Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Volant v nerovne poloze

Od: lymph77* odpovědí: 13 změna:

Při jízdě v osobnim autě,kdy jedu rovně,mám volant mírně natočený do prava.když volant pustim nikde to neuhýbá,ani pneumatiky nejsou nějak sjeté.chci se zeptat jestli to muze byt zbíhavost nebo je neco s nápravou?Děkuji za případnou odpověd.Preji hezký den.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*

2x

Neuvedl jste auto a tak to popíši pro Felicii a Favorita. Řízení je hřebenové a je na obou koncích vyvedeno axiálními táhly a ty končí na kulových čepech, které jsou zasazeny do těhlice (zašroubováním táhla do čepu se nastavuje geometrie na L a P kolo zvlášt). Vychází se ze základního nastavení, které je stejné pro L a P stranu. Takto je zajištěno stejné úhlové rejdy na obě strany. Pokud je volant natočený kousek mimo, ale vůz jede rovně, nelze to korigovat geometrií u táhel! (př.: doprava by to pak zatáčelo více než doleva - rozhodí se rejdové úhly). Převodka řízení je se samotným volantem spojena napřed do tisícihranu u podlahy do kardanové hřídele (propojovací) se sloupkem řízení a pak se samotným volantem také na tisícihranu.

Pokud je geometrie kol OK a přímá poloha řízení je mírně doprava, tak se jen přesadí volan na tisícihranu o zub. Přímou polohu řízení můžou rozhodit různě sjeté zimní pneumatiky, zničené horní gumové uložení tlumiče (častější) nebo najetí na obrubník (rameno,táhlo).

Doporučuji jet na geometrii (kontrola vychází na 350,-) a pokud bude OK, tak si ten volant sám přestavíte nebo to uděláte na geometrii (budou chtít další peníz za práci). Doporučuji určitě skontrolovat, pokud pneu není ještě na odpis. Auto samovolně nezabočuje i v případě špatné geometrie (když se kola rovnoměrně sbíhají).

Pokud je airbag, tak je potřeba odpojit -pol baterie a pak airbag demontovat (zatočí se o 90° a zezadu jsou vidět uchytky nebo šrouby)

 

ahasver4*

0x

Ale to je snad dobře,že jede rovně a nikam neutíká...Mírně natočený volant?Co to je?Asi tam bude nějaká malá vůle..KIdyž zajedete do servisu,tak Vám to proměří a hned budete vědět jestli je tam nějaký problém..

des*

Někdo seřizoval rejd a nespravil volant,potom je jinde.Jde o závadu,která řidiče mate a je nutné to seřídit .Jděte do servisu.

 

kdokoliv*

0x

Řekl bych, že závada bude pouze v nastavení volantu x řídící tyč, v návaznosti na geometrii, již z doby kdy se dělala geometrie a tam se tím nezabývali úplně na sto procent aby volant byl v rovině. To se stane, když se mění části řízení a následná geometrie, někde kde tomu nevěnují takovou pozornost. Geometrie může být v pořádku ale volant je mírně natočen vpravo aneb vlevo. Na geometrii říci o co Vám jde a oni si dají pozor na to aby to bylo vpořádku.

 

buss

0x

Nepochapuji, jak natočený volant, vyhnutý vpravo? Šak je tam na to, aby se s ním otáčelo.
Řekněte, příčka volantu není v přímé jízdě v horizontální poloze, tedy vodorovně. Ale to přece ničemu nevadí, při jízdě sledujeme vozovku a ne příčku. Zajít do servisu pokud to vadí. Kdysi se na to vůůbec nehledělo.

solenza*

To ale zmanemá, že je špatně nastavený lichoběžník řízení a při zatáčení není správný diferenční úhel, což vede ke zvýšenému opotřebení pneumatik a maximální rejd není stejný na obě strany.

doplněno 24.01.12 13:24:

znamená

Ale neznamená. Většinou jde jen o špatně seřízenou spojovačku mezi převodkou řízení a další soustavou spojovaček. Na geometrii to nemá žádný vliv, ale je to protivné. Buď si to nechte srovnat (neměl by být problém), nebo si zvykněte.

doplněno 24.01.12 14:55:

U starších aut byl volant nasazený na tisícihranu, takže se dal sundat a nasadit jak bylo potřeba (třeba i "vzhůru nohama").

buss:

a co když volant vodorovnou příčku nemá? Všichni to chápou co to tazateli dělá :D

Rozhodně nechat zkontrolovat geometrii...

buss

Aha, to jsem netušil, že volant, tedy věnec může viset ve vzduchu... Pak ovšem můůže být nakřivo...

Měl jsem volant se 3 příčkami a at jsem dělal, co jsem dělal, nikdy nebyly vodorovně.

 


0x

Pokusím se vyslovit svůj názor: Volant je na hřídeli nasazen na tzv. tisícihranu . Po jeho uvolnění jej lze přesadit podle libovůle. Většinou volanty mají příčky volantu uspořádány tak , aby při přímé jízdě , byl dobrý výhled na přístrojovou desku - aby tomuto výhledu nepřekážely příčky volantu. Ještě je vhodné překontrolovat , zda máte přibližně stejně velký rejd doprava i doleva. Tato podle mně nepříjemná věc zpravidla nastane při poškození - narušení geometrie řízení , ale také při seřizování sbíhavosti a následném nepřesazení volantu jak uvádím výše. Pokud je geometrie v pořádku , přesaďte volant po jeho uvolnění do požadované polohy. Zdravím _ miro.

Pokud máte ve volantu aerbag, varuju před amatérským zásahem. Mohl by Vám rozbít hu...ústa

 


0x

Když mi mechanik vyměňoval spojku, tak musel popustit motor trochu dolů a při tom vysunul volant z toho tisícihranu když pak volant nasazoval zpět, tak se mě ptal, je-li rovně. Mě se zdál rovně, tak zasunul. Když jsem pak odjel, tak jsem zjistil při přímém směru jízdy střední příčku trochu vychýlenou z vodorovné polohy. Asi byla při zasouvání řídící tyče trochu natočena kola. Už jsem si na to zvykl a nevadí to.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]