Nejste přihlášen/a.
Brzy se budeme s přítelkyní stěhovat z Prahy do Mělníka. Přítelkyně má v Praze stálé zaměstnání. Vzdálenost je cca 30 km, bude jezdit každý den. Chci se zeptat, jaký typ vozidla a jaký druh paliva je nejvhodnější na spotřebu. Velikost vozidla může být menší, cena do 40 tis., ale vzhled je také potřeba (bylo mi řečeno, že do Felicie a podobných vozidel nesedne .)
"Něco" na LPG. Pří větších průjezdech se vyplatí.
"Co" by to mělo být je těžké radit, když neznáme finanční možnosti a vkus, "něco" mimo Felicie je moc široký pojem.
Jj, nad tím LPG jsem taky přemýšlel, ale jaký by to musel být min. výkon, aby se to rozjelo. Psal jsem, že by to mělo být do 40 000 max. Jinak se jí líbí Saxo, Ford Ka,...
Saxo jsme měli a byl to náš mazlík Ale musel z baráku, byl to 3 dvéř... Ale jak to bylo se spotřebou si už nepamatuji. Hlavně to jezdilo a nic tomu nebylo, prostě pohodové, bezporuchové autíčko.
doplněno 28.11.11 10:37:Jenom si ještě vybavuji, že u CItroenů - nevím jestli u všech, to určitě nějaký znalec doplní je třeba koukat na nápravu - když kouknete zezadu na auto, nesmí to mít zadek do ačka - říkám to laicky, ale snad mě pochopíte - na tohle prý Citroeny trpí... Ale jinak jsou spolehlivé, teď jsem si zrovna další Citroen pořidila. I když zase tu určitě někdo bude namítat - nebrat nic co je francouzský nebo začíná na F - no a vidíte, my máme zrovna Forda a ještě Citroena a zase naopak Octavie nebo jiná škodovka nám nesmí přes práh
...mám Feldu v " dýzlu " r.výr. 1998- najeto 225 000 km -spotřeba do 6 litrů na 100 km při 80 až 90 km/h, pneu zimáky Barum Polaris 2-údržba dolévám jednou za půl roku vodu do chladiče-rok a půl motorový olej -za čtyři roky čepy řízení (nejezdím přes díry) denně najedu 40 km a Felda stále jede. Nepatrná koroze na zadním lemu -ihned ošetřeno.Neměnil bych. Ale Ford, Volkswagen, Opel, Audi, Mercedes no i Seat a Škoda patří k těm spolehlivějším ve starších ročnících aut.Nejlépe je vybrat do 10 let stáří auta, pak začínají trpět korozí a mít najeto v dieslu do těch 150 000 a benzin tak 100 000max. Motor ještě něco vydrží. Příjemnou zábavu při vybírání auta...
Jo a starší fordi - myslím do roku 2000 nebo 2001 - teď si nejsme jistá, tak ty hodně reznou...
Včera jsem koupil u Mělníka Suzuki Swift,nizka spotřeba,nízká pojistka,rok 2000 je už pozinkovaný,levné nahr.díly,ideal jako druhý vůz do rodiny,podle recenzí bezproblémový vůz.
já sám mám Hyundai Santa-Fe,a tady jsou náklady na provoz trojnásobné.
doplněno 28.11.11 12:57:Většina Swiftú je po dúchodcích a mají málo najeto.
30 km je denně je nic. Jezdím každý den 105 tam a 105 zpět. Auto C.Berlingo 1,4i v benzínu. Cesta je z 97% po dálnici. To auto nemám dlouho, ale docela bumbá. To se asi s takovou hmotností a objemem dalo čekat. Jelikož jsem v oboru motorů laik, chci se zeptat jestli je má úvaha pro výběr příštího auta správná. Čím větší obsah, tím vyšší pojištění, ALE při vyšším obsahu a častém používání auta (denně) je spotřeba menší. Je to tak? Kamarád má Yetiho 2,5l v dieselu a spotřeba se od té mé nijak dramaticky neliší.
Ta nízká spotřeba u Yettiho je dána hlavně tím, že se jedná o diesel. Kdyby to byl benzín, tak bude spotřeba asi taková, jako u Vašeho Berlinga. Diesely mají vyšší účinnost pracují tedy efektivněji, navíc v naftě je více energie, než v benzínu, proto mají naftové motory většinou menší spotřebu, než benzínové ve stejném nebo podobném autě. Spotřeba se přepočítáno na km dá snížit při jezdění na delší trasy, kdy se nemusí často zahřívat motor. Také mnoho udělá styl jízdy, tzn. pro snížení spotřeby je dobré jezdit plynule, zbytečně nešlapat moc a hlavně často na plyn a používat převodový stupeň, který umožňuje motoru pracovat v optimálních otáčkách při dané rychlosti. To zjistíte z grafu charakteristiky motoru, který by měl být v návodu od auta. Je to takový graf, kde jsou 3 křivky. Jedna zobrazuje točivý moment, druhá výkon a třetí měrnou spotřebu. Každý motor má tuto charakteristiku trochu jinou, nejvíce se liší mezi benzínovým a naftovým motorem.
doplněno 28.11.11 14:14:Vzhedem k tomu, že je tato otázka zaměřená hlavně na výběr úsporného auta, tak pro lepší porovnání aut jsem na internetu našel graf charakteristiky motoru, který jsem popsal. Doporučuju před koupením každého auta prohlídnout si tento graf. Z tohoto grafu lze vyčíst, že tento daný motor má max výkon 50 kW při asi 5500 ot/min, max točivý moment asi 105 Nm při asi 3500 ot/min a min. spotřebu asi 285 g benzínu na kWh vyrobené energie při otáčkách +-3500 za minutu.
Frame -píšeš při častém používání je spotřeba menší - dost záleží na tvé noze a jestli jezdíš často -to nemá na spotřebu vliv.
Já jsem to asi špatně podal. Jde o to, že některá část (převážně svátečních řidičů) mi říkala at si nekupuji auto s velkým obsahem, protože budu platit vysokou pojistku. Ale pokud mi auto s větším obsahem umožní dosáhnout menší spotřeby, tak se mi ten rozdíl v ceně za pojistku ztratí. Jinak s tou nohou - svatá pravda. Snažím se jezdit plynule, ale jednou jsem byl v časovém stresu a bez dálnice jsem se snažil jet maximální možnou rychlostí (obec 50km/h mimo obec 90 km/h) No a dojezd se mi snížil o cca 1/3.
Stavět si takový nesmyslný finanční limit a záleží Vám na spotřebě a co třeba pasivní bezpečnost?Přítelkyně je rozumná, felicie je jen převlečenej Favorit.Denně bude jezdit po dálnici D8 a 40 tisíc vyděláte dohromady za jeden měsíc.
Vemte rozum do hrsti a kupte jí alespoň toho Yarise, to už má nějakou pasivní bezpečnost.Pokud neustoupíte,tak asi Fiestu ta jezdí do 6litrů a potom teda to Saxo možná by byl dobrý 1.5D se zahřátím si nemusíte dělat starosti za 30km bez problemu,ale sehnat takový diesel za tak málo v dobrém stavu to bude oříšek.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.