Nejste přihlášen/a.
Čau,chci se zeptat,mám najeto s moto 520Km a měnit olej mám v 500.Myslíte že když najedu ještě do těch 600Km a pak vyměním,tak že to na něco bude mít vliv?
obecně u nového motoru jsou první kilometry alfou omegou jeho dalšího spolehlivého fungování a první výměna oleje je vcelku důležitá(interval),jelikož se motor "vyplachuje" ze zbytků materiálu a třeba maziv jednotlivých komponentů z výroby-takže to zbytečně nehrotte...
A ještě mě zajímá,jestli se v servisu platí nebo neplatí za výměnu a seřízení,když je to v záruce.?
jak kde-obecně "spotřební materiál",čili oleje,filtry,destičky apod. si zaplatíte všude,ale práce servisu podle značky už někde hradíte,někde ne...
Dnešní motory jsou vyráběny daleko přesněji a prakticky bezzáběhově. V každém případě nechci nikoho navádět, aby přejížděl oleje. Jen jsem psal, že nějaké tolerance nevadí. Navíc, každý dovozce si stanovuje první výměnu jinak, někdo po 300 km, jiný po 500 nebo i o něco více. Oleje z motorek vždy vypouštím do čisté misky abych viděl, zda v něm nejsou nějaké stopy otěru a oleje jsou vcelku velmi čisté. Navíc, dražší motorky které mají kliky na kluzném uložení, mají i velmi kvalitní olejové filtry, kde se případné nečistoty zachytí. Jen ty nejlevnější jednoválcové motorky a skútry maji jen sitka v kterých při kontrole najdu max. kousek nějakého lepidla z těsnění. Ty malé motory mají vše na valivých ložiskách a nečistoty v oleji jim vadí minimálně. V podstatě se obecně rozpadne motorka dříve než motor.
O nic nejde, pár přejetých kilometrů na výměnu motoru neuškodí. V každém případě je u motorek lépe měnit olej na začátku sezóny, tedy na jaře. Záleží ale, jaké má předepsány servisní podmínky prodejce, aby se nestalo, že by jste pro pozdní výměnu oleje přišel o záruku. Já osobně to u svých zákazníků toleruji, pokud se nejedná o stovky kilometrů.
Záruční prohlídky se platí, včetně případných náplní, filtru i svíčky, pokud se dává nová. Samoizřejmě že díly na případně reklamovanou závadu jsou v záruce bezplatné a i práce nutná k jejich výměně.
Ještě chci podotknout, že u čtyřtaktních motocyklů se v rámci první záruční prohlídky kontrolují a seřízují i ventily. S vyjimkou ventilů s automatickým nastavováním u některých drahých motorek.
V každém případě je u motorek lépe měnit olej na začátku sezóny, tedy na jaře...KDE JSI NA TO PŘIŠEL? TO JE JAKO ŘÍCT CO BYLO DŘÍV ,VEJCE NEBO SLEPICE
Samozřejmě že na jaře. Protože olej stárne, i když se nejezdí. A je vždy lepší mít v motoru olej čerstvý na sezónu. Předpokládám, že tazatel nejezdí v zimě a jde o čtyřtaktní motorku. U velmi výkonných motocyklů se doporučuje výměna oleje jednou ročně bez ohledu na ujeté kilometry. Při více kilometrech než je doporučené, se mění olej i dříve.
Co by to mělo mít společného s věčnou otázkou vejce/slepice opravdu nechápu.
je teda záhadou proč se v servisech mění olej hlavně na zimu... i když se motor v zimě neprovozuje. Prý je to kvůlu tomu, aby se z oleje na motoru neusazoval karbon nebo co. Ono bude jedno jestli olej stárne v plechovce nebo v motoru, velký rozdíl v tom nebude a pokud se tu bavíme o 3-5 měsících, tak ten olej těžko bude podstatně nižší kvality.
Já jezdím celý život a také tam nejsem registrován. Také nejsem registrován na Auto.cz. Občas se tam samozřejmě také podívám, jsou tam rady dobré i špatné, chytří i hlupáci, jako všude jinde.
Zdarec,mám taky motku už vlastně skoro zaběhlou a zajímalo by mě,jestli tam lejt polo nebo plnou syntetiku?Do servisu už s tím nelezu.
Do motorek leji Valvoline Durablend 10W40, i do svých. Velmi solidní kvalita i rozumné ceny. Dříve jsem dával hlavně Castrol GPS 10W40, tam ale člověk ještě připlácí za značku.
U některý dovozců je předepsaný olej na základě z dohod s dovozcem těchto olejů. Tento například přispěje na Návody na obsluhu a v těch je uveden jejich olej. Když se ale člověk podívá na manuál od výrobce, tak tam je předepsaná jen specifikace oleje bez doporučení konkretní značky.
Hele na servis se můžu,tam to akorát stojí a potom ti řeknou "Máte to hotový"... a přitom je na tom hotovýho ho...(mám zkušenost) Mám tam teď dát po těch 520Km plnou nebo polosyntetiku.V návodu mám SHELL ADVANCED ULTRA 10W40 a SHELL ADVANCED VSX 10W40.
Hele, já tě do servisu neposílal, jen jsem napsal co mám dlouhodobě vyzkoušené. Shell nepoužívám, protože je předražený, tak o něm ani nic nevim.
Také nevím co máš za motorku.
Ne však v pohodě,jenom řikám že bych to do servisu nedával.Je to 125cc,tak jen chci vědět jestli tam mám nalít polosyntetiku nebo plnou?
Co je teda lepší polosyntetika nebo plná syntetika?
Ze začátku tam dávaj co za oleje na záběh?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.