Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, prosím o radu ohledně koupě auta z Anglie. Jedná se o auto, které má volant na pravé straně, je to jeep. V Čechách je prý možno s ním jezdit bez přepisu na české papíry a s anglickým číslem. Může se prý nechat na anglických a vždy jen jednou za rok zajet do Anglie zaplatit pojistku, která je prý asi 50 liber. Tady se už prý pojistka neplatí a nedělá se ani technická a emise. Majitel žije v Anglii a jednou za 14 dní jezdí do Čech. Mě prý v Anglii nechá napsat do velkého techničáku. Mám do téhle koupě jít? Díky za odpovědi.
Podle českého zákona i evropského práva se auto musí registrovat v zemi, kde občan pobývá déle než 185 dnů...Jen ty evropskí sdměrnice neoperují pojmem trvalý bydliště, ale je to tam napsáno trochu jinak... Nechápu jak byla myšlena dle mého názoru nesmyslná věta " na české papíry s anglickým číslem"...
nu: ...na české papíry s anglickým číslem. Celá věta je: V Čechách je prý možno s ním jezdit bez přepisu na české papíry a s anglickým číslem. Myslela jsem tím, že auto z Anglie se nemusí přepsat na české papíry, takže s ním v Čechách můžu jezdit s anglickou SPZ.
Dobrý den. Ano teoreticky je možné to takhle udělat. Má to ale svá úskalí. Pokud tady budete mít auto v podstatě jakoby na půjčení od kamaráda ze zahraničí, tak musíte počítat s tím, že budete odkázán na britské právní předpisy, auto bude muset mít povinnou výbabu platnou v GB atd. Dále si zjistětě, jak budete zajištovat SME a STK. V británii budete muset absolovat každé 2 roky emise a STK. Kolik bude stát doprava do GB? Dále počítejte s tím, že se na našich silnicích budete musek každou jízdu vypořádávat s místem řidiče na "špatné straně". Zkuste si někdy jet s autem s pravostraným řízením v provozu, kde se jezdí vpravo. Třeba přejíždějí bude asi velice obtížné, budete se muset hodně vyklánět. Ale pokud by se jednalo o výhodný nákup, je to lepší varianta, než za velké peníze přestavovat auto na naše podmínky. Pokud máte na kamaráda spolehnutí, tak bych se toho zase tak nebál.
doplněno 09.10.11 17:32:A co se týká kupní smlouvy, tak by pro Vás by byla asi nejvhodnější smlouva o dlouhodobém pronájmu nebo zapůjčení auta.
Solenza: Díky za odpověď. O emise a technickou se prý nemusím starat, že to se v Anglii nedělá. Tam se prý platí jen pojistka a to mi majitel řekl, že mi to každý rok zajistí, protože tam pravidelně jezdí. Cena pojistky by měla být v Anglii do 50 liber. S řízení bych problém neviděla. Většinou pojede někdo se mnou a já často nepředjíždím. Majitele jsem osobně viděla jednou, ale je to známý našeho známého a prý se mu dá věřit. Smlouva o dlouhodobém pronájmu nebo zapůjčení auta není špatný nápad, ale on chce do velkého techničáku napsat mně a po roce chce na mě přepsat i pojistku. Jeden člověk mi řekl, že když budu ve velkém techničáku, tak už tady v Čechách musím udělat přepis na sebe.?
Pokud se kontoly v GB nedělají, tak máte alespoň o starost míň. 50 l povinné ručení je také dobrá cena, to je necelých 1500. Raději se ještě informujte, jestli je to skutečně za rok, zdá se mi to velice dobrá cena. Co se týká toho přepisu, tak s tím Vám bohužel já neporadím, nezmám předpisy v GB, ale třeba tam také znají institut tzv. polopřevod, to by Vám pomohlo, aby majitel na Vás auto odlásil, ale těžko říci, jesti je tahle možnost i GB a také pro cizince. Držím palce, at jde vše bez komplikací.
solenza-v Anglii se dělá technická jednou za rok-ne jako u nás...Jinak jakože přepis lze,ideálně auto v Britanii jakože odhlásit-a to kvůli pojistce(ta je na osobu,nikoli auto jako u nás)a je podstatně dražší...Ale lze mít na auto registrované v kterékoli zemi naše povinné(levnější)-podstatnými údaji jsou VIN a doba platnosti-ostatní je podružné a tudíž nepodstatné...Pokud si na "obrácené" řízení člověk zvykne-není problém-na samotných značkách nic není(jako třeba u nás,nebo u Němců TUV)-pouze samolepka za oknem...Navíc auto registrované v jiné-jakékoli zemi,neodléhá našim povinným výbavám atd.-což má své nesporné výhody,jelikož případná buzerace od hlídky PČR se scvrkne max.na lustraci,že onen VIn auta není v databázhi hledaných-dál se nedostanou,poněvadž západní země si čecháčky do registru nepustí,takže tím prohlídka končí...A jezdit u nás můžete s autem reg.třeba v Pákistánu-pokud má platnou pojistku-nemůže vám nikdo říct ani "á",jelikož jsme jako ČR vázáni mezinárodními úmluvami(nadřazenými naší legislativě)...,a přes ty "vlak nejede"...Jenom alespon v začátcích hodně opatrně-je to fakt nezvyk...
Pokud je mi známo, tak se u nás nedá přihlásit auto s pravostraným řízením na normální RZ. Jedině na veteránské čísla.Jestli se to ovšem nezměnilo. To řekne každá STK.
Volant v pravo vůbec nevadí, je to jenom o zvyku. Jezdím s pravostraným veteránem a nemám problém. Ten je ale registrovaný v 30tých letech a jeho registrace u nás je stále platná. Vadí asymetrická potkávací světla, ty jsou směrovány na druhou stranu, takže oslňují protijedoucí a nesvítí v pravo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.