Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kdo ví na jakém základě vymáhá ČKP sankce?

Od: kdokoliv* odpovědí: 18 změna:

Už jsem zase zde. Rád se dozvím, kde bere oporu ČKP při vymáhání onoho příspěvku do garančního fondu při neprovozování vozidla na pozemních komunikacích? Vím, že se to tu omýlá stále dokola ovšem ČKP žádnou s uváděných skutečností nebere, jako prokázání k neplacení sankce a dále, jako" ZBORNÁ" jede ve svém připraveném nátlaku. Vše ohledně silničního zákona ohledně provozu na poz.komunikacích vypadá zcela jasně- vše se týká provozovaných vozidel i zákoné pojištění se váže k provozu na poz. komunikacích. A jak už jsem dříve uvedl nenašel jsem žádný odstavec v zákoně, či zákon sám, který by uzákonil povinnost mít pojištěno vozidlo, které není v provozu neb snad dokonce neexistuje. Vozidlo na vlastním pozemku vidím, jako věc, předmět vlastnictví něčeho jako obraz nebo televizi a teprve v případě, kdy vozidlo začnu používat na poz. komunikacích se jedná o provozované vozidlo se vším všudy, nebo to tak není? Mě to příjde absolutně jasné. Copak si nemohu koupit nějaký předmět, kterému se obecně říká vozidlo a je jedno zda se jedná o motorku, přívěsný vozík či automobil a který mám třeba v obýváku, nebo na zahradě, nebo v garáži, nebo kdekoli jinde?

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jarda3*

0x

Nevim proc k tomu zakladat stale nova vlakna...

Je IMHO divne, ze dle zdejsich reakci CKP zasila platebni prikazy a vyhrozuje vymahanim nejake castky i v pripade, ze dotceny s prestupkem nesouhlasi, to ma snad pravo rozhodnout jenom soud. Navic v dopise snad musi byt uvedena informace o moznosti odvolani, odporu atp... Nejak mi to cele smrdi mafii...

kdokoliv*

Díky jarda 3 za reakci - nová vlákna, jak trefně řečeno jsou vyprovokovány reakcí všech, kterých se absurdní záležitost ohledně vymáhání příspěvků od čkp do GF týká. I přes to, že by mělo být jasné, že za podezření nedodržení nějakého nařízení zákona, následné sankce s nesouhlasem, by mělo projít vyjádřením, soudem, ovšem hromadné žaloby na "neplatiče", jak informuje čkp na svých stránkách nutí se zamyslet nad tím, zda soud také hromadně nerozhodne v jejich prospěch! Má otázka směřovala k tomu, kde má čkp oporu v zákoně pro toto jednánínebo jistotu?

jarda3*

I v pripade nejakeho hromadneho rozhodnuti soudu snad musi existovat opravny prostredek - odvolani a IMHO na tuto moznost musi byt v dopise upozorneno.

kdokoliv*

O.K. to je jasné, mám stále stejný problém a to: jejich zákoná opora existuje-li vůbec. Neustále se debata či příspěvky tohoto typu budou točit asi, dle mého - jakou šanci má každý ten, kdo se cítí být šikanován a neprávem obviňován z něčeho, co není pravda a tedy, čím jsou z čkp schopni argumentovat? Co jim dává tu možnost dělat kroky, které dělají? Jaký zákon či dodatek,o kterém nevíme oni používají k dosažení svého? K této situaci nenahrává ani fakt, že zde není žádný příspěvek, který by byl již řešen a jak dopadl? Všichni, s kterými jsem na toto téma hovořil se shodují na tom, že není šance ale nikdo není schopen říci proč. At už jsem jednal se zástupci registračních míst, či pojištoven anebo se souktomým muzeem, klubu vereránů či sběratelů, kteří tuto věc také neustále řeší atd. všude se shodují na tom samém. Nikdo z nich není schopen argumentovat proti sankcim do GP čkp! Ptám se jak je to možné? Ve svém okolí neznám jediného, kdo by podpořil tuto teorii. Přes toto vše, co je zde popsáno si stále myslím, že čkp nejsou vprávu!

buss

V dopise bude o opravném prostředku ani ň. To není přece rozhodnutí.

kdokoliv*

Ještě mě tak napadlo, že čím více vláken v této problematice, tím větší informovanost, větší jistota -z vláken se utvoří silnější opozice v řešení tohoto problému. Je mimochodem jisté, že osob, kterých se sankce do GF čkp týká, je velké množství - samozřejmě stále zastávám pouze tu skupinu, která je neprávem sankcionována!

 

buss

0x

Prostě nezaplatte, nereagujte na na ně a ono se to vyvrbí, buď přestanou, nebo bude žaloba. Už jste zaregistroval auto a nechtěli na Odsa pojistku? Také lze zvednout telefon a na Odsa se zeptat, jestli už někoho vyřadili, pokud pojistku nehradí.

doplněno 27.09.11 10:28:

A mimochodem, pokud se vás to týká, a byl jste obeslán s výzvou k úhradě příspěvku do garančního fondu, bylo tam uvedeno že budete mít 30 dní na to, abyste prokázal, že vozidlo skutečně nebylo na veřejně přístupných pozemních komunikacíh provozováno? Ale tam by nešlo o prosté tvrzení, bylo by nutné toto tvrzení prokázat. I v takovém řízení jde o důkazy.

kdokoliv*

Zdravím, dobře tomu rozumím -ovšem já vycházel a stále vycházím z info, které jsem již dříve uveřejnil tj. mimo jiné i zpráva z oné kanceláře, kde se vdušujou, že jim jde hlavně o ty, kteří opravdu jezdí po našich silnicích bez pojištění a že nechtějí bezdůvodně zatěžovat. Ale to není pravda. Praxe je jiná! Už jsem to tu uváděl - z jejich kanceláře:mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-ansi-language:CS;mso-fareast-language:CS;mso-bidi-language:AR-SA">Ale vzhledem k tomu, že při obesílání budeme vycházet z údajů vedených v registru vozidel, tak pokud budou Vaše vozidla stále registrována, nemůžeme zaručit, že Vás neobešleme znovu za jiné období. Z tohoto důvodu opravdu doporučujeme odevzdat SPZ do depozita, nebot v žádném případě není v našem úmyslu Vás zbytečně a opakovaně zatěžovat. Naším cílem je důsledně postihovat právě ty motoristy, kteří s nepojištěnými vozidly skutečně jezdí po našich silnicích. Čím přesnější data budou vedena v registru vozidel, tím účinnější naše snaha bude.S pozdravemČeská Kancelář Pojistitelůtel: 221 772 773 Jan TäubelNevím? jak lze prokazovat něco co neexistuje, co nejezdilo po silnicích! Jedině, jak už jsem také psal tak poslat foto silnice, kde dané vozidlo není! Oni uznávají pouze depozit anebo pojištění nic jiného je nezajímá! Ale není to už jasné z příspěvků?

 


0x
kdokoliv,podle práva nesmíte na silnici (a podobně) bez zelené karty. viz zákon 168/1999 § 1 ods. 2(2) Nestanoví-li tento zákon jinak, může na dálnici1a), silnici2), místní komunikaci3) a účelové komunikaci, s výjimkou účelové komunikace, která není veřejně přístupná4) (dále jen "pozemní komunikace"), provozovat vozidlo pouze ten, jehož odpovědnost za škodu způsobenou provozem tohoto vozidla je pojištěna podle tohoto zákona. Povinnost pojištění odpovědnosti musí být splněna i v případě ponechání vozidla na pozemní komunikaci.dále podle stejného zákona , ale § 15 ods. 5(5) Pokud pojištění odpovědnosti zaniklo a nebyla-li ve lhůtě 14 dnů ode dne tohoto zániku pojištění uzavřena nová pojistná smlouva týkající se téhož tuzemského vozidla, na základě které vznikla nejpozději uplynutím této lhůty povinnost pojistníka platit pojistné a povinnost pojistitele poskytnout pojistné plnění plnit pro případ pojistné události, je vlastník tohoto vozidla povinen nejpozději ve stejné lhůtě odevzdat státní poznávací značku a osvědčení o registraci nebo osvědčení o technickém průkazu (dále jen "osvědčení o registraci") tohoto vozidla příslušnému orgánu evidence. Nelze-li splnit povinnost odevzdat státní poznávací značku a osvědčení o registraci vozidla příslušnému orgánu evidence, je vlastník vozidla povinen takovou skutečnost bez zbytečného odkladu oznámit příslušnému orgánu evidence. Povinnost odevzdat státní poznávací značku a osvědčení o registraci vozidla příslušnému orgánu evidence je splněna i tehdy, pokud tak učinil provozovatel vozidla zapsaný v registru vozidel.takže osobně tvrdím toto:pojištění jen když provozuji, jinak mi hrozí sankce od ČKP a dalších institucí.pokud neodevzdám značky do depozita hrozí mi sankce 2500-20000Kč...má někdo jiný názor?Dokazovat musí někdo jiný.doplněno 27.09.11 17:35:vkládání textu z Wordu mi stále dělá problém...
kdokoliv*

Milane děkuji za rozbor, vše co je zde uvedeno jsem také již několikrát četl a jak už jsem několikrát uvedl nevidím žádnou z možností aby čkp mohla vymáhat jejich sankce! Přesto se jim vymáhání daří prosazovat- svým nátlakem vyhrožováním soudem nebo inkasní agenturou! Jsem stejného názoru jako viz víše uvedený příspěvek od "milancukrar"

S tím názorem ohledně dnešní doby a dobou dřívější je to tak, podle toho, kdo má jaké zkušenosti ale to sem opravdu nepatří omlouvám se za to.

kdokoliv, omluva přijata, jste chlap.

Nejsem pracovník čkp, ale jedná se o soukromou organizaci. Asi spolu budem souhlasit, že nemá vždy pravdu, ale text

"svým nátlakem vyhrožováním soudem nebo inkasní agenturou" lze i rozebrat jinak, třeba "svým nátlakem /jen Vás upozorňujeme/ vyhrožováním soudem / informace kam to lze i dostat/ nebo inkasní agenturou (tady se přiznám, že nevím co tím myslíte)"

Každopádně nesouhlasím s některým postupem čkp, ale chápu, že se snaží všemocně v mezích zákona získávat stále větší zisk!

kdokoliv*

Milane, bylo by to nadlouho. Ale ve zkratce jde o to, že většina, která dostala dopis od čkp raději zaplatili sankce i přesto, že vozidlo neprovozovali ze strachu o navýšení částky o vymáhání a o zprodlení a úroky atd. dle nařízení vlády č. 142/1994Sb. zaplatili vyměřenou sankci. A to přece není v pořádku!

Kdokoliv, opět souhlasím, bylo by to na dlouhou debatu. Nicméně, pokud někdo někoho raději zaplatí, nežli se brání, je to jen jeho rozhodnutí. Domnívám se, že přibývajícím právním vědomím občanů, se více brání, a proto čkp zkouší taktiku, slušně napsat, že nemůže důvod akceptovat...

Dříve to přeci nepsali a odložili.

kdokoliv*

O.K. mám jen problém s tím, že jestli-že jsem odpověděl popisem toho co se v danou dobu s vozidlem dělo, a toto není z jejich strany akceptováno vnímám, jako že jsem lhář a to je to, co nesnesu! Já vím, že nemůže být žádný důkaz proti mému tvrzení proto mě to tolik dráždí! A jak už jsem dříve uvedl- nic o mě nevědí a já to vnímám jako křivdu. Nedokážu s tím vědomím bojovat jinak než tak, jak s tím nakládám nyní! Doufám jen, že si toto přečte více lidí aby věděli, že je něco v nepořádku a že se mohou bránit! Již z principu se nechci podílet na financování škod, které zapříčiní ti, kteří nejsou pojištěni něco jako v tom smyslu kolektivní viny!?Proto tolik článků ohledně způsobu vymáhání a neakceptování toho, co kdo napíše, jako-že, prokázání o neprovozování - čkp! Navíc zaplacením, a to jsem již také uváděl vnímám jako přiznání a to prostě není pravda!

 

likva1*

Dobrý den,

tady mám pár postřehů. Jinak více méně, všechny důležité skutečnosti jsem uvedl minule, takže jenom v bodech.

1) ČKP - je soukromá společnost která má přístup do centrálního registru vozidel - informace jim v souborech předává MDČR, ale pouze vozidla která mají v registru vozidel uveden statut PROVOZOVANÉ. Takže vozidla ve statutu v převodu (nedokončené převody MDČR ČKP neposkytuje) - to ale neznamená, že se ČKP na tyto vozidla nedostane. Dostane se na ně tak, že pošle výzvu k zaplacení reg. poplatku poslednímu pojistníkovi a ten samozřejmě nabonzuje, že už není vlastník, že vozidlo prodal panu XY. Sdělí jim jeho údaje a už po Vás jdou...

2) Jelikož registr vozidel jede na na IT z roku 1998 (T602) nezná a neumí spoustu věcí řešit. Po reformě státní správy v roce 2003 přešli registry vozidel (dříve dopravní inspektoráty pod obce s rozšířenou působností). Zkrátím to v registru vozidel je bordel (v současné době je v registru vozidel cca 600000 vozidel v převodu u kterých není pohyb (žádná TK, žádná změna). Jsou to vozidla registrovaná na mrtvé, odcizené, neexistujcí, dvojčata, tisíce vozidel ještě na komanče - státní podniky...atd. atd.

3) ČKP výše uvedené skutečnosti nezná a proto jak papoušek opakuje §24c §24c provozované provozované...

4) Praxe v ČKP je taková, vozidla vybírá že losem (PC program), protože těch vozidel jsou statisíce... ale teď pozor, kdo už jednou zaplatil (uznal vinu) a neplatí bude vybrán znova, takže nekonečný příběh.

5) Obrana proti ČKP - teď dávejte dobrý pozor, pokud ČKP pošlete doporučený dopis, nemusí Vám to pomoci, máte sice podací lístek z pošty, ale jak prokážete co bylo v dopise... Nejlepší postup osobně na podatelnu ČKP a orazit jejich razítkem!

6) Když Vám přijde výzva k uhrazení reg. poplatku, tak musíte reagovat Vy. Důkazní břemeno je na Vaší straně. (Mají to šibalsky napsané), ale dále je důkazní břemeno na nich! Oni Vám musí prokázat, že jste porušil zákon. Vy se nemusíte z ničeho vyviňovat, když jste nic nespáchal)

7) Jak jsem výše uvedl registr vozidel má deklaratorní charakter (všechny údaje se musí ověřovat) tutu problematiku řeší zákon č. 56/2001 Sb. a vyhl. č. 243/2001Sb., kde je taxativně vyjmenovány dokladykteré správní orgán musí vyžadovat ale správní orgán zajištujcí registraci vozidel nemá povinnost při zápisu vlastníka zkoumat, zda osoba přihlašující vozidlo do registru je skutečným vlastníkem.

8) Stížnost na ČKP zasílejte na Ministerstvo financí doporučeně, protože jejich praktiky zavánějí trestnými činy - bezdůvodné obohacení, porušení zásad poctivého styku, vyhrožování atd. atd.

9) ČKP si je velice dobře vědoma své pozice a proto od 01.01.2009 nešla s nikým před soud. (Nemyslím soudy kde byly důkazy o provozování - nehody ard.) Proč asi? Sama moc dobře ví jak by dopadla.

10) Závěrem Vám chci říci, že pokud jste ragoval na jejich výzvu, tak se nemáte čeho obávat. Důkazní břemeno je na nich. Vím že je to pro Vás nepříjemné, ale hlavu vzhůru. Nebojte už mám na ně pěkně políčeno.

11) Ještě pár novinek - příští měsíc jde do poslanecké sněmovny novela zák. č. 56/2001 Sb. - platnost podzim 2012

- ověřené plné moci

- konec polopřevodů

- RZ na přání

- dlouhodobé vyřazení - nebude se ztrácet technická způsobilost

- pouze EKO likvidace - zrušení změny účelu využití

- změna spr. poplatků.

Zákon se docela povedl, doufám že ho naši Zákonodárci moc nerozbijou.

-

jarda3*

Muzete naznacit, jak bude fungovat prevod bez poloprevodu? Doufam, ze zas nebudou muset obe strany na urad zaroven...
To dlouhodobe vyrazeni pujde i jako docasne na furt, jak je dobrym zvykem?

kdokoliv*

Také přeji pěkný den, jsem moc rád, že je zde někdo další, kdo je schopen říci vše podstatné, tolik důležité informace ohledně sankcí do GF čkp! Já jsem na jejich " dotazník" odpověděl a následně asi po dvou měsících přišel od nich dopis, jen tak bez doporučení a na ten jsem také reagoval. V tomto dopise psali, že veškeré skutečnosti, které jsem uvedl prošetřili ale bohužel nemohli být akceptovány. Div jim není líto, že dané vysvětlení nemohou příjmout. Napsal jsem toho v této poradně už opravdu hodně a doufám, že to někoho také vyprovokovalo se začít bránit, navíc je na této poradně také několik osob ( poradců), kteří naši snahu podpoří s patřičnou radou. Jim patří také můj dík. Informace, které dnes poskytl " likva1" jsou v této problematice ve vztahu k čkp zásadní. DÍKY za všechny. Pro likva1- je nějaká cesta, jak bychom si mohli vyměnit email? Nebo nějaké jiné spojení?

 

buss

0x

Ano, lze si koupit vozidlo a postavit do obýváku třeba jako postel, ale neregistrovat a pak bez pojištění. On ten zákon při registraci vyžaduje být pojištěm, předložit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]