Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tzv. celoroční pneumatiky

Od: aloisb® odpovědí: 26 změna:

Zajímalo by mě, jak se novela zákona staví k používání tzv. celoročních neboli pneumatik s univerzálním vzorkem. Ty by se totiž mohly stát velkým hitem - jezdilo by se bez přezouvání!

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

medwed*

1x

Proc nekoupit zimaky a nejezdit celorocne to je v podstate stejny jako univerzaly...

gumidek*

Zimáky jsou měkčí a vláčnější. Ve vedrech v létě do zatáček začnou gumovat a lechce i klouzat. Zkuste razantněji akcelerovat a sami poznáte, že letní guma ztrácí přilnavost (kvílení pneu při akceleraci) daleko méně než zimní.

Rozumnou a opatrnou jízdou se dojezdit v létě dají, ale na dálnici bych je nevzal (rozhodně nejet co to dá)

jarda3*

Tak co to da se da 130 a na to staci v pohode i zimni v lete

 


0x

Novela se k nim nestaví nijak, protože se už delší dobu nevyrábí.

 

jarda3*

0x

Taky to tak budu delat, co jinak chcete delat se zimakama pod 4mm nez je dojezdit v lete? Letos jsem skoro cely leto jezdil na zimnich sjetych tak na 50-30% a docela bez problemu. Jen trosku hlucnejsi.

 

cepagis*

0x

Pořád se nepřestávám podivovat nad tím, jak někteří chtějí ušetřit na takových věcech, jako pneumatiky. Tzn. vymýšlejí finty, jak v zimě zbytečně nepřezouvat, jak nakoupit celoroční univerzály (které se už léta nevyrábí, jak správně odpověděl někdo nade mnou) atakdále... V tomto se mi docela líbí příměr s letní a zimní obuví, také nechodíme v sandálech v prosinci, že? Zimní gumy lze samozřejmě dojet v létě, když Vám nevadí mírně zvýšená spotřeba paliva a mírně vyšší hluk, ale možná bych se hádal i za to, že zimní guma má na rozpáleném asfaltu přece jen menší adhezi - holt, zákon to nezakazuje. Takže: pro důchodce, který z garáže vyjede jen na Dušičky, Velikonoce a jednou o prázdninách, opravdu možné řešení v podobě celoročně nazutých zimáků. Pro všechny ty, kteří jezdí deset tisíc km a více ročně, bych se přimlouval za ty správné pneu. Když má někdo desítky tisíc na palivo, může dát i pár stovek do gum, ne?

petapeta*
"celoroční univerzály, které se už léta nevyrábí" – to je možné, ale celoroční se vyrábějí, viz např. http://www.az-pneu.cz/pirelli-p2500-euro-195-65-r15-id14591
cepagis*

Hned jsem chytřejší, děkuji a dávám bod. A vysvětlíte mi ekonomickou výhodou těchto pneu?

nu*

podle označení se jedná o zimní pneumatiky, které budou měkčí než letní pneu, pokud to berete tak jak to popisuje reklamní text prodejce, ano, tyto zimní pneumatiky lze použít i jako celoroční, s tím že jejich opotřebení a jízdní vlasntosti v horkém létě budou jako u jiných zimních pneumatik, které prodejce nevydává za celoroční...Když to zobecním, tak každou zimní pneumatiku můžete použít i jako celoroční...

solenza*

Na tom Vašem odkazu jsou dostupné pouze první 3 nejdražší pneumatiky. Ostatní mají dostupnost na dotaz, tedy dodání není jisté.

jarda3*

Tak bezni lide penize netisknou a navzdory medialni masazi, s trochou rozumu se da kdykoli jezdit na libovolnych gumach ktere nejsou sjete na plech, bezpecne, s vyjimkou letnich na hlubsim snehu - to tech par dni v roce moc nejde, no...

cepagis*

Jardo, v tom s Vámi právě nesouhlasím. Sám, v době kdy jsem ještě jezdil Š120, jsem zastával podobný názor. Peněz nebylo nazbyt a nechtělo se mi do auta v hodnotě pár tisíc vrážet takovou investici. Nakonec jsem to udělal a můžu říct, že i na té škodovce zimáky byly znát. A netýká se to pouze hlubšího sněhu, stačí i sníh uježděný nebo namrzlá vozovka. Také peníze netisknu, ale šetřit na bezpečnosti a zdraví nechci. Možná jsem mediálně zmasírovaný, ale já přezouvám několik let i bez nějakého nařízení. A to podotýkám, že bydlím v nížině, na hory jedu vyjímečně a najezdím max. 20tis. ročně.

jarda3*

Tak v zime zimni samozrejme jo, pokud se jezdi v zimnich podminkach, ale v lete budu na zimnich jezdit klidne taky, neni to zadny problem. Mam 4 auta, kdybych mel vsechno najednou prezouvat tak se z toho co asi...

1jara*

Dobrý den, Járo znám hodně lidí co jezdí zimní gumy celoročně, dokonce jim to doporučil i jistý prodejce pneu v našem městě Kolega jel se zimákama v létě dokonce do Itálie na dovolenou. Na zimu přezouvám ale nedivím se když někdo jezdí i v létě na zimních, takže nemám s tím žádný problém.

doplněno 28.10.11 15:45:

Pokud je na pneu označení M+S, jedná se o celoroční pneumatiky. Tyto mneumatiky se normálně vyrábějí.

celp*

Zdarec.Jsem vždy překvapen tvrzením typu to se již nevyrábí.Mimo škodovky mám off roada a nevím o tom,že by se gumy all wetter M+S nevráběly.To že je v současné době nedostatek pneu je jenom marketingový tah jako reakce na silniční zákon a jde jen o tahání peněz z kapes části motoristů,kteří se,jak sleduju časté změny zákona 361 o silničním provozu,vždy vyděsí a demagogicky chtějí dodržet literu.A on se najde další chytrolín v legislativním procesu a zase zákon zdemoluje do podoby frašky. Nicméně jezdím vždy na homologovaných pneumatikách a nepoužívám protektory.


To 1jara :

Takže když jsem si pořídil od TipTyru protektory, které jsou na bocích označeny M+S, tak je mohu používat v zimě až do 4 mm vzorku a dále budou vhodné i pro letní provoz až do 1,6 mm vzorku?

1jara*

Pro Alojse, no nejsem si jist, někde ve vyhlášce jsem četl, zimní pneumatiky by se neměli ani v létě používat s méně než 4mm. Jinak pro Vás:
Označení M+S (anglicky Mud+Snow v překladu bláto a sníh)značí spíše celoroční pneumatiku. Pokud chcete mít jistotu, že pneumatika je zimní, musí být k tomuto označení na pneumatice ještě vločka. Vločka je zárukou, že se jedná o opravdové zimní pneumatiky. M+S vyhoví zákonu o zimní značce, ne bezpečnosti. Sama nová vyhláška neupřesňuje, co jsou zimní pneumatiky, ale dle (§21 odst. 2 vyhl. 341/2002 Sb. se za zimní pneu považují ty, které nesou na bočnici označení M+S.

 

bono*

0x

To jsou bláboly, že se nevyrábí. Pokud mají, a to většinou mají označení M+S, tak podle zákona splňují. V praxi to jsou blbé letní, a ještě blbější zimní. Asi před 3mi lety jsem je koupil na offroada od Matadoru, nejen že v zimě bebrzdily, ale ani se jim nechtělo zatáčet. Na jaře jsem to naštěstí hned prodal.

 


0x

No, mě nikdo nevymluví, že nepřezouvat a vymýšlet až přímo neuvěřitelný věci proč to nedělat a jezdit celej rok na jedněch gumách je prostě úchylný. Jakej je v tom ekonomická úspora nepořizovat si dvoje gumy?

lui*

jaká je to ekonomická úspora? 2-12 tisíc korun. Jednou za dva až tři roky. Podle toho kolik najezdíte.

doplněno 31.10.11 05:42:

No tak já to doplním. Úspora jsou právě ty zbývající 4,0 - 1,6 = 2,4mm, který se dají sjet v létě, místo aby se guma vyhodila.

To je přeci nesmysl. Pokud střídám dvě sady nebo mám dvě sady po sobě, tak mě to stojí ve výsledku stejně. Pokud chcete uspořit, vykašlete se na auto a jezděte na kole nebo choďte pěšky.

OK, doplnění beru. Já takhle pneumatiky nedojíždím. Většinou je důvod ten, že pneumatika ztvrdne a nesedí na silnici. Vzorek je ještě většinou v pohodě, ale pneu jde do kontejneru.

 

To bych prosil podrobně vysvětlit. Děkuji.

doplněno 30.10.11 22:35:

Myslel jsem příspěvek lui®, ne kovis®, s ním zcela souhlasím.

 

buss

0x

Univerzální se vyrábí, netvrdím, že všechny rozměry. Také s nimi uvažuji, s letními jsem vždy bez problémů vystačil, do hor nejezdím. Jen lobbáci tahají prachy, šlo by to ošetřit jinak - pojištovny nehody neproplácet a pod. To je motivace, ne musíte...

 


0x

taky používám pirelli 2500 celoroční mám je 3 roky najeto 40000km a vzorek je furt dobrý 5mm ale když napadne víc sněhu nebo jsou větší mrazi přezuju na zimáky a ted mě bombardujte

 

blackflamesiczi*

0x

univezalni gumy jsou na dve veci jedna je ho/no a druha nic. Jezdim dosta a takovej blazen abych tam dal univerzaly nejsem a to jezdim na MT pneu

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]