Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Prosím vás, zde diskutující, o radu a to výběr mězi dvěma auty, mezi kterými se rozhoduji, ale pořád se nemohu rozhoupat:
1) Š. Octavia I Combi 1,8 turbo 20V 110 kw + následné předělání na LPG
2) Š. Octavia I Combi 1,9 TDI 81 kw
U obou uvažuji již o verzi po faceliftu - tzn. po r.v. 2000
Pro jakou volbu byste se rozhodly vy a proč? Co bude lepší? Co bude jezdit finančně za méně?
Děkuji za názory.
Dobrý den, lepší bede TDI, pedělávka benzínu na plyn přijde dost draho, není jisté zda by se Vám investice vrátila do deseti let.
tdi,dobrej motor,malá spotřeba,pokud není podtrženej vydrží bez problému 500tis a víc,plyn je přestavbově drahej víc jak 30tis,a spotřebou si myslím budete na 10 litrech ,čož při spotřebě 5 litrů nafty vidím lépe
u 4 valce a staga pocitejce okolo 20-25 za lpg (necha se i za 15 ale musite hledat) , a spotreba bude pri normalnim jezdeni max 9 litru neplati pocty jako zere to 8 litru benzinu tak to pozere 10 a vic plynu spotreba je skoro identicka. Ja osobne bych sel do turba a nebo kdyz naftu tak v dobrem stavu ale tech je opravdu malo
doplněno 20.12.11 18:21:jinak pocty jednoduche nafta stoji 35 korun a budete jezdit za 5,5-6,5 ma 100, lpg je za 15 a budete jezdit za 9 + nejaky benzin nez to ohrejete na 20 stupnu, coz je v zime vice a v lete nez zaradite 2 jedete na plyn
stačí prostý pohled kdekoli na "tablo" benz.pump,ccena LPG cca.16,- a cena nafty cca.35,- a LPG stát(protože plyn je nejen palivem,ale i topivem) nemůže nasadit spotřbku jak u ostaních(benzín,nafta)-takže kalkulace ceny za provoz je jasná...Nafta,motor,je obecně velmi citlivá na kvalitu(tu si nijak neověříte a prostě tam musíte nacmrndat co zrovna u stojanu mají) a ono se to neprojeví hned,ale jednoho krásného dne začne "stávkovat" čerpadlo a jejda 20 000,- oprava...U plynu tohle nehrozí-každý kdo kdy měl auto na plyn,potvrdí známý fakt,že plyn je čisté palivo,motor šetří a velmi jednoduše poznáte podle vypuštěného oleje po těch 10 tkm-je krásně hnědý jakoby nový...,z toho plyne fakt,že žádné bordely(nekvalitní,cenově přijatelná rafinace-aby byla nafta opravdu taková jaká má být,stála by dvojnásobek,šetří se na úkor danového zatížení...,ekolog.příměsy dalších bordýlků,aditiva atd.)v plynu narozdíl od benzínu a nafty nejsou...Jenže benzín,a to včetně nejmodernějšího vstřikování,se s tím narozdíl od složitého moderního naft.motoru,dokáže vypořádat...A ještě jedno pro pro plyn-LPG má 106 oktanů-opět každý kdo kdy měl LPG v turbo benzínu dá za pravdu,že právě u trubovaného motoru je to už setsakra znát-auto jede na plyn líp než na naturálek...Osobně bych šel do benzínu-plynu,investice za montáž máte v nákladech na naftu(podle nájezdu)za rok,dva,tři zpátky(pak už jezdíte za polovinu ceny paliva-byt s vyšší spotřebou) a hlavně budete-li se o auto normálně servisně starat-budete jezdit pořád,"nezasekne" vás problém váhou vzduchu počínaje a třeba již zmíněným čerpadlem konče-to jsou pak neskutečný rance(koncern tím vyvažuje jízdu za 5.2 litrů nafty...)
nevím o žádné jedničkové Oktávii s TDi-čkem, která byla pravidelně servisovaná a se kterou jezdil člověk, že by se sekala...žádné opravy nehrozí, tato auta jsou věčná...motor si hravě poradí i s naftou ve které je 10 procent řepky, nestraš
ja natankoval naftu na kterou nejel dýzlovej escort ani avie a pak jsem zbytek nalil do kamen na lto, jinak ji nezkousnul ani dýzlovej passat asi jste jeste nenatankoval poradnej hnuj primo u pumpy
Erik: možná tě zklamu, ale od příštího roku má stát prý zavádět vyšší zdanění i na LPG. K tomu roste i cena ropy a náklady na vytěžení, takže plyn nebude pořád levnější. Taky je otázka, zda jde dodat plyn do turbomotoru...ani těch 106oktanů nic neřeší, pokud je motor neumí využít a vlastně nevyužije, takže spotřeba nebo náklady nebudou nižší než u dieslu. U toho dieslu ale zase říkám, že dobrý kousek z těch původních motorů nesežene, takové motory se dnes neprodávají, pokud ještě jedou. Tím ale neříkám, že není jenom oktávka...
bez problemu jen se nastavi vyssi tlak ke vstrikovacum a tratsi otevreni zadnej problem
doplněno 22.12.11 17:22:jinak naklady 2,0tdci a 4,0v6 v lpg jsou srovnatelne v lete i lepsi ve prospech lpg a to srovnavam 1,5 tunove a 3,2 tunove auto jedno predokolka a druhe off a velkejma kolama
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.