Nejste přihlášen/a.
Dobry den chci si koupit auto ale chtel bych jezdit na plyn ale co je lepsi? LPG nebo CNG?neco jsem cet a zamlouva se mi vice CNG.Je takove auto z bazaru nebo spestavba draha zalezitost?jake jsou vyhody-nevyhody?Nebo mam radeji zustat u toho draheho benzinu?
diky za rady
lpg ma vetsi sit cerpacek a je za tu dobu uz vymakane, cng ma navic udajne velkou ztraku vykonu a pokud chcete neco extra zkuste si neco zjistit o vstrikovani lpg na kapalnej bazi je to absolutni spicka ale take to stoji okolo 70000,- ale kamarad ma na lpg cayenne a je nadsenej a za prestavbu dal 39 000,- ale jinak lpg je od nejakych 15000,- nahoru za polsky stag a ten nejakym zahadnym zpusobem na to ze je z poslka patri mezi nejkvalitnejsi systemy
doplněno 24.01.12 21:39:jinak kdyz vam bude delat nekdo LPG doporucuji nejaky servis kde delaji i bezne opravy , lidi co delaji jen lpg tak u toho nepremejsli a udelaji nejakou hovadinu, auto co jsem koupil dceri ma vedeni omotane kolem predniho difu a pani nepremejslely ze ho bude nekdo vyndavat, manzelce ho montovaly jinde a kvuly blbemu natoceni toroidni nadrze nejde zase vyndat zadni dif a u me dokonalost stacilo si s tim jen trochu pohrat a neprekazi vubec nicemu
Bacha na sjednoceni dani na vsechny paliva, prakticky jen benzin zustane stejny. v r. 2018 to znamena zdrazeni LPG asi o 5Kc/l CNG jsem nepocital ale take se zavede brutalni dan a domaci cerpacky budou tercem sousedu - prasknout to nechci ale hlasit se to musi, ze, jsme v Cechach Cerpa to dlouho a hlucne, pokud nejsou tlakove zasobniky, ale s tema je to zase cenove uplne jinde (tlakove nadoby, revize, tlakove zkousky, umisteni na volnem prostranstvi...)
tady bych trošku polemizoval-je velký rozdíl(z pohledu danového zatížení) čistě palivo(benzín,nafta) a palivo-ovšem zároven i topivo...,což je právě třeba ropný plyn(LPG)...Všelijaké bubáky ze strany státu jsou pochopitelné,poněvadž zisk ze spotřebních daní-benzín,nafta,cigarety,alkohol atd.,je největším(a nejjistějším) příjmem každého státu...No a samozřejmě čím víc stát tahá z nás prachy na daních,tím více nás bude jezdit na LPG apod.,což se ovšem státu nelíbí,poněvadž mu klesá příjem...Proto prostě "vyhrožuje",aby furt lidi hezky platili(a jezdili)na benzín a žádné LPG...Ale nijak dramaticky(než v pár procentech) to zvednout(dan.zatížit) nemůžou,poněvadž jsme jako ČR v EU a na topiva(uhlí,plyn apod.) se vztahuje nějaká maximální x procentní dan a víc ani "ň",i kdyby se Kalousek zbláznil...
zrovna jsme se dnes bavily na podobne tema , ze jedinej problem proc je v evrope zakazana trava(na huleni) je v tom ze je problem ji zdanit jako cigara . Kazdej si ji muze pestovat doma a pri legalizaci by se to statu nelibilo.
Jinak nechapu to ze nechteji snizit dan na naftu a benzin kdyz je drahej, naposled kdyz ji zvedly tak vybraly mene nez pred zvednutim kvuly kamionum co v CR netankovaly takze udelaly debilini hloupost a ted delaji to same kdyz ji nesundaji a zase vyberou mene. Kdyz to vezmu podle neho psa tak kdyz udela chybu tak ji priste neudela ale vlada je asi mene inteligentni nez muj pes
CNG je v současnosti nejlevnějí pohon, ale nevýhoda je malá sít čerpaček. Pokud nějakou máte ve svém okolí, pak není problém. Výkon motoru se sníží zhruba o 5-10procent podobně jako u lpg, ale účinnost motoru na CNG je zhruba o 3-5procent vyšší než u motoru na lpg. Na CNG za stejné peníze najedete o polovinu více km než na lpg.
Co se týká daní na tyto paliva, tak od letošního roku už jsou zavedeny a budou každoročně růst dále, takže cena těchto alternativních paliv bude rychlej růst a víc se přibližovat palivům tekutým. Vodík bude reálný až tak za 40let. Ještě dobře vychází elektřina, je sice drahá, i ty motory, ale mají účinnost přes devadesát procent...
Elektromotory sice ucinnost maji, ale vlastnosti, zivotnost a cena baterii delaji z elektromobilu ekonomicky nesmysl (nakonec i cena celych aut)...
Však jsem to psal, že jsou drahé, ale s životností bych to neviděl špatně. 3000 nabíjecích cyklů i kdybys nabíjel denně je přes 8let, tedy životnost průměrného normálního auta. Baterie ale i po těch 8mi letech nebudou kaput, jen klesne jejich kapacita na cca 80%. Negativa ale stále převažují.
Dobrý den. Znám lidi ve svém okolí, kteří se snaží jak to jen jde ušetřit na provozu auta a tak se snaží používat nestandardní paliva. Proto se nebudu zabývat otázkou, jestli je lepší LPG, nebo CNG, ale napíšu, jak se dá za paliva ušetřit a co vše dá využít jako palivo nejen pro spalovací motory v autech. Já mám auto přestavěné na LPG a myslím, že je to v současnosti asi nejlepší volba. To je můj názor. Také se chystá zrušení nesmyslných zákazů vjezdu do podzemních garáží. Takže k dalším možnostem pohonu aut. Tak třeba se starým dieselem se dá celkem dobře jezdit na rostlinný olej, starým dieselům toto palivo vůbec nevadí. To se však vyplatilo v době, kdy byl tento olej za 15 a nafta za 30 Kč. Dnes je tento rostlinný olej jen o málo levnější, než nafta max. o 8 Kč. Další potíž byl zimní provoz, tento olej se chová téměř jako letní nafta, takže v zimě se stejně musí jezdit na naftu, popř. se musí mísit se zimní naftou a benzínem. Výhoda je že, auto nevyžaduje žádnou přestavbu. Ale je lepší častěji měnit motorový olej, do kterého toto palivo proniká a mísí se s ním. Další možností je přestavba benzínového motoru na bioetanol. Přestavba spočívá ve výměně všech málo odolných částí palivového systému, které by bioetanol mohl naleptávat. Cena přestavby kolem 8 000. Cena 1l etanolu kolem 25 Kč. Má to však také nevýhody, a to malé množství čerpaček. Co se týká CNG, v autě bych ho nechtěl z těchto důvodů. 1) Málo čerpaček 2) Velké a těžké tlakové lahve 3) Málo stanic STK měří emise na CNG. Ale zase se s tímto autem může oficiálně do podzemek. Nechápu, proč se prosazuje CNG a ne třeba LNG, tedy ne stlačený, ale zkapalněný zemní plyn. Zkapalnění má výhody hlavně při skladování a přepravě. Není nutné používat lahve odolné na vysoký tlak. Nedávno se také nějaký asi Polák zkoušel jezdit na bioplyn (metan) vzniklý silážováním kravského hnoje. Teoreticky by to nemusel být zase až takový problém a při úpravách by se dalo využít auto již přestavěné na LPG. Když dokáže metan spalovat motor pohánějící generátory v elektrárnách, proč by nemohl i v autě. Jinak co se týká vodíku, jsou 2 systémy a to spalování vodíku přímo ve spalovacím motoru. Výhoda menší zástavba auta, v motoru lze spalovat i běžný benzín. Nevýhoda menší účinnost, nevýhody spalovacího motoru jako provozní teploty, průběhy výkonu a točivého momentu atd. Další možností je použít palivové články. V nich se vodík mění na elektrickou energii. Výhody auto pohání elektromotor, plynulý rozjezd, vynikající průběh točivého momentu, nevýhoda nutnost mít v autě další těžké zařízení a to palivové články, nemožnost spalovat běžný benzín.
A co se týká elektromobilů, tak třeba firma EVC Group nabízí přestavbu Škodovek na eletromobil asi za 200 000. Dovezete auto a oni vám ho přestaví. Část peněz za přestavbu se Vám může vrátit prodejem nepotřebného spalovacího motoru, který z auta vymontují. V autě zůstane spojka i převodovka, nebo když budete chtít, tak Vám toto vymontují. Tyto další zásahy však zvyšují celkovou cenu přestavby a spojka převodovka v autě stejně nevadí. Dojezd je však kolem 200 - 350 km, tedy poměrně málo. Max. rychlost kolem 130 km/h. Přestavují Fabie a Roomstery ale i jiné auta. Takto přestavené auto Fabia a Roomster dostane homologaci, podobně jako při přestavbě na LPG.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.