Nejste přihlášen/a.
Spíš než o radu mi jde o úvahu, je to tak, že pro spojku je při řazení příjemnější (z hlediska opotřebení jejích částí) rychlejší pouštění pedálu (což je ale doprovázeno cuknutím auta) a pro posádku je zase příjemnější pomalejší pouštění (bez cuknutí), ale spojka se tím víc opotřebovává? A tím, že při řazení nahoru přidávám lehce plyn už při povolování spojky ještě před jejím záběrem ji zase "šetřím", ale když už je v záběru tak už zase "škodím"? Doufám jenom, že jsem to napsal dost srozumitelně... Přemýšlel jsem nad tím v souvislosti s jízdou v závodním autě, kde je spojka hodně náchylná k nešetrnému zacházení a tak by mě zajímalo jakým způsobem se dá prodloužit její životnost...
Spojka by měla vydržet tak 100tis. km při normálním používání..Jinak nejlepší z hlediska opotřebení je řadit s meziplynem..Tzn. při přeřazování hodit setrváku nějakej moment a pak pustit spojku, ona pak dosedne hladce..Jen se tím zvýší spotřeba no..Nejvíc spojce škodí dlouhej záběr a nebo když na ni někdo dlouho stojí
ja mam na mondeu najeto na spojku 250 a zatim bez problemu, dnesnim spojkam je to jedno, hlavne kdyz nekdo nepousti spojku pri 100km/h stejne jako pri rozjezdu, takhle jsem jednoho zajemce o cougara vyhodil z auta a ze mu to neprodam protoze kdyby jel jeste 10km tak by ji spalil
:D tak to musí být člověk už uplnej blbec teda :D jo ty novjejší spojky už přežijou i motor, ale vždy záleží na zacházení, ono pouštět ji moc rychle s tím cuknutím nebo takle pomalu neni dobrý..
Je to tak,že spojka v autě je na to aby se plynule rozjelo a při jízdě,beru jako mistrovství,řazení bez toho aby padali spolujezdci ze sedadel,nebo si vyráželi zuby o přístrojovku.Mimoto je spojka dělaná tak,že by měla vydržet stejně jako vozidlo,tj.ca300000km normálního provozu.V závoďáku jsou zcela jiné spojky,opět dělané na obrovský výkon motoru.Naopak není citlivá na nešetrné zatížení,ale že ho musí vydržet.Můj názor.
v závodních autech je "spojka- nespojka",když to takhle napíšu-je tam,jakože nějaká tam být musí,ale kdo osobně sledoval nějaké závody,případně třeba v něděli sleduje na CT24 souhrn WRC,tak si nemůže nevšimnout dost hlasitého "kopání" aut-a to je prostě těch pár milisekund,nezbytných k samotnému "přesunutí" ozubených kol,navíc jakýkoli čas,kdy není motor v tahu,je absolutně nežádoucí...
u wrc byla sekvence ktera spojku nepotrebovala (nekdy ano ale malo) radilo se v tahu bez ohledu na prevodovku ale ted jsem koukal setri se i na rally a jezdci radi podle sponzoru a toho kolik pritece LOVE
To je dost diskutabilní...pokud budete tahat za autem káru s 800kg tak počítejte max s 80 000km,pokud je člověk trochu citlivý a vyježděný (zkušený) tak spojku neřešíte...
doplněno 20.11.11 01:05:Myslím bez tahání přívěsu..
kdyz vezmu kluky z trolama a podobne co tahaly auta tak nevim o nekom kdy by menim spojku po 80 000,- ja se s mondeem prozjedu stejne jestli tahnu plato nebo ne
doplněno 20.11.11 17:55:jinak u feldy mate pravdu chybí vykon a kroutak a musite pres spojku (nejakjsem v odpovedi zapomel na slaba auta)
Pokud na ní nebudeš imrvére stát jak devět z deseti ženských na křižovatce, tak spojka i váleček tě přežijou. Na starém escortovi mi spojka odešla až při 300tis na tacho - 14dní předtím, než šel do autobazaru.
na escortu jen ji menil jen jednou a to jen ze jsem starou utavil, a chtel jsem keramiku (coz byla blbost)
těch 9 z 10 ženských mě teda naštvalo... já určitě ne, a nemyslím si, že bych byla jediná z deseti...
Původně jsem chtěl napsat 11 z deseti, ale tušil jsem, že se nějaká ozve, tak jsem nechal trochu prostoru pro TEBE
me jedna takto z citlivou spojkou srazila u skladu kdyz ji prudce pustilaa ja stal za ni(nakladal jsem ji zbozi do auta) ale abych nebyl zaujatej to same me udelal 50lety chlap na dilne kdyz si chtel sam vyjet a narazil me na ponk a to bolelo MOC
Ty máš teda zážitky. Mě ještě žádná nepřejela, ani chlap. Jednou mě předjížděla ženská s novým vw, v zatáčce na plné čáře, v jedné ruce telefon a druhou se malovala a světe div se, vzadu v sedačce mimino. Takhle předjížděla další auta přede mnou, tak snad ve zdraví dojela. Jednou mi říkal kamoš policajt, byl u nehody, smrták, mladá baba a měla v oku zaraženou tužku na řasy, jinak by prý možná přežila. Co se týká těch devět z deseti -na křižovatce mi většina ženských vždy ujede, než stačím zařadit jsou v čudu a ne všechny mají zrovna auto z automatem
kdyz jsem kdysi jezdil z odtahovkou tak jsem jel pro s120 kousek od pisku v serpentinach a chlap co ridil mel pres 2 v krvy a prelezl od ridice dozadu prej pro kladivo ale za jizdy a prastil do svodidel jedinne stesti ze tam nejde jet rychle tak jem zrusil cumak. Ale nema to na brachu , tomu zenska nedala prednost a napalila do nej s feldou a jak byla v soku porad drzela plnej plyn a vysplhala se mu na kapotu a porad ho drzela i kdyz brachy byl uz venku a ona porad splhala na kapotu. Tech zazitku je vic ale jine nejsou vtipne kdyz se to nevypravi
Jednou jel jeden chlap z pole, vezl trávu králíkům a zastavil se v hospodě na jedno, domů pak jel krokem na jedničku, na dědině kde bylo pár baráků a konec a narvala to do něj nějaká pražačka, přejížděla přes můstek přes potok na hlavní cestu a narvala to do něho, přitom tam je krásně vidět. Velice se omlouvala, ale pak ucítila z něho to pivo a zavolala kráva policajty. Lidi ho tam drželi, aby ji nezaškrtil Těch zážitků mám taky hodně, ale některé byly dost tvrdé a smrtelné. Tohle by měli přehrávat v autoškole, pak člověk jezdí hodně dlouho opatrně než se z toho otřepe.
Nejlépe se prodlouží její životnost, když se nepoužívá. Pustit spojku rychle při rozjíždění na jedničku? Tož to je odvaha, to mne nenapadlo, plyn naplno a auto vystřelí... Při klasickém přeřazování poměrně rychle. Tam to cukat nemáá. Rad je i tak spousty, přeřazovat s chviličkou na nautrálu, ne jedním tahem, ale to chce zkušenost... Nezkoušel jsem ale dalo by se snad přeřadit i bez spojky... nemyslím automatickou převodovku. Joo ty doby, když nebyly synchrony, mít cit...
Jasně že rozjezdy s citem... pomalejš pouštět, neklouzat ale dlouho a taky není dobrý vystřelit jak z praku... něco jinýho je rozjet se do prudkýho kopce...tam se sklouzneš víc, ale normálně se rozjet znamená pouštět jí lidsky... jako kdyby jsi vezl vedle sebe někoho z vyšší společnosti a jel jsi s limuzínou a tudíž s noblesou... :D Když už pak jedeš, tak další řazení by nemělo být zbytečně protahovaný... vytočit rychlost, zařadit, vytočit , zařadit... když spomaluješ, tak ubrat nohu z plynu, podřadit, ev. přibrzdit... podřadit a pak zase normálně jet... zkrátka hlavně nestát se zařazenou jedničkou a čekat až se uvolní mezírka na křižovatce...není co víc psát..
když už se bavíte o šetření spojky, mám taky otázku - v situaci, když se popojíždí úplně pomalu v koloně, je lepší popojíždět pořád na jedničku a pouštět, povolovat spojku... nebo trochu rozjet, vyřadit, jet setrvačností, zařadit, vyřadit a tak dokola...? obvykle jedu spíš metodou č.2, protože je mi spojky líto... co vy na to?
ono jak kdy to jde pohodlnejsi pro ridice i spojku je za 1 a jet na volnobeh ale vetsina lidi tomu dupne a pak zase brzdi coz zrovna dobre pro nikoho neni
když jedu s dieselem, tak si nechám odstup do auta přede mnou a jedu na volnoběh na jedničku... jede to pomaloučku... když ale je kolona moc pomalá, nebo jedu s benzínovým Peugeotem, tak jedu metodu maličko rozjet, vyřadit a dojet auto... ale nerozjedu se hned jen co popojede 30 cm. Ten odstup musí být větší...
Každopádně je důležité nechat spojku co nejmíň klouzat - to však neznamená, že se má pouštět pedál rychle, ale s citem.
Otáčky motoru musí být co nejmenší - ideální je to třeba u většiny moderních dieselů - u bývalého 1,9TDI a nynějšího 2,0 HDi se rozjíždím (i do kopce) bez plynu, jen na volnoběh. Plyn přidávám jen pokud je kopec hodně prudký a volnoběh by to neustál anebo pokud potřebuji rychle vystřelit.
pokud motor funguje jak má(nove motory) tak to pri poklesu otacek samo prida plyn aby to nezdechlo a normalne se rozjedete na volnobeh i z plnym autem
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.