Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Které z těchto má nejnižší průměrnou spotřebu

Od: karlosman odpovědí: 18 změna:

Dobrý den.

Chtěl bych se zeptat, které z níže uvedených vozů má nejnižší průměrou spotřebu paliva. V potaz prosím ,,vemte, že za rok najedu cca 15 - 20 tis. km, rozležení jízdy: cca 25% města, 35% okrsky, 40% dálnice, dodržuji stanovené rychlostí předpisy ( dálnice 130 km/h, okrsky 90 km/h, město 50 km/h ), obsazenost vozu: cca 60% já sám a cca 40% dva dospělí a dvě děti...

1) Š. Octavia I 1,9 TDI 66 kw

2) Š. Octavia I 1,9 TDI 81 kw

3) Š. Octavia I 1,9 TDI 96 kw

4) Š. Fabia I 1,4 TDI ( 51 kw, 55 kw, 59 kw )

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nu*

0x

1.) š-octavia 66 kW

medwed*

Tak to je pekna blbost ze 66kw zere nejmin je to otazka hlavne stylu jizdy a hlavne obsahu auta a vykonu tzn neni pravidlem ze auto s nejnisim vykonem ma nejnizsi spotrebu prave naopak kdyz auto ma vetsi obsah a vetsi vykon nemusi se tolik turovat pri rozjezdech nemusi se tolik honi a spotreba je skoro ideal ja mam 1,9 85kw golfa 4kovyho je to stejny jak oktava spotreba 4,5 na dalnici a 6 mesto kdyz jezdim jako clovek kdyz jezdim jako ne clovek klidne i 15...

nu*

Já jezdím s 1.9 TDi 66 kW do práce za 4,2 a z práce za 3,8, protože je to z kopce...Po dálnici ve 150km/h v průměru pod 6 litrů...15 litrů mi to neukazuje ani jako momentální spotřebu když se rozjíždím do kopce na jedničku se studeným motorem... Když má motor vstřikovací trysky s menším průměrem a je naladěn na nižší výkon, zákonitě musí mít při stejném, stylu jízdy menší spotřebu...

dalibor01

Není pravda že menší výkon menší spotřeba. Třeba Octavia 81 kw má tuším papírově o 0,1 menší spotřebu než 66 kw, nejmíň bude brát ale stejně Fabie TDi. Na 15 l se s dieselem stejně nikdy nedostanete, když jedu fakt rychle po dálnici tak nad 7,5 průměrnou sp. se stejně nedá dostat. Měl jsem Fabii combi 1,4 TDI 59 kw a teď mám oktávku combi 81 kw. Dlouhá jízda na dovolenou podle předpisů, Rakousko, Itálie, 2 dospělí v autě - Fabie 4,8 l. Octavia 5,4 l.

nu*

s 15 litry jsem reagoval na jiného dopisovatele který uváděl že má motor 85 kW...Já jezdím dlouhé jízdy Oktávkou 66 kW za 5 - 5,2 litru...tak vidíte, že méně výkonný motor - menší spotřeba

 

blackflamesiczi*

0x

1 a 2 sice ne nafty ale dilu a servisu

 

axlik*

0x

No jo, samej diesel, spotřeba možná tak těch 5l/100km, ale až pojedete do servisu, tak to všechno stejně splatíte :D nafta do osobáků prostě nepatří

blackflamesiczi*

jo presne moje rec motor jezdi na benzin a zacina u 6 valcu

erikch*

tak tak-připojuji názor,že objem motoru ničím nenahradíš(ne se vším jsou amíci mimo...)-a s tím související i volba typu paliva...Zrovna dnes byla na dílně paní s dva roky starou Oktou(asi měsíc po záruce)-jejda řídící jednotka ve dveřích(okna,centrál,vyhřívání atd.-vše v jednom,i s motorkem) lehce za 4000,-,trošku hadice od turba-jejda 1000,- a další "drobnosti"...,mimoto se SVAGem se kolega propracoval až do "morku kosti" hlavní řídící jednotky(nemluvě o desítkách chyb),tak jejda-jakože najeto asi 91 tkm-asi nee...Prostě je fajn jezdit za 5.0 litrů nafty-ale jen do doby první návštěvy servisu,potažmo nutnosti zakoupit nějaké díly...Takže všichni si pokud možno užívejte svá TDí,dokud se tam něco nepo...ere-vyplatí se na ten okamžik(a že zákonitě vbrzku příjde) škudlit do prasátka(spíš prasete)...

nu*

na ro si vzpomeneš až pojedeš benziňákem do chorvatska a s Tebou švagr naftovou Oktávkou...Ty budeš cestou tankovat 2x a on ani jednou

erikch*

no a na co si vzpmenu v servisu,až vedle mne bude stát(cokoli z koncernu VW) v TDÍ...s čímkoli co je bohužel u TDI běžné,třeba k.o.turbem,o váze nemluvě atd...Vzpomenu si ,že já dal třeba 200,- za filtr oleje a 120 za litr oleje...,kdežto chudák s TDíčkem(sice jezdící za 5l/100-ovšem v tu danou chvíli nejezdící) rozčarován cenami dílů,s kyselým úsměvem na rtech špekuluje kde vezme právě 20 000,-kaček na setrvák...A já zvesela odjíždějící-ačkoli cestou do Chorvatska dvakrát tankující,s pocitem,že sice nejezdím "za hubičku"-ale jezdím pořád ,a to za cenu nového oleje,filtrů,destiček a řemenů...Je to úhel pohledu-ale už jsem na dílně bohužel viděl oněch kyselých "úsměvů" z cen dílů koncernu VW tolik(nemluvě o smůle,že použité se sehnat nedají,poněvadž se to se...re u všech),že radši fakt budu jezdit za 8 litrů benzínu s Rendlem nebo 8-9 litrů nafty s Bafíkem...

doplněno 29.09.11 22:37:

ještě jedna taková historka,sice 10 let stará a už zde i zmíněná,ale...Tenkrát si soused s velkou pompou v zimě koupil novou Oktu(samozřejmě v TDi),měl ji asi týden a zrovna nastaly ty mrazy(někde pod -20),no a jedno ráno po oněch mrazivých nocích u baráku Okta "jejda" ne ne ne-žádné startování nebude... Já měl tenkrát R 25 V6i v plynu(92 rok)-a na první cvrknutí...-chudák byl na trojnásobný bi-pass...To byl přesně moment,kdy jsem v reálu zjistil,že jezdit za 5 litrů nafty je přesně na dvě věci -když to auto(podotýkám úplně nové) ani nenastartuje...a to tenkrát za ní dával asi 760 tisíc...

blackflamesiczi*

to je v lidech ja daval pryc vitaru 2,0 v6 ktera jezdila mojim stylem okolo 8-9 litru a chlap si radsi koupil 2,0td ktere zere okolo 10 litru a nejede tak se mu pravidene chodim smat ale ma naftaka to je taky komedie. Ale na druhou stranu jeste ze diesly jsou na dilne je plno a nejlepsi opravy jsou na naftakach . mam 30% z dilu a pak je to zajimave

1jara*

Proč řešíte spotřebu ktterou uvádí pal. pučítač vozu, je to pouze orientační, když budu chtít tak si ji nasttavím tak že budu jezdit s Veyronem za 3l na 100km.

blackflamesiczi*

ja tam palubak nemel a ani jinde na nej nekoukam tak nerozumim odpovedi

 

axlik*

Jojo přesně tak, v servise jsem to viděl též, jak byl nějakej diesel, tak byl pořád nějakej problém a drahý díly, zlatej benzín.

blackflamesiczi*

ani ne mam plyn a spotreba v prepoctu na naftu je 5,9-6,3 stabilne a tankovat 2x nemusim mam 90 litru lpg a 107 benzin

doplněno 29.09.11 20:03:

jinak s naftou a servisem je sranda vymena spojky se setrvakem je za 25 v mem nakupu, vstrikovace 25 repas cerpadlo to same. A kdyz nekdo najede par kilaku tak nevidim duvod ke koupi nafty a kdyz jich najede vice tak se radsi svezu v nejake V6 s plynem a mam klid jede to velky obsahy se neserou a LPG na pruznosti ci spotrebe nepoznate ty doby kdy lpg zralo vice nez v provozu na benzin jsou davno pryc akdyz bych najezdil opravdu hodne (coz uz nemusim) tak investuji do kapalneho vstriku a zere to jeste mene lpg nez benzinu

doplněno 29.09.11 20:09:

a v zime muze bejt 25 pod nulou a nastartuji a jedu ne jako s dislakem resit porad zamrzlou naftu toho jsem mel letos plne zuby, ale to je prodavanou naftou a lejt aditiva moc nepomohlo a to jsem pouzival vif, ted jedine co resim je vymena oleje a filtr v lpg za 300,- jinak nic krome kontrolky check engine ale to je plynem a lambdou a tim ze se me nechtelo davat oblbovaky na lambdy

stirecek*

Ten setrvák, čerpadlo a trysky u diesla budeš ale měnit v době, kdy bude benzínový motor dávno po smrti

 

jabraka*

0x

Syn si pořídil nového superba.Protože má ekonomizér,snadno vyhodnocuje spotřebu,která s plným obsazením po dálnici nepřekračuje 6,5 l

JABRAKA

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]