Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna vodní pumpy při výměně rozvodů

Od: zlinacci* odpovědí: 13 změna:

Dobrý večer,

chtěl bych se zeptat všech znalých tohoto problému, zda si myslíte, či víte, zda je potřeba současně při výměně rozvodového řemene a kladky měnit i vodní pumpu? Názory se různí...

A také zda je cena za rozvodový řemen, kladku,vodní pumpu + práce (2800 materiál+2000kč práce) opravdu tak vysoká? Jedná se o vůz Fiat Punto, rv 1996, 55kw, 1,2.

Moc děkuji za rady

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

des*

0x

Opravdu se to dělá,je to vlastně práce při jednom kuchání,ona totiž pumpa nevydrží o moc déle.

erikch*

pokud je pumpa součástí rozvodů-není zbytí(bohužel)-ložisko v pumpě dostává poměrně "počudit",takže ušetřená dvojka by se mohla rázem šeredně prodražit...

 

stirecek*

0x

Já bych to neviděl až tak černě, samo záleží, kolik to má nahrkáno. Já osobně měnil pumpu s rozvody, jen když začala ukapávat a to bylo jednou u escorta z bazaru. Jinak jsem měnil vždy jen rozvody, nic víc...

zlinacci*

A múže se pumpa zaseknout?

doplněno 19.10.11 22:00:

Může (překlep samozřejmě)

stirecek*

Pumpa se zamozřejmě rozpadnout může. Tak stejně se může rozpadnout napínací kladka, alternátor nebo startét, ale v drtivé většině případů než tak učiní, dá najevo svou životnost třeba tím, že začne propouštět vodu. Neznám nikoho, komu by se potkaly rozvody náledkem rozpadlé pumpy, ani neznám nikoho, kdo pravidelně mění pumpu spolu s rozvody a už ne u aut, kde jsou předepsané výměné lhůty rozvodů cca 60-90tis km, když ta pumpa má životnost několikanásobně vyšší. Nedělají to ani v autorizovaných servisech a kdo si projde výměnné lhůty rozvodů u svého vozu, zjistí, že o pumpě není ani řeč. Ten mechanik vám to samozřejmě doporučí, tak stejně jak vám doporučí vyměnit spolu s brzdovými deskami i brzdové kotouče, které vydrží opět několikanásobně víc, protože z toho má daleko větší profit, než když bude dělat každé zvlášt. Ono když už to má rozdělané, dá mu daleko míň práce tu pumpu nebo ty kotouče vyměnit, ale nechá si to zaplatit, jako kdyby to dělal extra. Na hodinové sazby se dnes nehledí, každý už má své sazby tolik za spojku, tolik za rozvody atd, navíc určitě to nebude dělat, když mu bude dotyčný stát za zadkem ze stopkama.

erikch*

stirecku-tady bych oponoval-konkrétně třeba u koncernu (TDíčka) u všech při rozvodech zároven i pumpa jež je jejich součástí(krom LTéčka kde je zezadu)-nikdo věci znalý neudělá rozvody bez pumpy-ačkoli by sice měla vydržet déle než řemen-jenže spoléhat na to,že opravdu dalších 90 tisíc opravdu vydrží může jen člověk s velkým a hodně plným prasátkem bankovek...Ta "ušetřená" dvojka za to fakt nestojí...

stirecek*

Eriku samozřejmě nemám proštudované manuály všech automobilek a všech motorů. Nakonec můj názor na koncernové auta znáš, ty jejich motory nebo celé auta jsou stavěné jen na to, aby vydržely záruku, pak už je to jen další zdroj peněz za opravy a servis každého auta je pro automobilku daleko větší zdroj peněz než jen prodej auta. Prodejem auta nic nekončí, ale teprve začíná. Náklady na pravidelný servis na sto tisíc km jsou u koncernu vždy vyšší, než u jiných aut, takže nejde jen o to, mám vw, ale jde o to, jestli mám na servisování... v tomto je třeba ford pro své zákazníky daleko vstřícnější, protože nemusí měnit s rozvody půlku motoru, o ceně ani nemluvím. Konkrétně ta pumpa mu vydrží bez výměny klidně dvěstě tisíc km - dál nevím, auto jsem prodal.

blackflamesiczi*

No ohledne toho mam srovnani tdci a TDI od vw vw najeto 360 000 a naklady na servis skoro zadne a ja mel na Fordu pist vstriky egr remenice kliky a to mam zatim okolo 200 000km ale zase z craftrem byly problemy porad a to mel pri totalce asi +- 100 000 a octavii co servisuju ta k to je zlatej dul co se motoru tyka, takze je to auto od auta . Ale stejne zustanu u fordu nebudu po 15 letech menit znacku

erikch*

může se "zaseknout" nejen pumpa,ale i třeba vodící kladka-ve výsledku je to ale úplně jedno co se seklo-řemen se trhne a tradá je to většinou na jiný motor...Jinak pumpa na Puntouše nebude až zas tak dramatickou položkou-ideálně celou rozvodovou sadu,vygooglit třeba přes heureku.cz a i s poštovným jste někde na trjce,čtyřce+nějakých patnáct stovek strop za práci(i se zárukou-ta by u rozvodů měla být samozřejmosti)

 

jarkaklein*

0x

nooo, mě taky zároveň měnili při rozvodech vodní pumpu, a dělal to táta mé kamarádky, takže by mě asi zbytečně neokradl o peníze..., asi jo, smiř se s tím. ach jo... autíčka

 

olaf71*

0x

odpovím k ceně. rozvodová sada komplet stojí 2600Kč. (např.Contitech) Cena za práci je pohyblivá. Mě to dělal kamarád v servisu za tisíc, pokud to bude neznačkový servis, tak ty dva tisíce jsou malinko nadsazené,ale jde to.

 

blackflamesiczi*

0x

pumpu s rozvody samozrejme delat, kladky menite take , a az pumpa praskne a auto se potka budete rvat na servis co vam to delaly ne? Pumpa se vetsinou opotrebenim urve a rozsrotuje se pak motor, a pokud se potka taj je to za raketu. Jinak 2000,- za praci jseou dobre . Zadnej autoservis nebude nikdy delat za 100-200 na hodinu

 

kamill*

0x

opisujem faktúru -značkový servis .Fiat Punto 1.2 r v.2001 Sada rozvodov =43,91, Vodná pumpa =62,15 E..Práca 3 hodx27E=81Eur.Podla mna sa pumpa vymiena preventívne ,lebo slušný servis v prípade poruchy len pumpy ,by nemontoval nazad remen hoc by mal len 100km ,a dal by nový

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma výměna rozvodů cena

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]