Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Brzdy, vibrace

Od: axlik* odpovědí: 50 změna:

Zdravím, mám problém s brzdama. Když při vyšších rychlostech zabrzdím tak se mi klepe auto. Říkal jsem si, že to budou zvlněný kotouče, ale díval sem se na ně a sou uplně v pořádku, byli v podstatě nový protože sem je v létě nechával stočit. Je možný, že by to mohlo být něčím jiným (např. stará brzdovka - zkondenzovaná voda?) v teplym počasí s tím totiž problém nebyl, až teď v zimě to začalo.. Díky

 

 

50 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

tr

0x

Zdravím, tak brdovkou to nebude, ale pokud máte starší než 2 roky, tak stejně v zájmu bezpečnosti výměna. Dle mě budou uvázlé vodící čepy třmenů a ty pak špatně chodí. Takže rozebrat brzdy, vše vyčistit a namazat vodící tyčinky(spec. mazivo na brzdy, meděná pasta už není v řadě servisů povolena, mazivo na brzdy je lepší) a pak odmastit kotouče. Pokud chcete, není od věci srazit hrany na destičkách o max 0.5-1 mm. V případně, že vodící tyčinky budou zarezlé, tak promazat a pak opatrně demontovat, pak očistit velmi jemným smirkovým papírem (jen leštit!, jinak bude vůle!). Jinak tento úkon, není úplně jednoduchý a taky vyžaduje znalosti, doporučuji servis.

Jinak po zpětné montáži našlapat pedál brzdy, at se pak někdo nediví, že auto jede, není to sranda(doporučuji min 10 plně šlápnout).

P.S.: Kotouče se nestáčejí, ale když už tak přebrušují, jinak ničí destičky při záběhu. Koukněte schválně na nové, jsou křížem broušené.

axlik*

Jsem vyučený v oboru takže pro mě tohle problém není, jen nevím jestli to je kotoučema když opticky jsou pro mě v pořádku..V servise sme tomu řikali vždycky že se kotouče stočili, tak třeba jen slovíčkaření kdyby to bylo cokoli jinýho (ty čepy) byl bych za to moc rád, protože se mi nechce kupovat nový kotouče...Ale zas by si toho možná všimli v servise kde mi měnili desky a davali ty kotouče ne? Nebo to mohlo uvadnout jen tak z ničeho nic teď v zimě? Asi to hodim na zvedák a mrknu se teda.. Díky

 

des*

0x

Myslím že to dělají destičky.Mně to dělalo ABS.Když jsem šlápl na brzdu,tak to byl rachot,jako bych za sebou něco táhl.Byl prasklý nějaký kroužek za 60kaček.

axlik*

ABS nemám :D destičky jsou nový od léta, snažil sem se je zaběhnout slušně..To můžou jejich hrany nadělat takovej bordel? Když sešlápnu bzdu při 90kmh tak se auto fakt třepe do volantu, pedálu, karoserie..A to je celkem dost..

tr

Brzdy jsou občas záhadné, jinak zatuhnout to může i třeba 3x do roka, záleží v jakém stavu jsou prachovky vodících čepů třmenu. Jinak koukněte na kotouče, jestli nemají hranu a brzdí celou plochou, jinak pokud destičky vyjmete očistíte, srazíte hranu, vyčistíte drážky pro ně(šábrem, stačí nabroušený troúhelník. pilník) a trochu plošky máznete a kotouče budou ok a třemeny ok, tak nevidím důvod, proč by to dělalo.

axlik*

Kotouče hranu nemají, brzdí zřejmě celou plochou protože jsou sjetý rovnoměrně. Snad to teda nebude zvlnění..Díky moc za rady, hned zítra se do toho pustím

tr

No na kotouče v nouzi, ale v nouzi kovové pravítko a spárové měrky a zkusit, jinak číselníkový uchylkoměr je jistě lepší.

axlik*

Tak jsem si byl chytnout na třmen, lehce sem na něj tlačil ze strany na stranu a kyval se, tukal tam, takže problém zřejmě vyřešen. Díky moc, samotnýho by mě to nenapadlo!

cyril*

Chytnete-li se za hlavu, ta se také bude kývat. Auto zavezte nejlépe na nejbližší STK a za pár korun Vám řeknou poměrně přesně, kde je vada. Druhou možností je servis, kde to i opraví, ale bude to za více peněz, avšak se zárukou. Jinak dělat diagnostiku dálkově korespondenčním způsobem je sice zajímavé, ale málo efektivní. Osobní názor je ten, že jsou vadné kotouče, pokud ne, tak vůle v uložení kol včetně řízení.

axlik*

Uložení kol je v pořádku, čepy i řízení v pořádku (kontrolováno v létě). Jediný co je špatně je horní uložení tlumičů..Ale že by to mohlo dělat tohle se mi nezdá...

cyril*

S autem se od léta nejezdilo?

axlik*

Jojo jezdilo.. 5tis. km necelých, ale ty čepy byli ve stavu nových a ty od řízení se měnily

kdokoliv*

Budou to kotouče, jestli-že jsou stočeny a znovu to dělá jsou to nějaké levné repliky a tam kde se vyrábějí jsou co se týká kvality daleko za hranicí možného. Jsou levné a proto řada obchodníků je prodává. Rád bych věděl co ty kotouče byli nebo jsou zač. Pohledem se zvlněný kotouč poznat nedá. Na STK by určili, které kolo nebo kola to dělají - na válcích.

axlik*

Ty kotouče tam už byli, stáčeli se protože se tam dávali nový desky předtím ani potom to nedělo (v létě), jelo to naprosto v pořádku, až na začátku těch mrazů to začlo..

dobrak*

Na 99% to budou zase ty kotouče,měl jsem ten sám problém ,sundal jsem,nechal u nás soustružníkem stočit,pár měsícu klid a ted už zase vybrujou při brždění. Kašlu už nato zvykl jsem si.

tr

Dobrá cesta do pekel.

dobrak*

A co jako? Nechceš mi tvrdit ,že mi prasknou a jiné bláboly,nebo ti soused říkal že slyšel od kamaráda a ten to zaslechl v tramvaji . Takové bla bla bla .

tr

Jednou poznáte, ale nechci být poblíž a ani jinému nepřeji. K o tom něco ví, tak mi dá za pravdu.

Vida! Zase jeden, který ještě nezažil selhání brzd. Je to dobrý adrenalin.

tr

To myslíte mě? Pokud ano, tak to jsem opravdu naštěstí nezažil, ale kamádovi na dálnici vzplálo auto tak dobře, že to jaksi natavilo brzdový válec a auto nebrzdilo, naštěstí pozvolna dobrzdil ruční brzdou. Já osobně mám na autě namontovány brzdy ještě pro vyšší brzdné výkony než v sérii a párkrát už se to hodilo a kamarád má taky lepší, spíše než brzdy jsou to kotvy.

Nikoliv, to jsem myslel pana Dobráka.

dobrak*

Selhání brzd? Co to hulíš za matroš,nesmíš všemu co jsi viděl ve filmu Fantomas věřit.

tr

Takových vysmátých lidí bylo, ano správně bylo.

Ano, po té co jsem se při jízdě z kopce chvíli snažil brzdit třením o krajnici a nakonec zastavil díky násilím zařazené zpátečce a roztočením motoru do opačných otáček bych se byl opravdu nejradši zhulil. Na takový zážitek se nezapomíná.

doplněno 11.12.11 08:13:

Jo, bylo to starší auto, dnešní brzdy jsou o něčem jiném. Tenkrát povolil jakýsi třmen v zadním kole, pakny se kus posunuly, vylezl píst z prasátka a kapalina vytekla do bubnu. Taky táhlo ručky se tím posunulo. Nefungovalo vůbec nic. Odřadil jsem až na 1, ale pořád to nestačilo. Nejelo to rychle, ale na rozbití hu.y by to stačilo. Zpátečka tam šla samozřejmě přez zuby, ale to mi v té chvíli bylo nějak jedno.

gumidek*

Motor se točí pořád stejným směrem. Chod zpátečky zajištuje jedno ozubené kolečko navíc. Zabrzdil Vás velký převod. Jako by jste tam narval za 1, ale to Vás asi nepustily synchronizační spojky v převodovce, proto se povedla zpátečka (jako jedinná nezasynchronizovaná).

Jinak také jsem zažil selhání brzd, ale nebylo to tak nebezpečné. Zasekl se mi u předního kola pístek ve třmenu a stále to kolo brzdilo. Byl jsem s zablokovaným kolem před křižovatkou a čekal na schládnutí. Pěkně se s toho valil bílý dým. Rychle jsem pak zrepasoval třmeny a vyměnil všechny hadice a trubky. Od té doby mám klid. Š.Favorit

tr

No jo, takové případy jsou, nejlepší je vyhledat unikový pruh či něco podobného(pole kukuřice, sněhovou dunu-ale bacha na to jakou a pod., zkusit ruční brzdu, pokud i ta selhala a to většinou kvůli lidem typu je to jen ručka tu nepotřebuji, tak zkusit podřazovat či násilně zničit převodovku, poslední varianta je tření s svodidla, ale bacha na spolujezdce a takyn a to, aby svodidla vydržela. Ovšem nejlepší je mít všechno ok a to včetně odstranění vibrací a výměny brzd. kapalina á 2 roky.

Když se točí motor, jakožto hnací jednotka normálním směrem, při zpátečce se kola točí dozadu. Stejné je to opačně: Kdzž máte kola jako hnací jednotku (jízda z kopce), při zpátečce se snaží točit motorem obráceně. Pokud je síla kol větší, než síla motoru (volnoběh), tak ho fakt opačně roztočíte.

gumidek*

Pravda, při zpátečce, se kola točí opačným směrem, pokud jedu čumákem z kopce, tudíž i motor se točí obráceně. Díky za objasnění. Že mě to netrklo ...

blackflamesiczi*

ony brzdy mohou selhat? a ja si doted myslel ze do krize nemuzou dalsi povera , jinak brzdy vydrzi pres 20km rvat auto pres brzdu, kdysi jsme takto chtely ze srandy zapalit omegu a kotouc svitil nadherne ale ohen zadnej a to jsme to nesetrily

doplněno 10.12.11 20:39:

jinak zaradit treba v 60 zpatecku proste nejde, mozna u nejakeho stareho auta (1980 dolu tam byly jeste zuby jako krava) ale jak chcete zaradit do sebe 3 ozubena kola za behu aby si sedly presne do sebe to by me zajimalo

tr

Stát se může všechno, i když při křížovém zapojení by měl makat alespoň vždy jeden okruh. Otázka v jakém stavu je.

blackflamesiczi*

zastavit to jde sice pedal na podlaze +-, ale ze 160 bez problemu jen z mirnym tahnutim, vyzkouseno na plzenske pote co odesla gumicka v zadnim brzdici

Jinak kdysi jsem dotahl po ose VITO z odpojenym PP kolem a zacpano sroubkem a el paskou (nedele a chtel jsem domu) brzdilo to v pohode ale kdyz jsem dupnul na brzdu a zapomel jsem na to tak opravdu neprijemne jak to koplo do boku

Ano, šlo o starší auto s jednookruhovými brzdami. To, že zničím převodovku mi v té chvíli bylo nějak jedno. Kupodivu to vydržela.

blackflamesiczi*
11.12.11 09:49

s 100?

Starší verze Š1203

blackflamesiczi*

no fuj, uz nikdy jednou jsem v tom vezl autogeni lahve a bez posilovace a z kopce jsem to nemohl zastavit a od te doby jsem v ni nikdy nejel. Oni konstrukteri i ty novejsi dvouokruhove hnaly pres 2 posilovace a staly za prd jeste vic

Ty novější měly zajímyvý dvouokruhový systém. Na každou paknu v předním kole bylo samostatné prasátko a každé to prasátko bylo na jednom okruhu. Každý okruh měl svůj posilovač. Vzadu byl jeden okruh na levé, druhý na pravé kolo (společný vždy s jedním párem prasátek vepředu. Vzhledem k absenci samoštelů to byl docela horor seřídit. Ale pokud to bylo v pořádku, brzdilo to dobře.

blackflamesiczi*

tyhle auta uz nikdy, ale melo to zajimave delane razeni, pamatuji si z uceni kdy jsem na jedne delal behem tydne asi 4x prevodovku , byl to valnik a vozily na nem pisek a vzdycky tak koply 2 rychlosti soucasne a bailo je to pomerne dlouho , coz o me rict neslo

cyril*

To však nebylo vadou převodovky nebo řazení, ale nekvalitně provedenou opravou.

blackflamesiczi*

to urcite, kdyby jste o tom neco vedel tak u 1203 sly zaradit 2 rychlosti pri beznem opotrebeni prevodovky, tahlem jsem zamackl obe vydlice

cyril*

I kdybych o tom nevěděl vůbec nic, tak 4x opravovat stejnou závadu v jednom týdnu, značí jen a pouze nekvalitní práci. S tím nic nenaděláte.

blackflamesiczi*

4x vymenit prevodovku za jinou, to ze byly pouzite a opotrebene a od vyroby mely tuto konstrukcni vadu tak co by jste s tim udelal? vratil se v case a vynadal konstrukterum ze pri vzniku vule na vidlicich v prevodovce v zatezi pujdou zaradit 2 rychlosti soucasne? nebo jinek napad

cyril*

Nápad se vždy najde. Třeba použít při řazení spojku, aby se nemuselo řadit "v zátěži" . Traktor to sice možná byl, ale do současných, kde je řazení pod zátěží běžnou realitou, měl hodně daleko. To však nic nemění na tom, že se jednalo o nekvalitní práci a ne o výrobní vadu. On totiž tento typ vozu vyžadoval za volantem "řidiče" a ne jen pytel brambor s oprávněním, ale také solidní práci mechaniků. Netvrdím, že jste nekvalitně pracoval zrovna Vy, ale montovat vědomě nekvalitní či vadné díly hovoří také samo za sebe.

blackflamesiczi*

to ze si zednici privezou prevodovku a chteji ji namontovat asi jako zamestnanec v servisu ovlivnite docela dost, treba ze bych jim zaplatil novou ze sveho? a jak by jste jinak nazval to ze ve vyrobe udelaji tahlo sirsi nez mezera mezi vydlicema a tahlo razeni vedou pres x ulozeni a kloubu , takze vule vznikne skoro ihned? A jak by jste radil jinak do kopve s autem bez vykonu a kopici pisku na korbe? Tohle servisovaly za komaru uplne bezne, alespon co rikaly lidi co si to pamatuji.

cyril*

Jednu věc bych nazval tak, že i průměrně vyučený člověk si neplete rozdíl mezi vadou "konstrukční" a "výrobní". Rovněž si neplete pojmy "řazení pod zátěží" s "řazením při jízdě do kopce" nebo je nepovažuje za totéž. To račte chápat, při Vašem vzdělání!

blackflamesiczi*

kdyz myslite, asi nejsem dokonalej jako vy

 

 

colombo*

0x

Já to taky tipuju na zvlněné kotouče a to nejsem mechanik.

Velký problém je při stáčení brzdových kotoučů, že se obě plochy musí obrábět na jedno upnutí ve sklíčidle. Pokud si soustružník práci zjednodušil, přepnul kotouč a vyrovnal to do desetiny, tak to může být ta chyba.

Nevím jestli mají kotouče vnitřní chlazení (uprostřed brzdového kotouče jsou mezery, kterými proudí vzduch), tak takové kotouče po přetočení ztratí svoje parametry a při prudkém brzdění se můžou zeslabené plochy prolomit.

Stejně tak můžou být na ploše brzdového kotouče praskliny, které se projeví až při zahřátí kotoučů.

Možností je hodně a s takovou závadou bych šel do servisu. Brzdy jsou nejdůležitější část, která musí fungovat vždy a spolehlivě.

erikch*

cokoli rotujícího velkou obv.rychlostí-právě třeba brzd.kotouče,musí být bez sbemenšího vychýlení z osy-jinak to vibruje,a stačí setiny mm a při rychlosti x desítek m/s je to setsakra znát...A bohužel narušit lze poměrně snadno i zcela nové kotouče(bez ohledu na značku)-jsou pořád ještě kovové a při extrémně rychlém schlazení(stačí "dobře trefit" větší louži po intenzivním brždění třeba z kopce) je problém na světě-a stačí zrakem nepozorovatelné setinky mm...Neviděl bych to zas tak tragicky-ve smyslu destrukce kotouče-praskliny,prolomení-to už i laik vidí nedostatečnou vrstvu,prasklinu,natož obsluha soustruhu,která je "stáčela" a jakmile tohle někdo vidí,je asi jasný,že zpátky na těhlici už takové kotouče nedá...

 

blackflamesiczi*

0x

tomu se rika kvalitni kotouce a teplo beznej stav, zkrouti se vzdycky nema cenu je stacet vyhodit a dat nove

doplněno 10.12.11 20:31:

jinak stacet vyhrate zelezo je trochu totalni hovadina

 


0x

Také mi začala levá přední brzda vibrovat. Začalo to po prudkém zabrždění, kdy jsem si nadjížděl do prudké pravé zatáčky a proti něco jelo. Chce to hodně brzdit motorem a brzdami jen jemně přibržďovat a ono se to zabrousí) Nyní už to téměř nevibruje.

 

tomason*

0x

Nemusí to být jen kototuči příčína může být v nápravě(vůle) ,mě to dělalo taky a byl to náboj kola s ložiskem a myslím,že by chtělo povyměnit i silenbloky v ramenech.Po výměně obou nábojů je klid.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]