Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Postup čkp

Od: pravet* odpovědí: 26 změna:

Zdravím,

také mě obeslala čkp,ve stanovené lhůtě jsem jim odpověděl,přišla standardní hláška že prověřili ,blablabla,atd.

Tak jsem čekal co bude dál a nyní se ozvala vymahačská firma která údajně převzala/odmítají sdělit jak/ pohledávku čkp a nyní ji vymáhá a vůbec je nezajímá jak vznikla a zda je oprávněná.

Máte s tím již někdo nějakou zkušenost? Nebo je to tak,že čkp žádné žaloby k soudu ve skutečnosti sama nepodává/proto také rozsudky nelze najít na netu jak se tu někdo divil/. Díky.

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ng

0x
Já tam poslal dopis s čestným prohlášením, že vozidlo nebylo provozováno.
Protože se 3 týdny z jejich strany nic nedělo, rozhodl jsem se tam zavolat a zjístit stav.
První věc, která mě vytočila bylo to, že si vše nahrávají.
Za druhé mi operátor z ČKP začal vyčítat, jak si vůbec můžu dovolit poslat jim něco doporučeně..
.. no a nakonec to zabil tím, že pokud jsem jim poslal česné prohlášení, ani se nemusím snažit, protože ho okamžitě zamítnou (a to ho ještě ani nepřevzali), protože prý není čestné prohlášení zákonný prvek.
Aby si namastil ego, ještě na mě vytáhl zákon 168/1999 a tvrzení, že do 2 týdnů musím odevzdat značky do depozitu, jinak prostě vozidlo je provozováno a musím zaplatit pokutu. Souhlasil jsem s ním, že jsem značky do depozitu měl dát, ale neshodli jsme se na tom, že to nic nemění na skutečnosti že vozidlo nebylo provozováno. Protože si pán na lince seděl na vedení a dál zarytě tvrdil to samé, vzdal jsem to rozloučil se s ním..
Takže moc jsem toho nevyřešil..

ng, nemyslíte si, že soukromá organizace, která chce Vaše peníze se jen tak lehce zdá? Proč by to nechtěla nadále. Oni nemají právo na sankci za to že nedáte značky do depozita a musí jim to být jedno.

ng

Takže jediným řešením je zaplatit?

 

hankauk*

0x

Pánové, nevím, proč se rozčilujete. Bohužel, v právu je ČKP. Vy jste nesplnili podmínky dané zákonem. Pokud nemáte auto pojištěno (či vypršela příslušná pojistka a nebudete jej dále pojištovat) a neprovozujete jej, musíte uložit značky do depozitu. A to i v případě, že auto není na veřejně přístupné pozemní komunikaci. To, že čestně prohlásíte, že auto není provozováno prostě nestačí. Neznalost zákona neomlouvá.

ng

Jojo, jako bych slyšel toho "borce" na telefonu.

Paní, nejsem právník, abych měl nastudované desítky zákoníků a znal každou s prominutím kravinu, kterou tento náš byrokratický stát vymýšlí, aby sedřel nižší třídu na kost. V běžných životních situacích se proto řídím selským rozumem a snažím se používat logiku.

Pokud tedy koupím auto, které není provozuschopné a odvezu si ho do své garáže, kde ho měsíc opravuji aby bylo pojízdné, není absolutně žádná šance, že by mohlo komukoliv na veřejné komunikaci způsobit byt tu nejmenší škodu (jak taky, když nemělo kola ani motor a bylo zamčené v betonové garáži). V tomhle případě nevidím důvod, proč hradit zákonné pojištění. Když bych to vzal ještě hlouběji, POJIŠTĚNÍ je způsob krytí v případě, že vznikne nějaká událost - proč bych si zakládal pojistku ke krytí události, která má 0% šanci, že nastane? To je vyhazování peněz z okna (konkrétně bankám a pojištovnám, které neví co dřív s prachama)..

buss

A po takové koupi Odsa auto zaregistruje bez uhrazené pojistky? Pak porušuje úředník zákon. V čem by byl smysl registrovat nepojízdné vozidlo, vozidlo neurčené k provozování?

ng

Vozidlo bylo v polopřevodu. Jednoduše ho tedy zprovozním, ve chvíli, kdy je provozuschopné vyřídím pojistku, na STK pořeším evidenčku a na úřadě doregistruji na své jméno. Takovýhle postup by mi dával smysl a nemůže nikoho ohrozit

ng, máte pravdu, v tomto případě nemusíte mít uzavřené pojištění.

Tvrdí snad někdo něco jiného? Proč píšete zbytečnosti o dření kůže a krávoviny, byrokracie . Ty ale musíte znát...

jinak bychom klidně lezli po stromech...

ng

Ano, tvrdí - ČKP. Proto to řeším, jinak bych dělal užitečnější věci..

P.S.: Ty zbytečnosti sloužili spíš k podložení argumentů.

ng, to se stává, že někdo něco nárokuje, přesto na to nemá právo, ale to je tak na celém světě...

Braňte se.

Haničko, bohužel musím nesouhlasit. ČKP může jen "vybírat" sankce za nepojištěné vozidlo v souladu se zákenm 168/1999

Pokud tazatel nesplňuje §1, ods. 2, tak opravdu nemusí mít uzavřené pojištění. Pokud máte nějaké jiné právní rozbory, prosím, poučte mě.

Dále je povinností ze stejného zákona, jak správně píšete, dočastně vyřadit vozidlo z registru, pokud nemá pojištění dle §1.

Ale toto provinění řeší jen registr vozidel, potažmo pověřená obec. Nikoliv čkp. Jak chcte sdělit čkp, že jste neporušile §1, ale §15, jinak, nežli čestným porhlášením?

Jak chcete jinak prohlásit, že vozidlo neprovozujete?

Děkuji mnohokrát...

hankauk*

Pro "ng" - nepolemizuji o tom, co náš byrokratický systém vymýšlí, aby lidem stížil život ještě víc. To je stará známá věc a na byrokracii jedou dojede každý systém. Bohužel, pracovníkovi ČKP se nemůžete divit, dělá jen svou práci, za kterou je placen a v mezích, které mu jsou dány.

Milane, můžete se mnou nesouhlasit, já to unesu. Mýlit se je lidské a rozhodně jsem ráda za každý napravený omyl, který ve svém životě udělám. Člověk se tak obohacuje.

A teď k tomu zákonu 168/1999...

Příspěvek nepojištěných do garančního fondu se vztahuje na vlastníky nebo provozovatele nepojištěnýh registrovaných vozidel (tzn. registrovaných vozidel bez povinného ručení). Počínaje 1.lednem 2009 budou mít povinnost za každý den, kdy jejich vozidlo nebylo pojištěno, uhradit do garančního fondu České kanceláře pojistitelů příspěvek. Tuto povinnost nově zavádí §24c novely zákona č.168/1999 Sb. o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Z garančního fondu České kanceláře pojistitelů jsou vypláceny poškozeným v zákoně stanovených případech náhrady škody z dopravních nehod, které byly způsobeny nepojištěnými vozidly.

* Je třeba ověřit, zda máte své vozidlo pojištěno. Pokud vyplyne, že není pojištěno, pak je nutno je pojistit anebo vyřadit z registru vozidel.

* Pokud vozidlo nepoužíváte, ověřte si, zda je vozidlo řádně zapsáno v registru vozidel jako dočasně vyřazené z provozu. Pouze v takovém případě nemusíte platit pojištění. Pokud vozidlo používáte byt jen občas, pak jej dočasně vyřadit nelze, protože dočasně vyřazené vozidlo nesmí vůbec na veřejnou kominikaci a navíc vozidlo nemá registrační značky. Vy navíc nemáte ani osvědčení o registraci vozidla.

Z výše uvedeného vyplývá, že pokud majitel vozidla (byt neprovozovaného díky chybějícím kolům atd.) neměl uhrazeno povinné ručení a auto nebylo dočasně vyřazeno z registru, měl povinnost zaplatit do garančního fondu ČKP. A protože neplatil, tak to u ČKP má jako pohledávku, kterou předala vymahačské agentuře.

Pokud je automobil s obsahem motoru do 1850ccm, tak je to 50Kč/den do garančního fondu. Nad 1850ccm je to 70Kč/den. A POZOR! Pokud půjdeme do detailů, tak se to vztahuje na automobily např. zděděné bez PR.

Uznávám, že je to dosti velký "opruz", ale já to nezměním. Je to tak. Nechci "ng" kazit den. Radši bych mu pro pozvednutí nálady uvařila guláš nebo upekla buchty. Radím zaplatit, dokud je částka malá. S přibývajícími dny vám budou naskakovat úroky z prodlení a pak už to poleze rychle nahoru.

ahasver4*

A vysvětlila by jste mi jak může ta organizace na mě vyžadovat pokutu za dobu,kdy vozidlo bylo prokazatelně odhlášené,což jsem jim dokázal kopií TP?A také jsem dostal oznámení,že moje argumenty neuznávají.Tak co tedy uznávají?

buss

Pokud bylo odhlášené a chtěli platbu jen za toto období, a mohl to dokázat tak bych je klidně nechal prskat, zřejmě to někde uvázlo mezi Odsa a centrálním registrem který čkp kontroluje a tam to nebylo uvedeno., Tedy chyba někde u dopravního odboru. Ještě bych si na ně mohl stěžovat.

jarda3*

A zejmena by me zajimalo, jak muze vymahat sankci s kterou nesouhlasim, rozhodnout o poruseni zakona snad muze jen spravni organ, nakonec soud a pritom lze pouzit ruzne opravne prostredky... Nebo ja kdyz si vymyslim, ze jste porusila nejakou smlouvu kterou jsem s vami uzavrel, za coz je sankce milion, tak to taky muzu dat rovnou vymahacske firme at to z vas dostane?

Haničko, rád vysvětlím co vím,

Citujete správně uvedený předpis, ale ve špatném pořadí.

Nejdříve musíme stanovit, kdy musí být pojištěno, to je právě v § 1. Pokud tento paragraf poruší, pak přichází první, druhá, třetí sankce, podle toho na koho narazíte nejříve.

Takže nejdřív zdali musí být pojištěno, pak teprve co se stane když není pojištěno.

Haničko, už je to OK?

doplněno 04.10.11 14:44: Haničko (můžu?)
naprosto s Vámi souhlasím "Mýlit se je lidské a rozhodně jsem ráda za každý napravený omyl, který ve svém životě udělám. Člověk se tak obohacuje."
hankauk*

Můžete. Já si to ráda projdu znovu ... a myslím to upřímně.

A ještě k viz výše, pokud auto nemuselo být pojištěno a nebo bylo i odhlášeno a přeci chtějí zaplatit, tak je to zlořád. Bránit se, bránit se, bránit se! Na to jsou třeba dobré "Černé ovce". Zkuste se podívat, jestli to tam třeba už neřešili. A pokud ne, mohl by to být dobrý námět na reportáž.

doplněno 04.10.11 15:17:

Milane, souhlasím.

Pro "ng" by v tom případě bylo dobré napsat na ČKP a odcitovat příslušný zákon. Zároveň se odvolat proti jejich rozhodnutí o předání pohledávky, která je v tomto případě bez nároku, vymahačské agentuře! Pokud by to nepomohlo, tak už by to asi chtělo právníka.

blackflamesiczi*

pardon ale to je smesne , pojistovny plati televizim raketu za reklamu a televize si budou delat zle?

ahasver4*

No jo,ale vysvětlujte to pak exekutorovi...Kdybych se tady nedíval na ten zrušený TP,nevěřil bych,že je to možné.Je...

blackflamesiczi*

cemu se v cechach divite ja jim to zaplatil protoze nebyl cas neco resit

ahasver4*

Tak to já jsem tentokrát odhodlaný to dostat až k soudu,není nad to,když si je člově jistý v kramflecích...

blackflamesiczi*

drzim palce ja chtel taky ale dotoho me vlezly problemy s IT co me delaj shopy ze jsem jim tech 6 zaplatil abych mel cas na neco jineho dulezitejsiho

 

ahasver4*

S tímhle právě ty k...počítají.Nesmíme se dát!

erikch*

bohužel zákon nezná poměrně běžnou situaci,kdy je auto v tzv.polopřevodu-čili není kdokoli schopen učinit jakýkoli právní akt-tedy ani uložit RZ do depozita(jeden zákon je v kolizi s dalšími,resp.si dokonce zcela odporují...) a je-li auto třeba neschopné provozu,ale hlavně na soukr.nepřístupném pozemku-čili není provozováno...,tak prostě nemusím mít uzavřenou pojistku-a jediný kdo v ČR může rozhodnout zda tomu je tak či onak,je soud...Takže přátelé,nebojte se podat žalobu(y) na ČKP-to že chybí zákonná úprava nějakého reálného stavu není chybou naší(objektivně tedy ani ČKP)-nicméně nelze cokoli vymáhat na základě "ničeho"...Možná by se vyplatilo navštívit právníka-těch pár set se určitě vyplatí...ono od nějakého vydírání ,přes vyhrožování až po třeba pokus podvodu by asi přicházelo v úvahu...

erikchu, teď mám již přes hodinu na ICQ a stále chce raději zaplatit, přestože ví, že nemusí, ale bojí se...

jarda3*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]