Nejste přihlášen/a.
Dobrý den
Jak trvale vyřadím vozidlo, které je v polopřepisu, aniž by mne to stálo jedinou korunu?
poznatky:
Ohledně KČP vím, že na mne nemohou, protože podle zákona nemusím vozidlo pojištovat pokud ho nechci provozovat, samozřejmě bych měl uložit RZ do depozita, což nejde, protože je vůz v polopřepisu a měl bych si je tedy na sebe dopřepsat, což opět nejde, protože vozidla neexistují a tím pádem nemohou projít evidenční kontrolou, kterou potřebuji k přepisu.
Dle slov úředníka vozidlo opravuji do té doby než bude vozidlo schopnu projít evidenční kontrolou a dopřepsat jej na sebe, či-li nemusím totok vůbec řešit, ale vadí mě, že mám TP doma a jsou napsané stále na mou osobu
nezbývá nic jiného než na vozidlech udělat podvodem evidenčku a následně přepis?
jak pak následně vyřadit vozidlo, když nemám doklad od ekolikvidaci(spadnutí vozu z trajekto do moře nebo využívání vozu jako sklad dřeva je k ničemu)
RZ jsme nechal na magistrátu kde je skartovali, ale nevystavily o tom žádný doklad.
jak přesně si mám vysvětli totok:
2)
Doklad o likvidaci vozidla není předkládán úřadu (a ani úřadem není vyžadován)
jen při trvalém vyřazení z důvodu zániku vozidla,
nebo při nesplnění povinnosti do stanovené lhůty (v současnosti 14 dnů) po zániku pojištění odpovědnosti sjednat nové pojištění odpovědnosti, nebo uložit osvědčení o registraci vozidla a registrační značku příslušnému úřadu do takzvaného depozita (viz § 13 odst. 1 zákona č. 56/2001 Sb.). Z vozidla se stává soubor náhradních dílů, nebo se vozidlu musí znovu schválit jeho technická způsobilost (viz výše
).
mám to tedy chápat, že pokud si koupím vozidlo a následně ho do 14 dnů nepojistím, tak ho na zakladě této zkutečnosti mohu trvale vyřadit z registru?
děkuji za odpovědi
s pozdravem
Milan Turna
zadara to nebude . bude to stat 800,- dojdete auto dohlasit na sebe a zaroven vyradit z registru s tim ze jste si z nej udelal treba ponorku nebo neco podobneho a je to hotove
hmmm, ted jsem si vzpoměl, že při přepisu na sebe a následného vyřazení nemusí být evidenční kontrola a EKO poplatek se neplatí?
presne tak jinak od kdy jste v tej odhlasce pokud jse tam od 1,1,2009 tak ekovypalne se na to stejne nevztahuje
nevyřazuje se jen vozidlo, ale současně i zapsaný-registrovaný vlastník-provozovatel...Který musí požádat...Protože nejste registrován, nemůžete ani žádat o vyřazení...K registatraci potřebujete minimálně evidenční kontrolu, tento paragraf zákona jste zapoměl do svého dotazu nakopírovat, nebo potvrzení o převzetí autovraku...ve druhém případě se neplatí ekodaň...
to jsem asi nepochopil . Ja i kdyz nejsem v "poloprevodu" napsanej , vezmu kupni smlouvu zajdu na dopravku s tim ze to chci dohlasit a zaroven zrusit vyplnim 2 papiry a dam 800,- a je to zruseno
Zdarec. § 13 odst. 1 zákona č. 56/2001 Sb.Na toto jsem ještě nenašel jednoznačný výklad.Proto bych do tohoto zákona moc nadějí nevkládal.JUDr.Beran na Autowebu svůj výklad §13 poskytl,ale nevím,nevím.
pročítal jsem vlákna a zjistil jsem, že toto je defakto zbytečně založené odpovědi odpovím si tedy sám:
nejlepší a nejlevnější bude požádat původní majitele, aby zrušily polopřevod a vozidlo trvale vyřadily z registru nebo na mě naspali plnou moc ohledně zrušení polopřevodu a následného trvalého zrušení.
malý dotaz: vozidlo jsou koupil v Mostu a Jsem z Jihlavy, takže i když budou mět plnou moc od původního majitele, tak musím vyřídit odhlášku a zrušení v místě trvalého bydliště majitele, tzn musím se sebrat a je do mostu, Je to tak?
Dále na výše uvedený dotaz (nesjednané pojištění do 14dnů a následné trvalé vyřazení z registru) jsem ještě nenalezl odpověd
díky za odpovědi
Milano
K tomu bodu 1 a 2.,když uděláte evidenčku a přepis na sebe (1.) tak už nebudete v polopřevodu (2.) , ale budete majitel.
Ale evidenčku asi neuděláte,když píšete že vůz neexistuje,a co jste s vozy udělal , že neexistují?
ano a ano mám takto dva vozy v polopřepisu jeden neexistuje (šrot bez dokladu) a druhý si hodlám nechat na díly
Ja stale nechapu, proc registr odmita respektovat zakladni prirodni zakony, zejmena ten o objektivni existenci ci neexistenci nejakeho predmetu. Kdyz neco neni, nemuze to nikdo vlastnit a na registru je tedy zaznamenan stav v rozporu se skutecnosti... Cili je z principu nesmysl registrovat se jako majitel nebo provozovatel neceho, co neexistuje a zakon by se mel upravit...
je to přesně obráceně, neexistence vozidla se dokládá ze zákona do 10 dnů, takže zákon je ok...lidé zákony nedodržují a zákony v sobě zpravidla nemají uzákoněn postup pro případ, že tento zákon někdo poruší...a bude hůř, novela je na cestě...vyřadit ze seznamu lze jen to, co je v seznamui zapsáno...polopřevod se neruší, dalším krokem je registrace...Jinak to elektronický systém neumožňuje, jednotlivé kroky nelze přeskočit, a je to tak záměrně, kdyby ne, tak na sebe nezaregistruje auto nikdo...Registr má jen deklaratorní charakter, viz několik rozsudků nejvyššího soudu...Stát musí mít autovraky pod kontrolou, jedná se o odpad a s tím se musí naložit podle zákona...proto takové propblémy, a bude hůř...
Mam ten stejny problem auto ktere je v poloprepisu na bratra (daroval jsem ho) dne 27.1 2003 - vecer se rozbilo (havarie motoru) a on ho sesrotoval a odvezl do vykupu kovu (znacky, papiry nic neexistuje co s tim?)
diky
Tomáš M.
ještě sem nevyřešil 2x papíry bez auta a máme to tohle:
Ministerstvo dopravy připravilo novelu zákona č. 56/2001, který stanovuje podmínky registrace a schvalování vozidel a upravuje zákonný rámec STK a měření emisí. Zákon znamená ve všech ohledech zpřísnění a především zdražení těchto úkonů.Seznam změn zákona je velmi obsáhlý a proto se soustředíme na jeho nejdůelžitější body:
- dosavadní vlastník vozidla bude povinen do 10 pracovních dnů od uskutečnění jeho prodeje nechat změnu vlastnictví zapsat do registru. Nový vlastník je poviněn do 10 pracovních dnů od prodeje zaregistrovat na sebe. V případě nerespektování tohoto ustanovení hrozí každému pokuta 5 - 50 tis. Kč.
V mezičase mezi "odhlášením"a "přihlášením"bude vozidlo v režimu dočasné registrace. Jeden akt změny vlastníka se tak rozpadá na dva úkony a není nám tč. zcela jasné, zda také bude rezultovat v dvojí úhradu poplatku.
- podpisy na žádosti o zaregistrování vozidla na nového vlastníka v případě prodeje, v případě provedení registrace na základě plné moci provedení registrace musejí být podpisy vlastníka, zmocnitele úředně ověřené. Úředně ověřené podpisy lze nahradit osobním souhlasem na místě nebo elektronickým podpisem podle zvláštního právního předpisu
- registrační značka bude přenosná z vozidla na vozidlo. V případě, že vlastník vozidla nebude přenos značky na jiné vozidlo požadovat, uvedená kombinace znaků může být přidělena jinému vozidlu.
- zvyšují se správní poplatky za zapsání osobního automobilu do evidence motorových vozidel z 800 Kč na 1400 Kč. Vydání tabulky registrační značky bude stát 300 Kč za kus. Za vydání další registrační značky k již existujícím, např. za účelem umístění tabulky na nosič kol, bude úřad požadovat 600 Kč za kus.
- lze si zažádat o vlastní kombinaci znaků na registrační značce. Ta nesmí obsahovat hanlivé nebo pohoršující výrazy, text podporující národnostní, rasovou, náboženskou nebo třídní nenávist název nebo zkratku orgánu státní správy, zastupitelského sboru nebo územního samosprávného celku, státu apod. Poplatek za takovou značku bude 5000 Kč. Na způsobu, jakým se vyrábějí registrační značky, se přitom nic nemění, ty jsou zajištovány nadále organizací, kterou stanovuje Ministerstvo dopravy.
- vozidlo může být trvale vyřazeno z registru, pokud bylo předáno zařízení k likvidaci autovraků nebo zaniklo v důsledku havárie. Současný stav, kdy je možné vozidlo "odhlásit"z důvodu toho, že už dále nebude používáno jako vozidlo, nebude nadále možný. Dokladem o zničení vozidla havárií nebo živelnou událostí bude záznam od policie nebo pojištovny.
- vozidlo bude možné vyřadit z registru na nějvýše 12 měsíců v režimu dočasného vyřazení. Nově se zavádí institut dlouhodobého vyřazení vozidla z registru, které je ohraničeno lhůtou 5 let. Dlouhodobé vyřazení je bude možné i z moci úřední, vznikne např. z důvodu neuzavření nové pojistné smlouvy o povinném ručení do 14 dnů od ukončení platnosti smlouvy předchozí. V režimu dlouhodobého vyřazení dává zákon obecnímu úřadu právo kontrolovat jeho umístění a účel využívání. Během kontroly je vlastník vozidla povinen poskytovat úřadu součinnost. Praktickým důsledkem tohoto ustanovení je, že pokud vlastník vozidla např. neuhradí povinné ručení a později svou chybu napraví, musí s vozidlem absolvovat STK, a to i v případě, že se jedná o vozidlo mladší 4 let.
- stav počítače ujeté vzdálenosti silničního vozidla nesmí být pozměňován a do počítače ujeté vzdálenosti nesmí být zasahováno s výjimkou jeho opravy nebo výměny prováděné oprávněným pracovníkem opravny silničních vozidel. Výměna nebo oprava počítače ujetých kilometrů v domácích podmínkách se tak stává nezákonnou.
- STK vyrozumí obecní úřad (viz dále, informační systém) o vozidlech, na kterých byla zjištěna vážná nebo nebezpečná závada. Vlastník nebo provozovatel pak mají 30 dnů na odstranění takové závady. Pokud uživatel závady v této lhůtě neodstraní, úřad rozhodne o technické nezpůsobilosti vozidla. Takové vozidlo pak nebude možno provozovat.
- všichni provozovatelé STK budou povinni připojit se na jednotný informační systém provozovaný státem. Jeho správcem je ministerstvo. Veškeré úkony související s provedenou prohlídkou budou zaznamenány v tomto systému. Stálý přístup do tohoto systému bude mít Policie České republiky, krajské a obecní úřady.
- při evidenční kontrole bude vydán protokol, ve kterém budou zaznamenané všechny předtím zjištěné stavy stavu počítače ujetých kilometrů. To znamená, že stát bude po schválení tohoto návrhu disponovat údaji o počtu ujetých kilometrů pro každý automobil.
- zákon stanovuje nové požadavky na vzdělávání zaměstanců STK (např. pravidelné školení kontrolních techniků) a stanovuje další požadavky pro jejich administrativu. Dá se navíc předpokládat, že dojde i k novelizaci prováděcí vyhlášky, která stanovuje vybavení STK. To se odrazí ve vyšších cenách technických prohlídek. V důvodové zprávě konstatuje ministerstvo, že se bude jednat maximálně o jednotky procent.
Vozidla zaragistrovaná podle současné právní úpravy nebude nutné přeregistrovávat.
Předkladatelé očekávají, že předpis vstoupí v platnost 1.7.2012.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.