Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vodní pumpa Favorit - rady zkušených

Od: skodafavorit90 odpovědí: 4 změna:

Dobrý den, potřebuji poradit, jak vytáhnout vodní pumpu z vozu Škoda Favorit 135 r.v.: 1990. Postupuji takto:

1. Demontáž rozdělovače včetně komínku a označení polohy palce, odpojení zapalovacích kabelů (k vůli poškození)

2. Demontáž řemene, alternátor ponechán a natočen směrem k motoru, demontáž karburátoru a filtrboxu.

3. Demontáž reakční vzpěry motoru (sluchátko - vypadá jako lízátko (jedná se o silentblok upevněný tyčkou do nápravnice)

4. Demontáž spodních krytů motoru (později vysvětlím)

Na přizvedávání mám jen hever, co je součástí výbavy auta (tvar kosočtverce) a pro demontáž šroubů z pumpy zahnutý očkový klíč 13. Sundal jsem PP kolo a motor jsem podložil dlažebními kostkami (zámková - jsou rovné ). Mezi ně a motor jsem dal starý koberec. Motor tedy leží větší plochou na olejové vaně a úchytu reakční vzpěry. Auto jsem u prahu PP kola spustil a vytlačil zátku v podběhu co je naproti hlavy šroubu silentbloku vodní pumpy. Heverem jsem manévroval tak, aby silentblok na šroub netlačil a šel ten šroub vytáhnout tou dírou po zátce v podběhu.

A teď hever zvedám za práh a motor zůstává dole. Silentblok na pumpě s motorem klesly a vyvlékly se z držáku. Spodem ovšem nemohu dostat pumpu ven. Motor se při zvedání auta dál začíná zvedat též (asi za výfuk).

Zde jsem skončil (už se setmělo ). Co jsem dělal špatně? Vytahuje se pumpa horem nebo spodem dírou za PP kolem. Všiml jsem si, že pokud bych motor zvedal (vytažení pumpy horem), tak mi narazý svody výfuku na nápravnici a přes držák silentu pumpy, to stejně nedostanu.

Problém je, že nemám ořech do ráčny na povolení držáku silentu (3 šrouby na podběh - skelet vozu) a bojím se, že se mi tam ty šrouby zalomí a tím zkončím nepojízdný. Dále nemám momentový klíč na dotažení svodů výfuku, kdybych je demontoval a bojím se stržení šteftů.

Možná mám zbytečně strach (už jsem na autě udělal řízení + čepy, 1. díl výfuku, GO brzd (trubky,válec,hadice,třmeny,atd..),atd...

Ale teď, když je zima by to bylo nepříjemné odvrtávat zalomené šrouby. Tak se ptám, jak to je s povolením těch 3 šroubů na držáku (jestli to bývá past, nebo je to OK). WD to zatím prostříkávám.

Shrnuto podtrženo , jak bych měl nyní pokračovat? Předem díky

P.S.: Auto je především koníček a na odfláknutí v servisu a mastné zaplacení se určitě necítím. Chci na tom dělat sám, ale chci postupovat správně. Tuto demontáž dělám poprvé.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

blackflamesiczi*

2x

ten drzak na kastly asi musi ven , a motor nahoru . ale u toho vyfuku si nevzpomenu ale svody urcite ne je tam priruba

skodafavorit90

Takže mezi svody a trubkami na 1.díl výfuku s tlumičem, povolit matky na ty dva štefty a pak dát nové těsnění + demontovat držák silentu a tahat pumpu směrem z motorového prostoru nahoru ven.

Zítra vyzkouším. To už musí jít. Pročetl jsem si něco i v Andrtovi a tam se rozpojuje i řadící tyč převodovky (ale vyrážet čep, fakt zatím nemám chut (aby tam pak nový držel, no).

Snad při povolování držáku neulomím jeho šrouby. Ráčnou a ořechem to musí jít. Díky

blackflamesiczi*

ne nahore je na 4 srouby priruba asi 12-13 klic a pokud ten vyfuk delal nekdo rozumnej jsou tam medeny takze pujdou dobre , kdyz tak je nahrej staci propan a nebo opatrne povolovat sem tam a postupne je vytocit (blbe se odvrtavaji)

skodafavorit90

Aha, ty. No, ještě zkusím rozpojit první a druhý díl výfuku (dvě na 13 klíč s miskama a pružinama). Možná proto mě nepustil k vůli krutu při naklonění. Dík

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]