Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak v autě nejezdit u krajnice, ale uprostřed

Od: pepaxx* odpovědí: 30 změna:

Dobrý den, začal jsem autoškolu a instruktor mi pořád říká, že jedu moc u kraje.Nemáte nějakou fintu, jak to udržet ve správné stopě v pruhu?Nevím, asi se trochu bojím, ale někteří spolužáci zase jezdí u prostřed, to také nelze.Díky za rady.

 

 

30 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jabraka*

3x

Po mnoha letech řidičské praxe jezdím zásadně poblíž středové čáry.Vím a uvědomuji si,že se to nemá,ale určitě je to bezpečnější.U pravé krajnice bývá vyjetá silnice.Auta tam vymetají sklo a hřebíky.Jetdí tam cyklisté a chodci ,hlavně v noci.Mnohokrát jsem minul neosvětlenou osobu na krajnici na poslední chvíli a kdybych jel u krajnice,ani nechci na to myslet.

Držet stopu je jednoduché ,ale určitě se to praxí naučíš.Důležité je,držet volant lehce a ne křečovitě.

JABRAKA

pepaxx*

Díky za rychlou odpoveď.Kdyby ještě někdo něco měl, at se to týká osob. i nákladního automobilu, budu rád.Problém je ten, že to učitel moc nechápe a strašně nadává, ale když někdo v autě už jezdí řadu let a někdo poprvé, tak je to velký rozdíl.Někdy mně přijde, že to bere tak, jako kdyby už jsme jezdili např. 5 let, vůbec nemá pochopení, že se člověk obává a jde pořád stranou ke krajnici.POŘÁD MĚ VRACÍ KE STŘEDU, ALE JÁ ZASE STEJNĚ JEDU KE KRAJI.Chtíc nechtíc tam podvědomě jedu, i když se snažím splnit to co chce.Nevím, možná jsem na to antitalent, možná to chce čas, až se trochu otrkám a pak to půjde.Říkám, byla to první jízda.Moc díky.

santafreud*
Já začínal jezdit na starém škodylaku a když jsem po letech neježdění zase začal, osedlal jsem škodylak 1203. Ten je pověstný obrovskou vůlí řízení a když je to už staré a vymleté, má to vůli klidně i 30°.
A teprv na něm jsem se tohle odnaučil. Se mnou v autoškole nechtěl nakonec jezdit žádný instruktor, dokonce když jsme vyprovodili zkušebního komisaře, naprosto ožralý majitel mne plácal po rameni a jásal, že prohrál, že si na mě vsázeli a on tvrdil, že to nemůžu nikdy udělat, protože je i silnice malá.
Na š1203se muselo volantem driblovat, ne jako dneska že člověk má na volantu rysku a když ji má nahoře, jede prostě vpřed jako když střelí.
odvědomí je tím opravdovým lodivodem. To ve skutečnosti řídí. No a když držím volant rovně a za chvíli jsem v pankejtu, je to proto, že musím napřed myslet na to, žebych měl volantem pohnout... no a to je blbě, takže když jsem jel a volantem dribloval, dvěma prsty plynule pocukával, podvědomě jsem přidával na potřebnou stranu a držel to tak rovně, ikdyž pravda, ve stodvaceti to byl dost adrenalin, ale s takovou károu člověk nemá co jezdit stodvacet, stejně jako s károu, kterou jestě neumí držet rovně, no ne snad?
No a teď jsem tak vyježděnej, že mám za sebou přes pět tisíc měsíčně po Praze, ale když jedu nadoraz, at už utahanej a nevyspalej, nebo s autem, který nedrží pohromadě šrouby, ale vroucí modlitby, dycky vezmu volant do dvou prstů a pocukávám. Udržuje to pozornost a zvyšuje přesnost. No a když je potřeba zabrat... do dlaně padne za desetinu vteřiny.
roman68*

Dělal jsem řidičák nedávno a tam nám vtloukli do hlav,že se jezdí zásadně vpravo za jakýchkoliv okolností,ale kdyby u nás krajnice vypadali jako v jiných státech,bylo by to jednoduší,nehledě na to,že spousta našich silnic nemá jak krajní,tak středové značení.

 

davidhavel*

3x

Chyba není v Tobě, začínáš, ale v instuktorovi. Řekni mu, že jestli si ty nevhodné poznámky neodpustí a místo toho tě nezačne učit, tak chceš jiného a tvrej na tom, na to máš právo a je to taky rozumné, pokud nechceš mít od začátku z řízení deprese. Je sice pravda, že jsou lidé, co se jezdit prostě nenaučí, ale to jsou extrémní případy. Na nějaký bod na stěrači se vykašli, hlavně nekoukej hned před auto, ale spíš"co nejdál". Začátečníci dělají chybu v tom, že se za každou cenu snaží vnímat rozměry auta, ale ty jsou důležité"až při parkování"... jinak jak už tu někdo psal, rozumné je držet se středové čáry, s mírným odstupem... Tak zlom vaz! - alé né do slova a kdyžtak tomu instruktorovi

pepaxx*

Díky, alespoň mám motivaci to zkusit znovu.

doplněno 17.10.08 14:56:

Ještě napadlo, zjistit rozměry vozidla a nějak to odpočítat od toho, kde sedím, aby to vyšlo.Ale moc si od toho neslibuji.

davidhavel*

Uvažuješ logicky, ale v praxi nereálně. Fakt to neřeš, to musí přijít samo a věř tomu, že to přijde!

sasdax*

Proboha vzdej se takových nesmyslů s propočítávaním. Najednou budeš muset řešit nějakou krizovou situaci a co. Půjdeš si to domů narýsovat? Poslouchej instruktora. Jestli ti řekne jezdi více vlevo, tak jezdi. Mimo město na nějakých silnicích třetí třídy má rozhodně pravdu, protože krajnice bývají nezpevněné, tak aby jsi někam nevletěl. Chrání tím taky sebe a své auto Jinak máš levé zrcátko, aby sis dokázal zkontrolovat, jestli náhodou nejedeš přes čáru. A pokud ne, tak seš v pohodě. Ve městě ti stejně zase řekne že se jezdí vpravo. Jestliže teprve děláš autoškolu, tak se ničím netrap. Do toho se postupně vcítíš a na takové věci nebudeš vůbec myslet. Já osobně jsem s tímhle neměl problémy vůbec a to musím říct, že jsem předtím vůbec po silnicích nejezdil. Naopak ze začátku jsem měl problém se sledováním značek. Dával sem si pozor na okolí, zatáčení, řazení atd. (však víš) a najednou jsem byl v ulici a ani sem nevěděl jestli to je jednosměrka. Postupem času to bylo pořád lepší a lepší. Pak se naučíš znát rozměry auta a ani ti to nepřijde.

Takže rada nakonec. Neuč se nic nazpamět. Poslouchej instruktora a neboj se s ním o těchto věcech bavit. Uvědom si že od toho v tom autě sedí a ještě k tomu TY HO PLATÍŠ za to že tě naučí jezdit! Hodně štěstí.

pepaxx*

Tak při přemýšlení o tom, kde dělám chybu jsem došel k názoru, že asi opravdu koukám málo do dáli, i když mě se to může zdát dost.10-20 metrů je prd, chce to asi víc.Čím dále asi budu koukat, tak v prvé řadě uvidím více a budu více vnímat tvar silnice.Někomu se to může zdát směšné, ale já mám naježděno jako spolujezdec vedle řidiče zhrubo přes 10 000 km, tak je to teď takový šok se přeorintovat na to na co jsem byl zvyklý, co jsem viděl odtud a musím brát teď v potaz, že vedle mě je spolujezdec, který je ode mě vzdálen určitou vzdálenost a to musím navíc zahrnout pro jízdu v pruhu, aby kola u spolujezdce nejela po krajnici nebo v příkopě.

davidhavel*

No vidíš, a bude čím dál líp Jen se toho nebát a s přibývajícími kilometry bude líp a líp jen pak neusínat na vavřínech

pepaxx*

Jo, to půjde, jen se nebát, koukat co nejvíc dopředu a nebýt tak zazraný do vnímání vozidla, jet prostě pohodička, sem tam kouknout do zrcátka a jezdit a jezdit a bude to ono, věřím tomu.

Nevěřím tomu, jak někdo tvrdí, že poprvé sedne za volant a jezdí jak Schumacher.

santafreud*
jo, na tom něco bude
Když jsem po dvou letech seděl prvně v autě jako spolujezedc, musel jsem si přisednout ruce, protože mi furt samy vyskakovaly a hmataly po imaginárním volantu, který jsem chtěl strhávat doleva
Jel si nekdy s nakladakem? Asi ne, co? Ono vnimat rozmery auta je dost dulezity, kdyz se chces udrzet na silnici.
Spravne odhafnout rozmery auta a zda se nekam vlezu nebo ne, je dle meho nazoru jedna z nejdulezitejsich veci za volantem.
davidhavel*

to axus: 1) reaguješ na komentář, který se výhradně týká řízení osobáku 2) ano, jel jsem s náklaďákem 3) nikdo neřeší, zda se někam vlezu nebo ne, ale jak se držet"středu"silnice

 

vosikac*

2x

určitě to přijde s odježděnými hodinami v autoskole.Míval jsem úplně stejný problém .

pepaxx*

Takže nemá cenu zkoušet metody typu najít bod(např. na stěrači) a bod na silnici(např. čára)?Mně to nefunguje, navíc mě to přijde jenom jako opravdu nouzové řešení.Chce to opravdu asi čas.

 

jambus*

2x

V prvé ředě : nervozní řidič = špatný řidič. Buď v klidu.Pohoda ,klídek ,tabáček. Když ti instruktor řekne jeď 30,tak jeď 30 a nenech se znervoznit frajerem za tebou co troubí. Každý jednou začínal!

A ten správný směr? Možná by mohlo pomoci to, že se pořád nebudeš dívat na budíky a hlídat tu padesátku,ale dívat se pěkně dopředu na cestu.On už tě pohaltuje instruktor,když pojedeš rychleji.

Na nic nespěchej,trpělivost růže přináší. A časem se ,,vyjezdíš,,

 


2x

Pepo, jak již mnozí napsali správně (ale ne dobře) , chce to cvik. Až najedete první milion km, tak už to bude OK. Je lepší víc vpravo, nežli vlevo. Nesmysl typu hřebík nakrajnici, na to zapomeňte. Oni už nejezdí dřevená auta a žebřiňáky spojované hřebíky.

Jardo, kdepak by se vzal hřebík na silnici?

pepaxx*

Děkuji za odpovědi.V osobním autě to tedy nějak jde, ale co v nákladním?Jak je to tam?

davidhavel*

To zatím neřeš, až zvládneš osobní, je teprve rozumné řešit nákladní... (jinak to snad ani nejde)... pro klid Tvé duše Tě informuji o tom, že nákladní auta z pravidla nemají"čumák", takže před sebe vidíš bez problémů a s odhadnutím zda jedeš na své půlce není problém... tam jsou zase úplně jiné záludnosti, jako je nadjíždění si, couvání apod...

pepaxx*

Díky, máte pravdu, ale pokud budu předem informován, tak to není na škodu.

Pepo, z náklaďáku je více vidět, máš více zrcátek, kameru a podobné vymoženosti na orientaci.

lm®

Ono už tu bylo asi vše řečeno a tak jen dodám,že autoškola je placená služba (a nic levného v dnešní době),tak můžete tomu hulvátovi klidně říct,že jste si zaplatil za to,aby Vás naučil jezdit a řvát může doma nechají-li si to od něj líbit.Nebojte se ho.

V poslední době člověk žasne jak tihle sebevědomí individua vládnou světu a slušný člověk, aby se bál vystrčit nos.Tose netýká jen Vašeho instruktora,ale třeba i drzé slečny šéfové v jiné diskusi tady ,ale i kdykoli a kdekoli kolem nás.Nedejme se!

santafreud*

 

 


1x

To same se mi stava v Anglii, pri jizde vlevo, kdyz jedu s velkym firemnim terenakem.

Osvedcilo se mi kontrolovat si odstup od stredove cary a od krajnice ve zpetnych zrcatkach. Kratkym pohledem se da lehce odhadnout, kde se nachazite a jake mate po stranach mezery. Lepe nez pohledem dopredu pres haubnu.

pepaxx*

Tak snad to půjde, nejhorší je, pokud začne říkat různé své nadávky typu: ty se proto nehodíš, vzdej to a tak a to člověk sedí za volantem poprvé v životě.

mil®

Když nadává, tak to nejni učitel ale hulvát. Měls jít do jiný autoškoly k normálním lidem, škoda. A koukat do zpětnejch zrcátek je dobrá rada, aspon vidíš kde jedeš.

 

privratsky*

0x

MĚ KDYSI POMOHLO ODMĚŘIT SI OČIMA ASI JEDEM METR OD STŘEDOVÉ ČÁRY A TAM JSEM SI ZAMĚŘIL STŘED VOLANTU.

MĚLO BY TO BYT OK.

 

santafreud*

0x
Mně nakonec pomohlo si uvědomit Sem patříš, blbče, seš šofér, né cyklista!
:- )

 


0x

V autoskole mi ucitel rikal, najdi si v dali stred praveho pruhu a jed stale na nej. Aspon jsem pak neklickoval

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]