Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Favorit - cukání

Od: bd odpovědí: 8 změna:
Ahoj. Mám problém. Když tam kopnu "4"-ku nebo "5"-ku a sešlápnu plny na zem (hned po zařazení), auto zasně kuckat, ale nedovolím si tvrdit, že pokaždý. Budu rád za každou radu, která by pomohla k napravní mému problému, nejlépe popsat tak, aby to zvládl i amatér a řidič začátečník. Díky

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

axlik*

0x

Tak prostě nesešlapuj plyn na podlahu, jednoduchý ne?

Jinak je to stříkačka nebo karburátor?

bd

Jak to poznám?

solenza*

Vzduchový filtr má plastový nebo plechový kryt? (Takový velký kulatý kryt). Plast je karburátor.

doplněno 05.10.11 18:03:

V tom případě bych závadu viděl asi na špatnou akcelekrační pumpičku tedy injektor nad difuzorem. Ten má za úkol při rychlém sešpálnutí plynu stříknout do karburátoru do difuzoru benzín, aby nebyla chudá směs. Možná se zacpal jenom nějakou nečistotou.

bd

Má to plastový kryt. Díky za rady.

gumidek*

Favority se filtrboxy liší více.

Karburátor má kulatý plastový rovný filtrbox se 4 šrouby M6 a sponkami

BMM (jednobodová stříkačka) má dle výkonu motoru buď kulatý vypouklý plechový kryt se sponkami nebo plastový elypsový kryt se 3 šrouby M12 (myslím).

Pokud se jedná o karburátor, buď je nefunkční akcelerační pumpička, nebo klapka 2. komory. Akcelerační pumpička stříká palivo jen při pohybu pedálu k zemi a pak už ne. Při pomalém sešlápnutí palivo nestříkne (tak se dá poznat její závada při jízdě). Najdete ji zezadu karburátoru (pokud otevřete kapotu a stojíte čelem k autu) po pravé zadní straně. Je to čtvercová příruba 30x30 cm na 4 křížových šroubcích M4 a uprostřed z ní trčí táhlo (taková packa), která se dole dotýká takové malé vačky, která se pohybuje společně s klapou 1.komory a tím pádem i s plynovým lankem. Problémy dělá membrána, která je stále k dostání. Vyhledávejte "membrána AC pumpičky".

Další možný problém může být 2.Komora. Je to klapka, která se podtlakem otevře a směsí pomůže propad ve výkonu. Při jízdě do kopce, pak není problém jet na 2000 ot./min.

Problém je zaseknutí klapky (pokud na plyn dlouho nikdo prudce nešlapal a nejezdil sportovně - důchodce, apod...) - stačí prostříkat WD nebo je špatný podtlakový ovladač "velké UFO"nebo hadička k němu.

Měl jsem s Fávem stejný problém a tímto jsem ho vyřešil. Tekla mi ta pumpička a při pohybu páčky, tekl benzín po páčce ven na sání. 2.komoru jsem měl také nefunkční, protože jsem měnil podložku pod karburátorem (lítal volnoběh) a ta guma se trochu do strany rozplácla a zablokovala pohyb páčky, kterou ovládá podtlak (takže ji nepřetlačil).

Ještě může být malý tlak paliva, kdy není potřebný dostatek benzínu. Zkontrolujte palivovou pumpu na bloku motoru (vedle filtru oleje). Starý typ s páčkou má problém s membránou a nový typ bez páčky je bezúdržbový. A zkontrolujte i odbublinkovač (odlučovač par). Je na karburátoru (taková bílá-časem žlutá nádobka se třemi hadicemi). Horní slouží k odloučení plynů (je tam plovák s kuličkou - pokud nefunguje, benzín teče místo do karburátoru tudy zpět do nádrže)

Zde si to prostudujte. V Andrtovi najdete seznam závad na karburátoru (hodně obsáhlý) a druhý odkaz je vyčištění karburátoru s fotkami.

ulozto.cz/...

ulozto.cz/...

At se zadaří

bd

Šéfe, díky moc -

alan*

A kdy se naposledy měnily svíčky? To bývá nejčastější důvod.

bd

To vám nepovím, nic méně je mohu zkusit vyměnit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]