Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaký dobry motor do Octavie?

Od: martina4* odpovědí: 25 změna:

Ahoj,je dobry motor 1,6 85KW benzin ve dvojkove oktavce? Kamos uvazuje o koupi tak at se nejak nevydrbe. Jak je to se spotrebou a tak. Diky Martin

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

laybor*

0x

V roce 2008 byl stažen z prodeje , proč asi?

Moderní přímovstřikový šestnáctiventil je svými parametry optimálním vozem,bohužel jen na papíře,

a nelze stále svádět na nekvalitní benzín,že technologie FSI

v praxi nenabízí co slibuje - pružnost ,výkon ,úspornost,v praxi nejede o moc líp než archaická osmiventilová verze.Jedinný důvod pro její volbu vidím ,že pohon rozvodů je řetězem.

Do 3000 otáček se motor chová poměrně letargicky,chcete li předjíždět musíte nejdříve motor vyhnat nad tuto hranici.

Při tankování obyčejného benzínu se velmi rychle zanáší karbonem a netáhnou,působí nepružně,kromě toho zanášení karbonem jsou spolehlivé

martina4*

Diky za odpoved,a jaky motor mi doporucis do dvojkove oktavky?

wheeler*
1.9 tdi 77 kw
laybor*

No slavné TDI v dvojkových octaviích dost churaví, 1.9 ještě jakž takž,ale 2.0 TDI fakt nebrat.

TOP je 2.0 16V TSI 147 kW, bohužel ho koupíte jen ve vrcholné verzi RS, což bývá obvykle o dost dražší,

1.6 75 kW bohužel přišla kvůli el.řízené klapce o jakýkoliv tah v nízkých otáčkách ( to se netýká 1.generace ,tam byl dobrý)

Pokud nejezdíte často po dálnici tak papírový outsider motor 1.4 59 kW se v praxi projevuje překvapivě čile,s těžkou octávkou se dokáže díky dobře zvoleným převodům a solidní pružnosti celkem slušně vyrovnat,pro toho kdo moc nenajezdí je to dobrá volba.

wheeler*

Vážně nechápu, jak každý říká dvoulitr nebrat. Doma se otočilo několik dvoulitrů (i z "rizikových" let 2005,6) a vždy byly OK. Ten kdo se v tom trochu vyzná, ví, že problém 2.0 TDI byl vždy individuální. Mimo vstřikovače, praskající hlavy atd. vždy záleželo na údržbě. Když se o to člověk staral, měnil olej, nedával tomu kouř za studena, tak byl motor stejný držák jako 1.9 66 či 77 kw. A radit lidem, kteří se v autech nevyznají dvoulitr nebrat, nejhorší motor .. atd. je nesmysl.

A Váš "TOP" v podobě 2.0 TSI 147 kW je ... no spíš ten je na pováženou a problémů tam je taky přehršle..

Mám tu samou zkušenost, jezdím bud jedničkovou octavií s benzínovým dvoulitrem a nebo dvojkovou s 2.0 TDI, s obojím už několik let a u obou dělám jen běžnou údržbu. Ale pravda, chovám se k tomu lidsky, nervat to naplno za studena a po vyjetí na kopec to nechám chvilinku vydechnout. Takže při normálním používání bez problémů, ovšem když je na to někdo hovado...

nu*

2.0 TDi 100 kW nebrat

frantisekpetru*

1,8 TSI - dle mne nejrozumnější volba mezi benzinovými motory.

laybor*

až na ty přeskakující rozvody

 

blackflamesiczi*

0x

servisuji par dvojek a vsechny zrezle prahy a zadni lemy a to docela dost takze bych ji nechtel z zadnym motorem, jinak na tdi jsou docela zajimava turba trosku padaji

wheeler*

Prahy reznou leda tak u dvojkove sierry. Ještě jsem neviděl udržovanou O II zrezlou jak říkáte. A to ani po bouračce a následné opravě. Vážně - mýty v česku, to je něco...

blackflamesiczi*

tak jste jeste nic nevidel, jednicka skoro nerezla ale tohle jsem videl u 2 ktere byly kupovane nove a nikdy nebourane. Ale zkuste nejake skoda forum resi to tam docela dost lidi, a prozoze je to zatim povrchove nevztahuje se na to zaruka

laybor*

Blackflamesiczi - mate naprostou pravdu,taktež jsem viděl pár ochcávek II s pupínky

 

stirecek*

0x

Dobrý motor ve dvojkové oktávce? Takový, pokud vím, neměli...

blackflamesiczi*

smutne je ze dobre motory nedela uz nikdo francouzy jsou kompletne o nicem jak beznin tak nafta koncern to same a fiat neni auto a japonci jsou japonci

stirecek*

Hdi nebyly nikdy špatné motory a nejsou špatné ani teď. Pořád jsou o tři kroky dopředu, oproti koncernovým motorům.

blackflamesiczi*

co kecam s techniky od peugeotu(bejvaly spoluzaci) tak na motory od pazouta nadavaji na vsechny. olej vstrikovace klasika

stirecek*

No protože ještě neviděli koncernové motory

blackflamesiczi*

ty novy koncerny jsou tragedie, turbo je na dve veci. To si u pumpy vezmete plnou nazdrz a k tomu jedno turbo

doplněno 08.11.11 16:38:

neno nad to ozelet moderni vzhled a napumpovat prachy do starsiho auta a bez problemu. Nova auta me prijdou poruchova jako krava. Ja si komplet prestavel 3 exe a mam klid.

martina4*

Tak dneska jsem projizdel v bazaru dvojkovou oktavku 1,6 84 kw a slabota,a celkove nic moc jizda same plasty jsem slysel v interieru. Pak jsem sednul do mojiho peugeota 2,0 hdi a parada. Tak nechapu proc jsou tak oktavky predrazene

erikch*

nedávno jsem četl fundované srovnání nové nafty Sky-active od Mazdy a koncernu VW(potažmo i ostatních)a jen nadhodím kompresi 14:1-takhle nízko se u naft.motoru nikdo ještě nedostal(a ani asi dlouho nedostane)-což je obrovské + v technice,účinnosti a tím spolehlivosti...,navíc se japončíkům podařilo vtěsnat obě turba(malé a velké),čili tah už od spoda a dokonce i FAP těsně za motor(takže nebude stíhat "vystydnout" a nebude tedy potřeba po 2letech kuchat)...Pokud kdokoli uvažujete o koupi nové nafty-fakt bych doporučil sehnat fundované a objektivní bližší info o tomto motoru(na přelomu roku by už měl být k mání v CX-5)-stojí to za to...Kromě PSA(Peugeot,Citroen),který z filtrama pev.částic začal-a je tudíž na cestě vychytaných problémů s tím souvisejících nejdál,tak ostatní jsou hodně pozadu-což v praxi znamená neskutečné servisní náklady-a to nejen za FAPy,DPFka apod...

 

stirecek*

Eriku o tom motoru jsem četl několikrát a vypadá hodně dobře. Fór je v tom, že těch 14:1 se jim podařilo dát i do benzínu speciálním tvarem pístu a rozdělením spalovacího prostoru tak, aby se předešlo detonacím. Navíc tenhle benzín tuším nemá ani turbo. Další dobrý diesel se podařil i japoncům DI-D, který jsme už vzpomínali. Dnes jsem četl test motoru 1,6dci od renaultu - na brzdě neskutečných 106kw a 334Nm, tyhle hodnoty může závidět kdejaký dvoulitr. Autor článku - Vaculík - dodává, kdyby tenhle motor dali do c-maxe vznikne jediněčné mpv, kde by si s tím výkonem podvozek hravě poradil.

Co se týká filtrů - mazda cttd 2,2 2008 - 170 000Kč, mazda rok 2010 110 000kč, ceny opravdu bezkonkurenčí. C5 nějakých 10tis repas je oproti tomu sranda, focus cca 18tisíc a škodověnky od 37tis, vw 39tisíc a výš.

laybor*

ERIK A STIRECEK - na co se otala tazatelka? Holt jste dobří.

doplněno 08.11.11 20:08:

Fakt jste ji dobře poradili

erikch*

tuším stejný zdroj-a sice SM Diessel,že...?! Ale i mimo to-o té naftě Sky-Activ od Mazdy jsem četl i někde jinde-tam to bylo právě formou srovnání s TDíčky,Hdíčky apod. a jakože nejsem motorář-docela jsem čučel...Jinak ohledně filtříků-dají se sehnat repasy těch keramických "tubusů"-sice až čas ukáže jak moc budou takové repasy stíhat,ale rozhodně to není až zas za takové rance...

stirecek*

Nový svět motorů special, tak, tak, ale o skyaktiv jsem četl už taky dříve, tuším autodiesel, kde byl komplet rozebraný i s tím benzínem. Co se týká filtrů, psal mi jeden z netu, dovezená c5 s nějakými 150tis tacho, životnost filtru prý 120tis km tedy překonal a v citroenu mu ho potom nějak vyčistili, prý tlakovou vodou, ale to se mi nezdá, doplnili aditiv, dali mu rok záruku a platil sedm tis, takže žádná hrůza, i když je to jakýsi výdaj za čistotu emisí. Nový prý dvacet, anebo repas - výměna kus za kus za desítku, takže neuvažuje ani o kuchání. Nicméně jsi to četl, na kuchance už se chystá postih.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]