Nejste přihlášen/a.
Sundá se pravé přední kolo a odmontuje se ten boční kryt motoru (šus plech). Je tam zahnutá trubka (vede od vodní pumpy ke spodku chladiče) a vní je navařená matka a šroubek. Šroubek se povolí a také se povolí nalévací víčko na expanzní nádobě. Popř se povolí i zátka na motoru poblíž čidla tlaku a olejového filtru.
Vypouštějte chladící kapalinu studenou (at se neopaříte a pozor leptá lak auta a rukám také škodí). Obsah systému je 6 litrů a dolévá se na rozhraní (mezi) MIN/MAX. Při ohřátí trochu stoupne. Po celou dobu mějte kohout topení naplno (spodní páčka doprava), at se kapalina vyleje i tam. Doporučuji dolít Fridex G48 tmavě zelený v rozumném poměru. Když je moc hustý, tak v zimě dělá rosol a špatně se tím chladí motor a málo topí topení. Stačí na - 20 popř i -15, podle toho jestli bydlíte v horách nebo ve městě. Projeďte a zkontrolujte stav, popř dolejte.
Pozor na Fridex Stabil, dává se do litinových motorů (škoda 105/120/130) a u hliníkových žere hlavu motoru. Alternativou je G11 modrá, ale namám s ní zkušenost. Podívejte se, jestli je pro hliníkový motor. Červený, co se dával do Felicií nedoporučuji.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.