP bude stát 500,- Kč a ten kdo nebude mít auto v pořádku zapatí takovou pokutu aby policie tyto náklady dostala zpět.

Na otázku co se stane když nebude údaj na disku čitelný odpovídám, že pokud nebude čitelný ani na jednom z 5 disků, bude to otázka pro technika typu "K". Půl palce je 1 1/4 cm, buď se rozhodne že to ěnjakým způsobem zěmří, nebo to nechá tak, nebo vás s tím vyhodí. V současné situaci kdy je stanic STK nadbytek a jejich kapacita ej nevyužitá je možná že nad tím mávne rukou.

Pokud jde o věty o homologacích, ve výše uvedených příspěvcích, nositelem homologace ( auto jalo celek v kombinaci se stanovenými rozměry kol) je výrobce.

Na místě taaztele bych volil jinu cestu, zajel bych na STK a pokusil se přesvědčit technika, aby mi napsal potvrzení že na konkrétní citroen ZX lze alternativně montovat uvedené ráfky, pak bych si to za 50,- Kč nechal zapsat do TP.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]