Nejste přihlášen/a.
Chci se zeptat jak to je v případě, že si pojedu do Německa pro auto, které má necelou tunu. Podval potáhne Fiat Scudo. Celková hmotnost soupravy bude nad 3.5t. U nás by mi měla stačit známka do 3,5t (bere se na auto ne soupravu) ale jak je to v Německu? Je potřeba třeba tachograf? Auto je psané na firmu, ale bude to soukromá jízda.
A další věc jak správně zajistit auto? Předpokládám, že kurtování přes všechny kola by mělo stačit (kurtování přes kolo, nikoli skrz kolo). Nechci nic podcenit a zbytečně si tak případně přidělat problémy.
jestliže má auto necelou tunu-jak jsme přišli na celkovou přes 3,5...? Kolik pak váží Scudo i s naftovým(a nejtěžším)motorem? Rozhodně ne 2 tuny,počítám-li platák(podval) do 500 kg,což váží ten nejtěžší,čili celoplošina s hydraulikou...A v Reichu se platí nad 12 tun,což se čehokoli s nižší hmotností netýká...A kurtovat auto-rozhodně na navijáku,čili za předek a motor auta zásadně k oji,uchytit i zadek(za oko) a samozřejmě alespon dvě protilehlá kola(úhlopříčně)...
Podval má 575 kg (max 2t i s nákladem) auto má řekněme 1t a Scudo by mělo mít cca 1,8t, když k tomu vezmu ještě 2x dospělá osoba to máme dalších minimálně 200kg
Nevím jak se to přesně počítá. Jde mi hlavně o Německo. Pojedu ze severních Čech do Berlína takže 90% cesty bude Německo.
počítá se celková hmotnost bez ohledu na reálné zatížení(uvedeno v TP jak auta tak podvalu),ale hlavně jde o oprávnění ŘP,čili určitě B,E...A jen tak mimochodem co to je za podval,nějakej "těžkej"...?
No je to klasickej dvouosej platák s plnou podlahou. Co je to přesně za typ nevím.
Takže když se počítá celková tak v TP od podvalu je celková 2t. Může to vůbec Scudo táhnout? Pokud to chápu správně tak Scudo musí mít závěs na 2t a nezáleží na aktuální reálné hmotnosti ale na celkové.
Jinak řidičák není problém, mám na všechno včetně přívěsů.
Zdravím, když jsme převáželi auto, tak jsme vždy zásadně zajistili auto za přední tažné oko a došponovali navijákem na dorazy, tak zařadili jedničku, zabrzdili a za všechna kola upnuly a to tak, že to drželo nahoře přes gumu a bylo to ještě zaháknuté v disku kola a pořádně utaženo. Kurtny je třeba mít pořádné, ne žádné hobby za 50,-Kč a alespoň po cca 50-100 km překontrolovat utažení, ale když to uděláte na každé benzínce kde, zastavíte, taky dobře. Jinak bacha na tlak v kolech auta a podvalu, at to potom nedělá paseku.
P.S.: Může se stát, že auto na podval jakoby nepůjde skrze nízký nárazník, v tom případě pokud nemá plastové platníky, tak stačí aby ho dva chytli a povytáhly nahoru, vyzkoušeno. Toto je spíše typ. Za další, zkontrolovat všechny žárovky na vozíku i na autě, jakmile vjedete do DE s prasklou žárovkou, okamžitě Vás zastaví, je to jako magnet.
nejsilnější scudo s motorem 2.0 JTD má provozní hmotnost 1611-1749 kg, při řízení soupravy s ŘP skupiny "B" by maximální přípustná hmotnost platáku nesměla přesáhmout 1611 kg, pokud má 2 tuny potřebujete ŘP B+E
spojení vozidel do souprav řeší vyhláška č-341, tam je přesně popsáno za jakých podmínek lze k vozidlu katogorie M1 nebo N1 připojit vlek kategorie O2
Mám B+E takže v ŘP problém není. Scudo je 2.0 MultiJet.
Ale pokud se nepletu, tak na závěs je povoleno max 2t a podval má také 2t max takže by problém neměl nastat žádný.
blahopřeju, pak by ěmlo být vše ok... mimochodem, maximální technicky přípustná hmotnost soupravy by nemě být vyšší než 3640 kg, ale podívejte se raději do TP obou vozidel a počítejte
Takže maximální hmotnost Scuda + maximální hmotnost podvalu nesmí být vyšší než 3640? Proč jestli se mohu zeptat?
Jinak pokud beru podval 2t tak na Scudo zbývá 1640 a to bude určitě víc.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.