Nejste přihlášen/a.
Zdravím poradnu mám problém auto z ničeho nic nestartovalo když jsem natankoval nový benzín až po pár minutách dlouhého točení se to chytlo ujel jsem pár metrů a auto nešlo za plynem a chcíplo to.Baterka točí auto by chtelo startovat ale nestartuje karbec jsem vyčistil svíčky hážou jiskru.Rozdělovač je čistý.Nevím co dál.Prosím o pár typů cos tím?Díky.
Karbec jste čistil jak a co přesně? Co obohacovač? Nezměnil jste nástřik AC pumpičky do 1.komory? Zdřejmě se uchlastává. Máte vřazen palivový filtr? Co je to za rok výroby?
Benzín se dostane až do svíček svíčky jsou mokrý,ale otázka je jestli házi pod tlakem to nevim z výfuku jde modrý kouř auto vyrábí prout v pohodě nvm jsem z toho na prášky.
Klid. Zkontrolujte následující:
Kompresní poměr:
Zvedákem zvedněte pravé přední kolo (zašpalkujte zadní kola, ručku zatáhnout,zařadit 3 nebo 4lépe). Pak sundejte výko ventilů (dvě matice M6 na 10 klíč a odpojte hadici odvětrávání víka). Točte kolem po směru jízdy a pocitem sledujte dle ventilů, jestli kolo překonává stejný odpor při točení na všech válcích (na ventilech je vidět, kdy je komprese).
Nebylo by odvěci zkontrolovat vůle ventilů (potřebné listové měrky)
Mokré svíčky značí moc bohatou směs. To moc dobře znám, protože mi někdy v létě praskl obohacovač na karburátoru (mám Favorita 135 LS 1990). Obohacovač je spojen s plovákovou komorou a benzín pak chčije přímo do sání a do válců. Auto pak špatně chytá a strašně zakouří.
Jako další zkuste objemový ovladač na karbu a automatický sytič:
Odpojte od spouštěče startéru jeden káblík (je mezi těmi tlustými kabely od + aku). Sundejte víko filtrboxu (4 matice M6 a spony kolem). Otočte klíčkem do polohy, kde je zapnutá elektrika (jdou stěrače a směrovky a svítí dobíjeí a mazání). DEJTE KVALT NA NEUTRÁL! Jinak by jste se přejel. Běžte zase ven k motoru a koukněte na karbec. Horní vzduchová přívšra (klapka - hliníkový tácek) musí být teď v mrazu zavřená úplně - pokud motor vychladl a nabil spouštěn). Pokud byl horký a přívěra je svisle, sešlápněte plyn (z motorového prostoru to udělejte přes bowden od plyn lanka (červené závaží s lankem na levé straně karbu vykolébnout k sobě směrem k chladiči. Pokud je teď motor studený, klapka se musí úplně zavřít (je to díky stupňovité vačce na karbu automatického sytiče (to je ta věc, do které vedou hadice chlazení).
Dobře, takže se zavřela, máte klíček v zapnuté poloze. Do odpojeného konektoru na spouštěčí startéru dejte drátek a spojte ho s tím tlustým + od aku. Startér začne točit a teď to hlavní, musí se pootevřít trochu ta vzduchová přívěra na karbu. Pak to chytne a motor bude mít 2200 otáček za minutu. Lechtáním plynu se odblokovává stupňovitá vačka na karbu sytiče a podle teploty se po odblokování více otevírá ta přívěra. Ve svislé poloze vzduchové přívěry motor má 850ot/min.
Startujete to správně s plynem? Studený motor startovat tak. že sešlápnete před startem jednou plyn (tím se aktivuje sytič a pak bez plynu nastartujete auto. Teplý motor, který nechce chytit startujte s plkně sešlápnutým pedálem (jde tam více vzduchu).
Jako první zkontrolujte obohacovač! Mokré svíčky a pod tomu nahrávají. Po rozlousknutí nesmí být membrána prasklá (když kápnete kapku benzínu na membránu, nesmí se jakoby vsáknout!). Rozlouskněte výko obohacovače opatrně ostrým nožem a neřízněte do membrány (pozor, je tam pérko a po odmontování obohacovače vyteče s komory karbu benál - chytit do hadry).
Problém s chodem motoru spatřuji více než v kvalitě benzínu tak ve víčku rozdělovače, který se jízdou ve vlhkém prostředí namočil, orosil a ten tyto potíže způsobuje. Vyndat víčko umýt a vysušit, (jen jako první pomoc) potom koupit nové a vyměnit. Do benzínu dát přísadu, která na sebe váže vodu např. ( velfobin, líh apod) Po tomto bude opět vše v pořádku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.