Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kde se provádí kontrola oleje v převodovce?

Od: patapuf65* odpovědí: 19 změna:

Dobrý den.

Prosím človíčka,který se vyzná v automobilech o radu.Mám vůz Citroen Xantia 2.0 TD break (66kw) s automatickou převodovkou.R.V.1998.Rád bych provedl kontrolu náplně v převodovce,ale nemohu najít měrku.Otevřel jsem kapotu a hledal na převodovce ,kde by mohla být.Bohužel jsem jí nenašel a nebo špatně hledám,a nebo se kontrola provádí jinak nežli kontrola oleje v motoru.Prosím tedy někoho ,kdo ví přesně ,kde jí hledat o informaci.Dál bych chtěl vědět,jaký olej přesně do této převodovky patří.Nerad bych jí dolil něčím,čím bych jí zabil.Nenašel jsem,žádné tabulky pro tento vůz,kde by mi řekli,že tam patří to,či ono.Všem,kteří mi mohou pomoci děkuji za odpověď.Díky moc Karel

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

rej*

0x

Zkus se zeptat v orig. servisu. Já se ptal na výměnu u Felicie a jelikož je převodovka komplet uzavřená, tak se výměna ani kontrola neprovádí, není ani jak. Tak mi bylo vysvětleno, nejsem automechanik.

axlik*

To si buď dělali srandu nebo byli hodně blbý, olej se mění ve všem co se tře..Ve felicii je z boku šroub na odpuštění a plní se to takovym šmejdem úzkým..Ale mění se!

patapuf65*

Díky za odpověď.Ano,dočetl jsem se,že některé převodovky jsou tzv.doživotní bez kontroly.Nicméně se mi to nezdá.Obzvláště u automatu.Pokud zde nedostanu fundovanou odpověď,stejně mi nic jiného nezbude,než se obrátit na značkový servis.V každém případě mne již několikrát páni mechanici ve zn.servisech přesvědčili o tom,že sami jsou pouze výměnáři a o dané věci nic nevědí.Třeba se pletu a narazím na človíčka na svém místě a bude vědět o čem mluví a poradí.

Vám moc děkuji,že jste se mi věnoval a přeji krásný den.Karel

 

axlik*

0x

V převodovce se olej nekontroluje měrkou (neni proč) ..Mění se podle servisních intervalů, prostě se po několika tis. km vypustí a naleje novej..Je tam jen šroub z boku a víčko z vrchu..

patapuf65*

Aha.Dobrá rada.Díky.Čirou náhodou nevíte jaký olej tam patří a kolik?Děkuji Karel.

axlik*

To je podle výrobce..Vždy by to mělo být uvedeno v chytré knížce od auta nebo na nějakým štítku, v servise by to měli vědět..Zkuste najít slušný servis kde tomu i rozumí a oni vám řeknou..Tohle je typ od typu auta jiný...

axlik*

Měl by to být asi 75W80 trošku jsem pohledal..Ale to by měli v servise každopádně vědět..

blackflamesiczi*

hlavne ne tohle to je olej do manualu to ten automat odpalite za 5 kilometru

blackflamesiczi*

z toho duvodu ze na pasovejch brzdach automatu vznika pomerne vyskoka teplto a olej vznlina a mizi a vymenit olej v automatu bez vymeny filtru je v CR pomerne rozsirenej blub a proto je tu tolik padlejch automatu a lidi se proto boji je kupovat protoze vsichni jen hloupe vypusti olej ale bordel na filru zustane . U oleje v motoru take menite filtr. to je jako klasika v cechach kec ze olej v servu se taky nemeni a podobne hlouposti

 

jarda3*

0x

Jsou i automaticke prevodovky bez merky, vetsinou je nejaky predpis jak olej kontrolovat nalevacim otvorem treba na boku vany.

axlik*

No u mojeho auta se dá podle chytré knížky zkontrolovat tím zp. že ho půlku vypustíte :D

erikch*

obecně-olej musí mít červenou barvu-s výměnou bych nijak nepochyboval(u právě koupeného auta,u nějž neznám historii),značku bych vybíral podle výrobce převodovky-ZF,GM,Getriebe,Allison...Jinak zhruba v kostce návod údržby...

Proces vypuštění a napuštění oleje je nutno opakovat několikrát a čekat, až se barva oleje změní na nový. To proto, že většina automatických převodovek neumožňuje vypustit celou náplň. Po vypuštění/napuštění je třeba změřit hladinu oleje a zkontrolovat správnou funkci převodovky zkušební jízdou.

Vypustit olej můžeme buď šroubem, nebo odstraněním olejové vany. Provedeme také důkladné vyčištění chladiče (na což se používá speciální přípravek), který byl ovšem předtím odpojen od převodovky. Kvůli přerušenému toku hydraulické kapaliny (což může zapříčinit zanesení chladicího systému nečistotami _ není filtrován) je toto čištění nezbytné! Po opětném zapojení nalijeme do převodovky stejné množství oleje a v poloze Parking necháme motor běžet na volnoběh asi 3 minuty. Pak znovu vypustíme olej a zdá-li se nám jeho kvalita dostačující, vyměníme ještě olejový filtr. Dolijeme opět olej těsně pod rysku označující rozsah za tepla. Zahřejeme převodovku zkušební jízdou, po které zkontrolujeme hladinu oleje kvůli možnému úniku hned z několika míst _ hadice chladiče, olejové vany, těsnících kroužků poloos.

Ještě doplním,dodržením nějakých zásad se zcela vyhneš raketám za opravy-v téhle oblasti fakt nemá smysl "špekulovat" a (zdánlivě) ušetřit pár stokorun...

jarda3*

No je popsan trochu extremnme uzkostlivy postup, ale proc ne, ono zalezi taky na typu automatu co si necha libit. Treba vcera jsem opravoval AT u Omegy na aute, vanu jsem mel sundanou 3x a olej jsem samozrejme nedaval novy, normalne jsem ho vylil, prelil pres cajove sitko a po smontovani sup zpet, olej s bordelem v podstate ve vane nevadi, protoze se prefiltruje nez jde do rozvadece. To same u teto prevodovky olej, co jde skrz chladic, ten tece pouze skrz masivni lozisko na vystupu prevodovky zpet do vany. Takze bych nerekl, ze je to obecne az tak choulostive zarizeni, je kolem AT spis spousta mytu majicich podstatu asi v tom, ze olej se meni v 90% pripadu az v okamziku, kdy je s prevodovkou nejaky problem a odesla by tak jako tak.

To co jsem vcera opravoval byl automat v aute, ktere jsem se zavadou koupil pry po vymene vadneho automatu a na tom vymenenem byly 3! zavady (vadny konektor solenoidu, vadny spinac na volici a nebrzdici brzdny pas - zde zatim pomohlo serizeni - a funguje na jednicku.) Stejne mam v garazi dalsi 2, tak chci provest repasi (material vyjde asi na 4000Kc) a prilezitostne vymenit.

patapuf65*

Díky moc za technologický postup výměny oleje.Tohle bych určitě nyní zvládnul s Vaším postupem.Nyní se mi jedná hlavně o to,že nevím jaký olej do převodovky vyměnit.Hledal jsem na převodovce někde, nějaké vyražené číslo,nebo štítek podle kterého bych určil typ a tím i olej do převodovky.Nic jsem nenašel.Opravdu.Nemám se čeho chytit a šetřit na tom fakt nechci.Ba naopak.Rád bych tam vyměnil jen to,co tam patří.Dále brouzdám na netu a projel jsem snad všechno co se dá ohledně olejů,mazacích plánů,převodovek atd.a k cíli se né a né dostat.Myslel jsem ,že pokud zadám typ vozu a rok výr. s winkem,že mi někde vyjede,že do motoru patří to či ono a do automatu ,to samé.To jsem se spletl.Motor -tam mám jasno,ale převodovka je zatím TABU.Napadlo mne,dát to i do servisu ale mám podezření,že i tam budou tápat.No,třeba je podceňuji a křivdil bych jim.Možná mají své manuály,které jsou normálnímu smrtelníkovi nedostupné.

Jinak moc dík za váš čas odpověď na můj problém.S přáním hezkého dne Karel

jarda3*

Zkuste poptat olej u autorizaku, treba Opel dodava original GM do svych automatu a je dokonce skoro nejlevnejsi co se da sehnat... Kazdopadne zase kazdy automat je jinak mlsny na olej, zatimco muj snese cokoli od Dexron II vys, nektere automaty (Chrysler, Jeep typicky) to zabije protoze potrebujou dalsi aditiva aby to dostatecne mazalo...

 

erikch*

nějakým renomovaným nic nepokazíte-specifikace jsou obdobné...jinak na převodovce ani štítek není(a to i u frantíků-"štítkařů")-ale výrobce tam jistě bude-bývá to odlitek přímo z formy a následně má někde vyražené i své číslo-jak typové,tak i výrobní...Třeba ZFka mají označení "nahoře zezadu"-takže běžným pohledem na autě(zespoda auta)stejně nic není vidět...

 

blackflamesiczi*

0x

olej v automatu se u nekterej aut kontroluje merkou, meri se pri nastartovanem motoru a probehlejma kvaltama a provozni teplote. Vymena je po cca 60-80 tis a ty reci ze je dozivotni je blbost odrovnate pak automat . pri vymene oleje se memi filtr kterej je vetsinou vevnitr automatu a olej bych typoval min specifikace dextron III (ne od starline)

patapuf65*

Aha. Děkuji. Je těžké se na filtr dostat? Vidím,že to nebude sranda. Karel

blackflamesiczi*

u vetsiny aut z evropy je nutno vyndat prevodovku a rozebrat docela pakec ale opravdu nepodcenovat a neverte ten co rikaj nemenit. Automat se opotrebovava provozem jsou vevnistr lamelove spojky (obrazne receno) jako na nejake motorce asi CZ. a ty se opotrebovavaji a spony z nich zasiraj filtr. Treba na mondeu jsem to delal komplet za 4500. Akorat nechapu proc je to u aut z eu takovej problem ameriky maj na automatu vanu a je klid.

dily mate zde podle typu automatu prag-info.cz/...

je jeden z nejlevnejsich a dily jsou na urovni mam od nej kevlarove pasovky a jine dily ve svych autech a filtry tam najdete take

doplněno 04.09.11 22:13:

jo a kdyz ho budete menit nikdy tam nelejte celou napln protoze nikdy celej nevypustite cast zustane v menii , chladici atd a jeste pozor komu to date jsou i takovy odbornici co menic nasadi na motor a na to nasadi prevodovku a tim celej menic znici na kasi. Kouknete na nejakej klub na netu a zjistite reference. A zadnej strach ze to stoji spoustu LOVE kdyz to dela nekdo kdo tomu rozumi tak je to sranda

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]