Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Tatka jezdí už asi 8. rok na Babettě(jednorychlostní, kulaté světlo) a ta teď přestala jet. Mám určité tušení a tak bych se rád poradil.
Když se ji člověk snaží rozšlapat, tak světla svítí, ale svíčka neháže jiskru. Jestli to správně chápu, tak má dva samostatné okruhy, jeden na světla a druhý na zapalování. Takže problém je v tom zapalovacím, že? Může to být bud cívka, kabeláž, nebo pak ta součástka, která se nejspíš jmenuje tyristor (tak jsem ji našel na e-shopech, zalítá v gumě)?
Takže postupně proměřit od cívky ke svíčce?
Děkuji
Jednorychlostní Babetty se dělaly kdysi ty úplně prapůvodní s takovým hranatým rámem, později se začal dělat jiný model dvourychlostních Babett, i ty se ale dělaly v levnější verzi jednorychlostní. Tyto měly kulatá světla a trubkový rám s přidělanou nádrži. Lišily se jen vnitřkem v motoru, neměly automatickou dvourychlostní převodovku. Zapalování měly ale stejné. Problém byl v tom, že postupem výroby se používalo několik modelu zapalování od více výrobců. Napřed původní vyvinuté v Povážské Bystrici, kde se Babetty povodně vyráběly a později byla výroba přenesena do Kolárova. Tam se postupně montovalo zapalování maďarské výroby a před koncem výroby, než byla fabrika vytunelovaný tak dokonce české z Kroměříže. Všechny tyto zapalování byly bezkontaktní elektronické. Problém byl v tom, že díly od jednotlivých výrobců nebyly kompatibilní, tedy záměnné. Nejhorší byly ty maďarské. Tam dokonce někdy cívka s jedním tyristorem přestala fungovat a s jiným ano a naopak. Bylo to dost děsné a někdy nepochopitelné. Měl jsem velkoobchod a servis a perfektního mechanika dost se s tím natrápil. Takže dobrá rada je obtížná. Rozhodně vyzkoušet kabeláž, také zkratovač zda nevisí, dát novou svíčku. Vysokonapětový kabel by neměl být problém, spíše koncovka, tu dát novou. A také se podívat, zda je vysokonapětový kabel ke svíčce s měděným středem. Kdysi se také dělaly takové mrzácké s nějakým uhlíkovým středem.
Zda zapalování funguje se nejlépe zjistí stroboskopickou pistoli. Pokud odešel tyristor, je to na nákup zapalování.
Díly na Babetty dováží a prodává nějaký Hlavatý z Hodonína, dá se vygooglovat jako motohlavaty. Asi by tam poradili i nějaký servis. Nevím odkud jsi, možná bych mohl poradit i jiného prodejce.
Nějak si trochu vzpomínám, sundat víko podívat se na odtrh, jestli tam není pecka, ačkoliv dneska už tam může být jiný druh zapalování, zda je řádně zapíchnutý kabel do cívky a vůbec jaký je tam kabel, měděný, uhlíkový, nebo se už vyrábí něco jiného.
Potom zkusit zda to hází jiskru s holého kabelu na kostru, pokud ano, tak je špatná fajfka. Nakonec může být dobrá fajfka, když je svíčka v ní a zkouší se na kostru, áááále ta svíčka nemusí chodit pod tlakem.
No jo, tak ještě karbec, zda tam teče benzín, stačí obyčejný za 2,40 Kčs s olejem 1:25. Třeba nějaký dobrák strčil do přívodní hadičky sirku, což je starý fórek z STS-ky na dopálení agrouše.
Pak to zkusit podstříknout trochu benzínu pod svíčku a rozběhnout to s kopce se studeným, on taky už může být vyčochtaný válec.
Tak to jsou mé vzpomínky , které uplatňuji u Husqarny a ta už chodí hodně let
doplněno 04.12.11 18:49:... on taky už může být vyčochtaný válec, nebo taky prasklý kroužky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.