Nejste přihlášen/a.
Zdravím, mám možnost koupit si vyřazené auto bez TP (majitel ho ještě neodhlásil ale bude). Chci ho jen na svoz dříví z lesa do chaty, nebudu s tím jezdit po silnici ba po dálnici vůbec . Jde mi o to aby nebyly problémy s policíí že nemám spz kdybych je náhodou potkal a oni mě zastavili a taky jak potom prokážu že je auto mé? Majitel ho chce před prodejem nechat úplně odhlásit a i papírove zrušit tudíž on má Tp ale mě už ho nedá protože ho nebude mít. Auto bude prakticky zrušené. Do toho lesa vyjedu tak dvakrát do měsíce, zatím tam chodim s kolečkem a je to celkem krkolomný,musím každý 5tý den Poraďte prosím jaký postup zvolit dokud je ještě vedené v evidenci a je to "čerstvý". Díky.
Před něčím takovým Vás musím jen varovat,něco takového nedělejte.Nebudu tu vyjmenovávat všchna rizika kterým se vystavujete..S policií by byl problém zcela určitě.A dovedete si představit,že by jste s tím vehiklem něco provedl?Neštěstí nechodí po horách...Auto bez papírů,bez pojstky,z toho mi jde mráz po zádech.Zlaté kolečko.Ještě jednou Vás před něčím takovým varuju.
A toto se nijak asi obejít nedá že ne,přeci jenom v lese se nedá jet rychlej než tak 10km/h přes ty šutry a navíc bych jen popojížděl. Takže myslíte že bude lepší udělat převod? Nebo najít třeba nějakou škodovku přihlášenou aby se moc neplatilo povinný? Momentálně se jedná o Forda sierru 2.0i, můžu ho mít za 6000kč. Zdá se mi zbytečný platit povinný na auto kterým budu tak 2x do měsíce svážet dříví abych si mohl v chajdě zatopit Takžem myslíte že do toho jít nemám? Popřípadě poraďte jaké auto na dříví bude vhodné a je na něj malé povinné ručení?
Upřímně,nechoďte do toho.Na toho Forda zapomeňte hned.Žádný převod!Hnal by jste se do neštěstí.Najděte si tu na poradně příspěvky o organizaci ČKP.Uvidíte co je to za hrůzu.To už se vyplatí někomu s náklaďákem zaplatit odvoz.Kdysi se provozovala taková malá vozítka,jmenovalo se to Multicar.Když si najdete nějakou zachovalou,vyřeší to Váš problém...Na tohle jsou ideální.Hlavně ne žádný osobák!
doplněno 12.12.11 00:14:Ale musí to být starší typ multikáry,z ceny novější by Vás asi trefil šlak.Dají se sehnat,po bazarech jsem jich pár viděl...
doplněno 12.12.11 00:15:To jsem moc rád!Byla by to drahá chyba.At se Vám daří!
Zcela zásadní je, kde s tím chcete jezdit.
Pokud se budete pohybovat pouze po vašem soukromém pozemku (nebo po jiných soukromých pozemcích se souhlasem jejich majitelů), můžete jezdit třeba i s vlastnoručně postaveným tankem a nikdo vám nemůže říci ani popel (pouze nesmíte obtěžovat okolí nepřiměřeným hlukem či zápachem).
Pokud se však budete pohybovat i po veřejných komunikacích, vaše vozidlo musí být registrované a splňovat všechny další zákonné podmínky (technický stav ap.).
Platí-li druhá možnost, rozhodně bych jízdu s vyřazeným autem neriskoval. Stačí aby někdo (nemusí to být jen nepřející soused) policii nahlásil auto bez registrační značky a policisté vás budou mít v cuku letu: Mastná pokuta, zákaz řízení, postih za nezaplacené povinné ručení... tohle riziko se opravdu nevyplatí.
Stačí se podívat na jakoukoliv vesnici co tam jezdí za samo robo stroje a nikdo neřeší jejich způsobilost.Ale vydat se s nimi do města by byla samozřejmě velká drzost.Majitel zajisté bude mít v ruce doklad o odhlášení vozidla takže není problém si ho okopírovat.zkuste se pozeptat v okolí jestli někdoo nemá takový stroj.
Ono to není tak jednoduché, při odhlašování auta musí majitel předložit doklad o ekologické likvidaci. Takže teoreticky by žádné odhlášené auto nemělo fyzicky existovat. A jak psáno výše, po lese můžete jezdit s čímkoliv, ale na silnici (i zcela opuštěné a podřadné) můžete mít problém, byt byste ujel 100m za rok.
doplněno 12.12.11 13:09:Jo a Sieru do lesa? S tím dojedete akorát tam. Zpátky už se nedostanete.
ale když ve Strakonicích nebo Hořovocích nebo Horoměřicích mají úředně vytvořen formulář s názvem ČESTNÉ PROHLÁŠENÍ, které dají vyplnit každému kdo požádá o trvalé vyřazení, s tím že tam rukou dopíše že z toho bude mít sklad nebo králíkárnu, pak asi těžko budeme argumentovat nutností předložit potvrzení o převzetí autovraku...i když to zákon ukládá...Tato města budou raději na své náklady likvidovat sedačky z aut, plasty, staré pneu a čalounění, pojhozené v katastru nebo v nádobách na komunálmní odpad...Je to totiž jednodušší a LEVNĚJSÍ než trochu zatlačit na své úředníky...
Proto obchod ze starými vyřazenými reznoucími vraky kvete...nechápu nikoho kdo si to za 3-5 tisíc koupí
u nas jsem se zatim nesetkal s plasty z aut nekde u lesa atd. vsichni to vozy do sberneho dvora ci na ekoskladku a mit doklad na ekolikvidaci u auta ktere si chci nechat (treba prestavba na offroad ci do lesa pro drevo ) tak delat to zpusobem zdarma odvezt na likvidaci a pak si ho po vystaveni dokladu koupit zpet je trochu hloupost. Jinak co mam kamarady co jezdi z offrodama na tankodromu tak jsou to auta ktera na silnici nikdy nemuzou stk neprojdou a platit povinne na auto co jezdi pouze na tankodromu je blbost a nechat sesrotovat jen tak treba 200 000 neni moc rozumne
Děkuji všem za rady, ale už jsme to s mým bratrem vyřešili. Koupili jsme fabii,starší ale hezkou . Bratr je automechanik,spraví všecko od kočárku až po truck takze jsme fábku upravili na pohon 4x4, přidali turbo, a zapřáhli malý valník Dnes to jdem ozkoušet tak uvidíme.
jen tak mimochodem-z čeho pak jste naimplementovali onu čtyřkolku na Fabii-když pomineme fakt,že do tunelu se asi těžko vejde,nedá se tam za co chytit diferák,kardan atd(i když při hodně velké vůli,zručnosti by i to šlo),tak by mně fakt zajímalo z čeho to pochází-úplně jiná převodovka+diferák,uchycení zadní nápravy,resp.ramena,poloosy atd...? Díky za info...
nevim jak oni ale bezne se tam necha dostat z octavie , videl jsem to na 400ps fabii od jedne tuningove firmy
doplněno 12.12.11 14:56:akorat me nejde do hlavy jezdit do lesa fabii kterou koupite cca za 40 + turbo svody zvyseni podlahy upravy kardanu a poloosy uprava rj na tubro , nevim jestli jde naprogramovat takze spise vymena za plne programovatelnou takze tato sranda je pres 200 000
Muj bratr dělá na autovrakovišti,takže má přístup k dílum, dohodl se se šéfem,znají se od mala, jesli si může vzít pár dílu než to sešrotujou, takže to nic nestálo,jen práci to z těch šrotů dostat.
a to to zvladl za dnesek? jen spachat elektriku je na den aby to fungovalo. jinak kdo by srotoval haldex? jinak jak tam vyresil kodovani jednotky pro turbo? nejak uvazuji o kompresoru do 4,0 exe tak by me to zajimalo
Ne ne, on to stavěl pro sebe už měsíc ale nakonec mi ji přenechal protože na to stejně nebude mít čas si ji užít,jelikož je na vrákáči od rána do večera (teď když se stmívá tak brzo) Prý když si ji bude chtít pujčit tak mu ji pujčím Takže já mu zaplatil jen kupní cenu té fábky,bylo mi blbý si to nechat zadara když do toho dal tolik práce.
doplněno 12.12.11 15:20:Stejnáč mám pocit že to turbo funguje jen někdy... jednou to má pořádnej tah že je to perfektně cítit, a jindy je to takový klidný. Jo a odborné dotazy ohledně toho jak to složil mi nedávejte,, já sám to nevim,nejsem automechanik vím jenom co na tom provedl a co tam dodal,nic víc. Vim že to trvalo přes měsíc než se mu to povedlo alespoň trochu sladit..
kdysi jsem překopával R Safrane-a to ho dělali origoš ve čtyřkole(trochu jiný tunel),ale bylo z čeho brát-no a i tak to je dost pakárna...,proto se ptám z čeho a jak to tam naoperovali-o financích nemluvě...
ja to kdysi davno chtel prehodit z escorta do fiesty a nakonec jsem to vzdal, financne by me to vyslo na silenost
Honzo, je zde mícháno několik zákonů. Předně lesní zákon zakazuje vjíždění do lesů motorovým vozidlem.
Jestliže pojedete vyřazeným vozidlem, tak nemůže mít značky. To že je to Vaše vozidlo se neprokazuje při kontrole policií. Každopádně se musíte chovat podle druhu pozemku v souladu se zákonem o provozu na pozemních komunikacích. Na poli klidně s autem vyřazeným! a bez problému.
Jen si vzpoměňte na srazy upravených vozidel a nikdo nedostane pokutu. Tam neplatí zákon o silniční dopravě.
kde není žalobce není soudce...
ale myslivci nestrili jinak bych mel derave cele auto, ale mozna to bude tim ze pulka myslivcu ma auta ode mne a jezdi off se mnou
ono je to i o tom ze pulka lidi co jede na pole nebo lesa tam po sobe necha skody , nevadi jim rozvorat nave zaseta pole protrhat ohradniky a podobne, takze vse je jen o lidech. Kdyz blbnout tak vedet kde a jak. Clovek nevi kdy bude potrebovat traktor na vytazeni a jit k nekomu komu si znicil pole neni dobre
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.