Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, mám takový menší dotaz. Potřebuji nechat přezout pneu 13" na plechových discích. Rád bych sám posoudil stav ráfků (dosedací plochy pro gumu). Mám normální dvě montpáky na auto pneu, ale nikdy jsem to nedělal a nechtěl bych zničit ráfek. Do pneuservisu bych pak donesl jen ráfky a nové pneu na nazutí a vyvážení. Ušetřil bych tak nějakou korunu a práci servisáků s tím, že i já sám bych měl možnost kouknout na ráfek (hlavní záměr).
Nemá někdo návod, jak se postupuje při svlékání gumy s ráfku montpákami (dělal jsem s montpákami naposled na jízdním kole, ovšem tam je to jiné, jen princip bude asi stejný).
Předem díky za odpovědi.
doplněno 06.01.12 19:28:Ještě bych dodal, že gumy vyzouvám k vůli jejich stáří (10let) a jedné hodně sjeté. Takže je mohu zničit, ale ráfek zachovat v co nejlepším stavu.
Ráfek pravděpodobně nezničíte, spíš zničíte gumu. Největší problém u déle nazuté pneumatiky bývá "odlepit" ji od ráfku. Používal jsem na to palici, truhlářské svěrky či svěrák, hodně odolná kola jsem poloprázdná nasadil zpět na auto a popojížděl jsem. Princip zouvání je opravdu stejný jako u kola, jen potřebujete trošku delší montajzny a trošku víc síly.
Pokud tuto činnost vzdáte, v každém autoservisu Vám poskytnou službu pouhého sundání gum z ráfků...
Gumy budu vyhazovat (jsou staré 10 let). Mohu je i naříznot flexou v nouzi. Nerad bych jezdil dvakrát do pneuservisu a rád bych něco ušetřil. V ceníku mají demontáž s auta, zutí ,nazutí ,vyvážení.
Naříznutí flexou asi není dobrý nápad. Zaprvé můžete poškodit disk, a zadruhé nevyřešíte problém přilepené gumy k disku.
Rozumné pneuservisy mají přezutí gum rozpoložkovány na jednotlivé úkony...
doplněno 06.01.12 19:38:... a zatřetí to hrozně smrdí...
Nejvíc mě přesvědčilo video z youtube.com od petapeta. To bych měl dát. Nazutí a vyvážení už nechám na servis. Kouzlo s hořlavinou a plamenem nechci praktikovat už k vůli gumě (fungl nové).:D
gume ohen neublizi, ja to pouzivam porad se srtartovacim strejem hlavne na klebery ty nechteji dosednout, vzduchoveho dela se bojim
Koukal jsem na začátek toho instruktážního videa. Je tam zřetelné, že pneumatika je předem uvolněná. Věřte, že pokud je guma za léta k ráfku pořádně přirostlá, tak buď to auto zvednete a nebo Vám hever sjede a rozbije Vám čenich - pozor na to!
Bez poničení pneu nelze montpákama provést = je to téměř nemožné sundat i s poničením pneu. Jinak se začíná montpákama na straně ventilku s tím, že se na opačné straně pneu stlačí do rozšířeného prostoru ráfku. Doporučuji nedělat už kvůli ráfku, který tímto způsobem může doznat poškození/ pokřivení. Těch pár kaček za to opravdu nestojí dělat to nakoleně. Dojet do servisu nechat sundat odjet domů a doma v klidu ošetřit hrany ráfku a pak následně nechat nazout.
vem disk a na odmacknuti pouzi auto, najed na ten rafek a at ti ho nekdo podrzi tak ze si stoupne na hranu, 50kg holka to udrzi bez problemu a kdyz to budes stahova montajznou tak aby ta guma byla porad u montajzny nahore a naproti co nejvic dole
Když vzpomínám na jakých olačkách jsem jezdil s prvním autem, vozil sebou několik pneu, na cestě i 2x přezouval, ale dušové., i podkládal...Dnes už hřebíky nejsou. Bezdušové bych neriskoval, mimo vyzutí.
Budu jen vyzouvat, zbytek udělá pneuservis (nazutí,vyvážení). 8 gum bych do Favorita nenacpal (šroubování kol na bubny a náboje si chci taky růčo dělat sám, tak proto 8). Rázovým utahovákem mi to vždycky hodně zarvou, že to rukama snad nepovolím.
to znam, ja je po nich nemohl sundat 2m pakou tak jsem si radsi vybavil pneuservis a mam klid. V dobrejch servisech to berou momentakem, jestli vzit kriz na pretazeni nebo momentak je to same a pusobí to lepe
Utahovačkou jen zlehka a zbytek ručně. Ve vzduchu není cit a korejci jdou tímhle strhnout.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.