Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
dokončuji zkoušku profesní způsobilosti řidiče a z jara se chci angažovat jako začátečník v kamionové dopravě.
Asi bude lepší začít vnitrostátně, nabrat zkušenosti a zkusit mezinárodně. Jinak docela se obávám couvání, nasměrovat tahač s přívěsem a nacouvat do koje velkoskladu, není tam moc velká prostorová rezerva...
Rád bych požádal o nějakou radu, či doporučení do začátku. Případně odkaz na nějakou literaturu...
Děkuji.
Nemáme to chápat tak, že chcet začít sám podnikat, že ne?
Pokud se necháte u někoho zaměstnat...nasbíráte zkušenosti jak teoretické tak praktické, pak proč ne..
Pokud vím, tak dříve by Vás zaměstnavatel dal nejdříve tak maximálně na Avii...pak na Ifu...a za pár let...možná..na něco většího.
Dneska je to všechno jinak..a v tomto ohledu musím napsat "bohužel"..co to pak dělá na silnicích je každý den ve zprávách..
S návěsem je mnohem lehčí couvání než s přívěsem, Doporučuji koupit si hračku kamion s návěsem a procvičovat couvání s touto hračkou . S volantem se musí vždy otáčet (vždy jen mírně , podle potřeby) na opačnou stranu než potřebujete zacouvat. miro
Pokouším se k pochopení , přiložit názorné schema.
Literaturu?Ta Vám nepomůže.Vždycky platilo,že jedině praxí získáte zkušenost.A jestli jste za náklaďákem nikdy neseděl,pak máte odvahu...Já bych doporučil začít na nějakém menším voze a tak ty skušenosti získat.
doplněno 02.01.12 14:11:Teprve po třech,čtyřech letech za volantem nějakého náklaďáku bych s troufl na kamión.Já na něj přešel po letech osmi...
Jaké rady sháníte zde? Absolvoval jste snad za nemalé peníze školení a výuku na profesák, kde Vás toto měli naučit. Když nenaučili tak to reklamujte. Nechcete-li reklamovat, tak Vás klidně budu učit já.
Já sem si taky udělal papíry, nikdy sem v tom neseděl a šel sem hned jezdit na velkej ven. Tejden do dvojky a pak tady máš klíče a jeď. Snad jediná rada? Používat hlavu a přemejšlet. A nevím proč bys začínal na vnitru, mě to ježdění přijde všude stejný, jen se tu líp domluvíš když je problém, ale ani to kolikrát není pravda.
Děkuji všem, především Mirovi, takový druh "literarury" jsem měl na mysli . Nějaké čtivo pro řidiče...aktuální dění na silnicích, mýtné brány,nějaký ten manuálek, postřehy z různých zemí, prostě to, co by se řidiči kamionu hodilo...
Jsem aktivní řidič "osobáku", zaměstnavatel mi nehledě na nulovou praxi s kamionem nabídl po absolvování profesního průkazu, hned jízdy do Belgie s tahačem a s druhým kolegou, nebo jízdy vnitrostátně. Asi bych udělal chybu odmítnout Belgii, jsou to větší peníze a vlastně i větší zkušenosti...
Vím, že praxe je nejdůležitější. S tím, že je to v dnešní době na silnicích hrůza s Vámi souhlasím. Řidičák má kdejaký osel, pravda. Jsem pro psychotesty už na sk. B a náročnější testy pro získání vůbec ŘP. sk. B.
Celer.
samozrejme praxe je praxe
belgie je pro zacatek jednoduchou zemi a couvani s navesem pujde snadno, s vlekem (predni naprava na vlastni tocne), to uz pujde hure, ale ten, kdo s tim umi, staci mu k manevrovani mensi prostor nez pro naves...
ja jsem se na kamion i bus ucil "hozenim do vody", moje prvni cesta byla do irska, s autobusem pak do francie...
pri couvani bych radil "neskubat" ani plynem, ani volantem, ale snazit se jet "na jistotu" ... couvani na rampu - o ktere byla rec - je usnadneno tim, ze jsou vetsinou na zemi namalovane cary, mezi ktere je nutno auto dostat a podle kterych si naves snadno srovnas ... pro "doraz" jsou na techto rampach i na navesu gumy, do kterych pak jemne narazis...pozor na automaticke prevodovky, tyhle maji tendenci skubat i na extra pomalem chodu...
pokud uvidis, ze jsi nacouvany odhadem dva metry od rampy, vylez ven a mrkni se, zda bude vyska navesu vyhovovat, nebo zda nebude treba prizvednout (pokud mas low deck)...postupne casem uz od oka odhadnes, zda budes muset auto zvednout , nebo snizit... s prizvedavanim opatrne, nezvedej auto, pokud jsi "nalepeny" na gumovem dorazu, otrha ti to dorazove gumy vzadu na navesu... a nepomuze byt ani 5 cm od dorazu, naves se pri zvedani mirne posouva dozadu a zase ti to orve ty gumy...
nezapomen pak uvest naves do jizdni polohy!
jinak s timhle zadny stres, on ti to kolega ukaze... pro nekoho nudne cteni, ale novacka to snad muze zajimat a snad te to muze "popostrict" v uvaze, na co se jeste kolegy nezapomenout zeptat nebo nechat si vysvetlit...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.