Nejste přihlášen/a.
Která z těchto aut mají DPF filtr - filtr pevných částic:
Škoda Fabia I 1,4 TDI
Škoda Fabia II 1,4 TDI
Škoda Fabia I 1,9 TDI
Škoda Fabia II 1,9 TDI
Děkuji.
Jestli tyhle motory mají filtry zjistíte nejlépe na stránkách výrobce. Co já vím, tak filtry se dávají od normy E4, ale záleží motor od motoru. Jen bych malinko opravil jaru, ty filtry tam nejsou proto, aby snižovaly výkon a zvyšovaly spotřebu, ale jsou tam proto, aby dnešní motory mohly jezdit lépe než motory starší. Díky přísným legislativním emisním limitům výrobci k tomuto kroku musely přistoupit a díky těmto filtrům se může motor lépe nakrmit od spodních otáček, výkony a točivé momenty jdou nahoru jen díky filtrům a spolu s tímto zároveň klesá spotřeba a emise. Když uvedu jeden příklad - vw sharan 2,0tdi 103kw s váhou téměř dvě tuny a vysokou stavbou karoserie díky močovině jezdí za tolik, co jezdí mnohem lehčí a menší oktávka 1,9tdi 66kw.
Filtr má přesně obrácený efekt, než k jakému účelu je montován. Tohle není můj názor ale názor odborníků.
...35 nových automobilů s EURO 4 produkuje stejné množství pevných částic jako jeden deset let starý automobil.
...7 automobilů s EURO 4 produkuje stejné množství škodlivých oxidů uhlíku jako jeden současný vůz.
atd atd...
a trocha "vody do mlýna"-jedna ze 7 největších lodí světa vyprodukuje tolik emisí co 100 000 000 aut za jeden rok provozu(takže "ekologové" se zaměřují pouze do určité jedné oblasti na úkor jiných-o letectví nemluvě...)...A z logiky věci-cokoli "bránící" hladkému výplachu z motoru je "brzda"-a to se (opět zcela logicky) zákonitě projeví na dynamice a spotřebě...Je to jednoduché a platí to zcela bez vyjímek...
Chlapi já vám samozřejmě nevyvracím vaše názory a klidně s nimi budu souhlasit, ale opět říkám, že kvůli legislativě není možné pustit na trh auto, které neplní emisní normy. Jen jsem napsal, že filtr nesnižuje výkon a nezvyšuje spotřebu při současných povolených emisních hodnotách. Ono kdyby takový motor vyjel z bran automobilky bez filtru, musel by být hodně přiškrcený, aby ty normy splnil. Takže by se mohlo klidně stát, že výkony těchto motorů by byly někde v době padesátých let. Takže jedna věc je filtr a druhá legislativa. Kdyby nebyla ta legislativa, máme výkony samozřejmě o hodně vyšší, ale ve městech bysme se za chvíli udusili. Někdy se stačí projít kolem autobusové zastávky...
jo jo-nemusíme ani chodit někam na autobusák,stačí chvilku jet za "brzdou socialismu" neboli starou a nedejbože naloženou Avii...To "je" pak príma...
Ani není třeba stará Avie. Ve čtvrtek jsem jel za Vitem. Modrý oblaka kouře, jak mlha, nebylo ani vidět. Motor evidentně spaloval olej. Podle mě se muselo jednat o závadu na motoru, protože nebylo skutečně vidět. Klasická černá oblaka u dieselů po sešlálnutí plynu až na podlahu je proti tomu nic. Ani registrační značka (SPZ) nebyla vidět.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.