Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jakou zvolit délku a půměr kabelu

Od: jurys* odpovědí: 6 změna:

Ahoj.

Může mi nekdo říct proč musí být minus kabel mezi kostrou auta a baterii co nejkratsí?

Mám na sprinteru od výrobce namontovanej tachograf,kterej nepoužívám a při delší odstávce auta vycucne baterii.

Mechanik říká , že se v tomto případě nedá odstranit.

Musel by se překopat celý sistém čehosi. Nevím čeho , nejsem autoele.Takže , abych nemusel pokaždé pro delší odstavení odpojovat tachograf nebo baterku,namontoval sem na minus odpojovač.Všechno funguje jak má,jenže kabel je teď z původních 10cm dlouhej 3metry. To proto aby byl odpojovač zároveň takovou pojistkou před zlodějem.Použil sem kabel pro napájení záložního zdroje RBS.Tedy o polovinu silnejší , než je standartně na autobat.asi 50mm2.

V pondělí jedu do zahraničí a nerad bych,aby mi to nekde po cestě selhalo.Tak jsem chtěl jen vědět,proč mají být kábly co nejkratší a jestli to tak můžu nechat , když to funguje.

Za odpovědi děkuji )

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jarda3*

2x

Kabelem tecou startovací proudy, což bývají stovky Ampér, kabel to jednak musí vydržet a jednak musí mít malý odpor, aby na něm nebyl moc velký úbytek napětí. Váš vodič by měl mít odpor 0.001 ohmu, což znamená při startovacím proudu třeba 400A úbytek 0.4V, což je IMHO OK a nebál bych se toho. Třeba Škoda 1203 měla kabely od baterky ještě delší.

doplněno 21.09.11 07:04:

( Odpor počítám pro měrný odpor mědi 0.0175 ohmu mm2/m cili R=0,0175/50*3=0.00105 Ohmu )

des*

Třeba Škoda 1203 měla kabely od baterky ještě delší.

Proto taky startovala na hoooooo.

jarda3*

No to asi zalezelo na stavu, me startovala naprosto bez zavahani na prvni max. druhe prekuleni, v lete jak v zime Je fakt, ze kontakty a hlavne zemnici spoje to chtelo udrzovat v cajku, taky odpojovac baterky byl slabsi misto, chtel casto mazat aby nezoxidoval.

Když už jsme u toho startování škodovek :

do translate.google.com (cz-en) si dejte
Jak startuje škodovka v zimě. vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv. vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv. vvvvvv. vvvvv
a pustte si poslech

jurys*

Super . Díky za odpoved.Pouze ten odpojovač tam bude nejspíš tvořit nejslabší článek,protože ve to vlastně jen medenej stykač.Dvě klošky co jsou o sebe opřený. Ale to už nějak vychytám. Díky. Zase jsem o cosi chytřejší.

 

elektrikar*

0x

Kabel od baterie se dává co nejkratší a dostatečně silný, aby na něm nebyl velký úbytek napětí při startování, kdy startér odebírá velký proud. To je důležité zejména v zimě.

Pokud jste původní kabel 10 cm dlouhý nahradil jiným 30 x delším o polovinu silnějším (= dvojnásobný průřez), bude na něm úbytek napětí 15x větší, než byl původně. K tomu je nutné připočítat ještě nějaký úbytek napětí na vlastním odpojovači a na spojích. Mohlo by (ale také nemuselo) dojít k problémům při startování v mraze, nebo při vybité nebo staré baterii.

Před odjezdem do zahraničí překontrolujte, zda máte řádně dotažené a nezkorodované všechny spoje mezi baterií, odpojovačem a startérem, zda není poškozená a nehrozí prodření izolace kabelu mezi baterkou a odpojovačem, zda máte namontovaný skutečný odpojovač a ne nějakou čínskou napodobeninu a zda není baterie na odchodu. Máte-li zpětný kabel od odpojovače připojený na kostru auta a ne na blok motoru, překontrolujte i propojení mezi blokem motoru a karoserií. Nechystáte-li se na cestu do Antarktidy, nemusíte se prodloužení kabelu obávat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]