Nejste přihlášen/a.
Mohl bych se zeptat jakou byste mě doporučili jako první motroku na 125 (A1) a aby byla kvalitní spolehlivá a pro toho začátečníka ojetá tak okolo 18 tisíc? dík předem
ČZ 125 - Na vyježdění stačí bohatě.. Pořizovací cena ještě podstatně nižší, díly jsou za babku a pak našetřit rovnou na něco lepšího. Například na skupinu A do začátku CB500 nebo SV650. Nechci tím nikterak podporovat ČZ, ale do 20000,- se něco jiného v dobrém stavu shání velice špatně.
A co takhle třeba nějaká yuki nebo simson, jincheng nebo jawa to je naprd? Jenom se ptám tak víc informaci sháním totiž
Pokud myslíte jawa Dandy, tak se to rozpadá podobně jako jiné levné stroje, ale jsou na to dražší díly. Navíc skoro celá koncepce je Asijská. Simson? To je přeci 50ccm a ne 125... Jinak je to relativně dobrý stroj a opět se dá vše opravit doma. U Yuki a ostatních Asijských strojů je to spíše o štěstí, na co zrovna na trefíš. Do některých strojů od Yuki se snad dávaly motory z Hondy, ale ostatní se postupně rozpadalo. Někdo měl zas štěstí a stroje vydržely. Osobně pokud chci kvalitní motocykl, tak Japonce - Honda CBR 125, XR 125, Yamaha DT 125, Virago 125, apod.
Myslím, že jste to napsal v podstatě i za mne. U japonských je to samozřejmě limitované i cenou. Z činských snad Jincheng, těch je zde ale málo, Kentoyu nebo Yuki. Je to ale opravdu o štěstí a nákupních zkušenostech.
Je zde i doporučovaná Čezeta 125 což není uplně nesmyslná volba, otázkou je, sehnat nějakou slušnou a její servis. je to sice bramborově jednoduchá motorka, měl jsem jich několik, dokonce v provedení 175 jednu z nostalgie mám, jako hlavní dopravní prostředek bych ale nevolil. Na svůj obsah dost žere a moc nejede.
Možná bych doporuči spíše koupit pro začátek 50ku Jawa Betka. V inzercích jsou slušné cca 12000,-, nová cca 20000. Dá se na ni dát za nějakou tisícovku válec i 80ccm. Jezdí do 1,5 lt/100 km a i když není předělaná větší obsah tak se dá snadno odblokovat a jezdí pohodlně 60kou, vychrchlaná Čezeta jede 70-80 a vezme 4 lt. Navíc, Betka neztratí na ceně a za nějaký rok se dá ještě slušně prodat. V Betce je motor Honda Monkey a u nových je na motor dokonce záruka 3 roky. Servisuji je a neznám poruchu motoru a díly jsou dostupné a relativně velmi levné.
S Betkou naprosto souhlasím, nicméně zaměřil jsem se na stroje 125ccm a ČZv dnešní době také na ceně dolu nepůjde. Samozřejmě žere o dost víc, ale v porovnání například s Honda NSR nebo Cagiva Mito je to úsporný stroj.
Tak se pochlub na čem jezdíš ty, když jsi tak chytrý. Já mám několik motorek a jedna je něco jako Betka dělaná ale v Indii a na krátké pojížďky nebo po městě je to nejlepší motorka co znám. A to jsem najezdil na motorkách tak cca půl milionu kilometrů. Projedu všude, občas přetlačím i přes přechod nebo po chodníku a jezdí to prakticky zadarmo. Mám i velkou Hondu s ni jezdím dálky, než ji ale vytáhnu z garáže, tak s Gizmem jsem na místě.
Netvrdím, že je Betka atraktivní, je to čistě užitková pojížděčka pro praktické lidi kteří kašlou na efekt.
Dík,ale vidím že budeš taky pěknej cestovatel. S tou betkou jsem to nemyslel tak zle určitě si své kupce najde ,ale uznej že mladý kluk bude hledat asi jiný desigen.Tu u nás se kluci prohánějí na Yukinách, Skůtrech.Ta betka je spíš pro starší.
S tím vzhledem je to samozřejmě pravda, záleží také ale, kam s tím ten kluk chce jezdit a na cenovém limitu. A i kluci jsou různí, některý je praktičtější, jiný to má zase pro potěšení ze vzhledu.
Přidám perličku, kdysi jsem prodával Dandy 50 s motorem Sachs. Už si přesně na korunu nepamatuji kolik stály, ale nějak kolem 30 tisíc. No a solventnější tatínci to klukům kupovali protože na tu dobu fechtlů a Simsonů to vypadalo atraktivněji. Kluci z toho měli radost do prvního výletu kdy je pozávodily právě ty fechtle které jely 60 a Dandy s tím mělo problém.
Já samozřejmě znám hejna parádních motorek které bych každému klukovi přál, třeba nějakou Hondu CBF 125 nebo Varaderko, jde ale finance. I při dovozu jsou drahé, navíc většinou před GO. Z těch Yukin nebo Kentoye se dá ale také pro začátek něco vybrat.
betku jsem měl, jezdí to dobře, po rovině, krouták to má, jen to moc nebrzdí...motor super, je to kopie morotu z Hondy Monkey, dílenské zpracování čínské...jízdní vlastnosti lepší než starý pionýr, ale ta kvalita nevalná...
Dělají je každý rok o něco lepší. Teď už mají pěkná litá kola tak odpadly problémy se špajchnami. Také mají sytič na řiditkách takže se nemusí šátrat k motoru.
Když se porovná s Babettou která končila před lety s lepším vybavením na cca 25 tisících tak je to nebe a dudy.
ojetá Honda Innova stojí v SRN kolem 1200 eur, 125ccm, spotřeba pod 2 litry a jede 110...Betku jsem prodal a ted mám hondu, všem doporučuji, jede jako prase
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.