Nejste přihlášen/a.
Dobrý podvečer, prosím o pomoc při výměně silentbloku převodovky na Favoritu. Při sundávání konzoly převodovky konzola praskla a zůstal šroub v silentbloku. Nemám ho jak vyšroubovat, protože se protáčí. poradil by někdo, jak ho dostat ven? Díky
Šlo by to upřesnit? Také mám Favorita. Je tam hliníkový držák přišroubovaný ke kastli a silentblokem je prostrčený šroub (jako čep) na plovoucí matici, aby bylo možno motor ustavit do přímé polohy v tom hliníkovém držáku.
Chápu správně, že šroub se protáčí společně s kovovým válečkem (jádrem) v gumě silenbloku? Pokud bych zachraňoval šroub (ale měl by se použít nový - celou dobu je namáhán na střih a při vyrážení se silenbloku to také nebude to pravé), tak bych roztrhal tu gumu silentbloku a ten váleček uprostřed bych chytil do svěráku a dále pracoval se šroubem (WD - vytočení Siko kleštěmi a vyklepnutí trnem)
Jaká konzola praskla? Ten držák? Nebo hůře na víku převodovky v místě silentu?
Ano, praskl ten hlinikový držák uchycen do kastle. Snažil jsem se všemožně tu gumu šroubovákem rozštourat, ale nejde to :-/ Poradíte lepší a učinnější způsob? Díky
Rozhodně hliníkový držák pokud praskl, musíte sehnat nový, nebo dobrý na vrakovišti. Převodovka za jízdy může seskočit a pak se zničí vana,poloosy a jejich klouby a případně levé rameno a to se pak prodraží. Takže určitě nový.
Silentbloky se vytahují tím způsobem, že se jeden konec chití a ohne dovnitř (tím se zmenší obvod a síla, která ho roztahuje do stran se zmenší). Pak se vykroutí kleštěmi, nebo postupně klepe po obvodu toho kovového prstínku (plechu). Pozor na otřepy a škrábance do toho uložení silenbloku (myslím v tom tunílku na výku v převodovce, kde je umístěn). Případně ty otřepy pak srazit (je to měkký hliník).
Pokud potřebujete vytáhnout ten šroub, tak skuste tu gumu různě rozvrtat vrtačkou (jako ementál). Vím, že to vyklepnout nepůjde, Dobře tam pruží a všechny rázy se tlumí.
Já mám propan-butanovou pájku na okapy (takový prcek) a tím bych to nahříval, až se ta guma roztaví a vypadne to samo. Možná by pomohl i pb vařič, ale opatrně. S pb pájkou se lépe manipuluje a plamen jde do bodu do špičky. S tím vařičem je to jen nápad. Zkuste napřed odvrtávat. Chce to trpělivost a ostrý vrták (třeba průměr 3mm). Bude tam váznout a tavit gumu. Je to na dýl. Nebo nůžky na plech (nevím). Zkoušejte, podle toho, jak jste vybaven.
Zatím držím palce, at se to povede.
P.S.: Nový silent tam dotlačíte přes ten starý ve svěráku, lépe je použít stahovák.
Díky díky, doteďka jsem se mordoval s tou gumou. Ještě nějaký zbytek s plechem zůstal uvnitř oka převodovky, ale na to se podívám až ráno. Jinak držák mám nový, doufám, že nepraskne jako tamten. Díky moc.
No, když máte stahovák, tak to jde i na autě. Většinou se myslím zavěsí motor,odpojí polosy a vypustí převodový olej, odpojí táhla řazení a celá převodovka se vytáhne z auta. Pak je všude hodně místa a jde to snadno a rychleji. Jen je víc práce. Úskalí asi bude při vytahování povolit matice poloos a pak použít nové.
Po domácku by možná šlo podložit motor (pod vanou), ale to už asi máte, když tam není ten silentblok na převodovce. Doufám, že Vám neleží na polosách a ramenu! A pak to víko sundat (znamená vypustit jen olej a opatrně na těsnění víka (lépe sehnat nové potřené červeným silikonem na motory). A se sundaným víkem jít ke svěráku a hrát si stím silenblokem.
Pokud tam máte dost místa a nemáte velké ruce, tak by to šlo i na autě bez nějakého sundávání, ale bude to drbačka. Obzvláště vytáhnot ten starý plech silentbloku, co je po stěnách v držáku víka a pak tam tlačit ten nový. Doporučuje se potřít jarovou vodou (VAZELÍNU NIKDY - stále by to bylo kluzké a silentblok by se otočil o 90° a po pár km by odešel a děláte to znovu celé)
Ano, problém právě způsobuje ten plech. Bohužel nemám žádnou nádobu, abych mohl vypustit olej skoro mi dochází trpělivost a nápady, jak ten plech dostat z tý díry :-/
Dostat ven jedině tak, jak jsem nakreslil. Odchlípnout dovnitř a tím se obvod zmenší a vypadne sám. Zkuste tlouc do spáry mezi plech tu stěnu, o kterou se opírá. Natlučte tam něco tenkého (hřebíček, starý šroubováček, apod...). Zkrátka ho musíte odchlípnout dovnitř. Nekouká ten plech trochu z jedné strany? Tam by to šlo lépe. Ještě zkuste na noc spáry mezi plechem a tím okem nastříkat WD (vzlíná a pomůže později z uvolněním).
Ještě bych se chtěl zeptat, čím zatřít spáry na plechách v autě? Při silném dešti zatéká zkrze plechy, které jsem přes sebe. Hodila by se nějaká taková ta hmota, čím originálně přetíraly např. rohy na podlaze. Díky
Dříve se používal PLASTIZOL (je přelakovatelný) a na podběhy a podvozek RAPAÁK (černý gumoasfalt a je nepřelakovatelný - stále mazlaví). Někdo to nouzově natírá Tlumex Plast, ale já bych to asi nedělal. Je to spíš barva než gumový tmel.
To záleží, kolik do toho člověk investuje. Já to mám jako koníček a snažím se nakupovat kvalitní české díly,popř německé,atd...
Takže bych zkusil nějaký speciální karosářský tmel, přesně pro tyto účely. Určitě Vám poradí. Ale raději v nějaké menší mototechně. V Kelly je skoro vše čína a šmejd. Hlavně gumové manžety, silentbloky, vypínače a spínače. Osobní zkušenost...
Pokud spíše to auto chcete dojezdit (cca 2 roky), tak ten Tlumex stačí. Některé nové Tlumexy prý tvrdnou a praskají. Lépe použít ten pravý starý Tlumex.
Pokud to máte jako já (cca co nejdéle to půjde ), tak zvolte nějaký kvalitnější. Bohužel se v tom moc neorientuji (mám svého karosáře (jedna s věcí hned po STK a EM, co si sám neudělám :D ).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.